بهترین های کسب و کارعمومی

برسی انواع مختلف کانکس ساندویچ پانل

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

در این مقاله به بررسی تفاوت کانکس ساندویچ پانل و کانکس معمولی پرداخته شده است. کانکس، اتاقک پیش ساخته ای است که به دلیل سبک بودن و سهولت جابجایی به خصوص در پروژه های موقت برای اسکان دادن نیروهای کاری استفاده می شود. دومین کاربرد ویژه آن برای استقرار واحدهای نگهبانی در اداره جات، بیمارستان ها، کارخانه ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی مختلف است. متریال مصرفی رایج برای ساخت کانکس ها ورق های گالوانیزه است. اما امروزه به لطف روی کار آمدن ساندویچ پانل ها شاهد تمایل روزافزون کارفرمایان برای ساخت کانکس با استفاده از ساندویچ‌پانل هستیم. در ادامه مطلب از شرکت کنکسه تفاوت این دو مدل کانکس را برایتان شرح خواهیم داد.

تفاوت کانکس ساندویچ‌پانل و کانکس معمولی

  • ساختار
  • عایق بندی
  • قیمت
  • وزن
  • استحکام

۱٫ تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی به لحاظ ساختار

کانکس های ساندویچ پانل (Sandwich panel shed) و معمولی به لحاظ شکل ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند و در واقع این تفاوت به ساختار، نوع عایق و پوشش آنها برمی‌گردد. ساختار ساندویچ پانل ۳ لایه است که از دو لایه ورق گالوانیزه و یک لایه عایق میانی تشکیل شده است. اما برای ساخت کانکس های معمولی تنها با از یک ورق گالوانیزه در بیرون و یک لایه عایق پلی استایرن استفاده شده است. بنابراین در داخل کانکس نیاز به نصب دیوارپوش است.

۲٫ استحکام

کانکس های معمولی برای نصب نیاز به اسکلت بندی با استفاده از پروفیل را دارند. این باعث میشود تا ایمنی کانکس ورقی افزایش یابد. درصورتیکه برای ساخت کانکس های ساندویچ پانل نصب پروفیل و اسکلت بندی انجام‌ نمی شود. بلکه اسکلت کانکس به صورت یک کلاف کلی است که تایل های پانلی در داخل این کلاف قرار می‌گیرند.

با این حال در هنگام رانش زمین و زلزله کانکس های ساندویچ پانلی به دلیل آنکه وزن پایین تری دارند رفتار بهتری را از خود نشان می دهند. بدین معنی که آسیب‌های جدی به آنها وارد نمی شود. به طور کلی می توان گفت که مقاومت کانکس ساندویچ پانل بالاتر از کانکس های معمولی است. این مسئله در مواقع زلزله و یا طوفان یک مزیت قابل توجه به شمار می رود.

۳٫ تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی به لحاظ عایق بندی

در کانکس های ساندویچ پانل از فوم تزریقی پلی یورتان استفاده می شود که در مقایسه با کانکس های معمولی عایق قوی‌تری در برابر تبادل حرارت و رطوبت است. عایق بندی خوب باعث می شود تا هزینه‌های مربوط به سرمایش و گرمایش داخل کانکس به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند. لذا برای مناطق با شرایط آب و هوایی بسیار سرد یا بسیار گرم کانکس های ساندویچ پانل قطعاً گزینه های معقول تری هستند. اما عایق کانکس های معمولی از نوع پلی استایرن است که در مقایسه با پلی یورتان در برابر آتش سوزی، تبادل حرارت و نفوذ رطوبت عایق ضعیف‌تری به شمار می رود.

۴٫ وزن

مزیت ویژه کلیه کانکس ها، قابلیت جابجایی آن است که البته سهولت جابجایی متاثر از وزن کانکس است. کانکس های معمولی برای افزایش استحکام خود نیاز به اسکلت فلزی دارند که این مسئله باعث افزایش وزن کانکس می شود. این ایراد باعث می‌شود تا استفاده از کانکس های معمولی یا ورقی در پشت بام و یا ارتفاعات آسان نباشد.

۵٫ تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی به لحاظ قیمت

به طور کلی هزینه ساخت و اجرای کانکس ساندویچ پانلی نسبت به کانکس ورقی بیشتر است. البته با توجه به مزایایی که ساندویچ پانل ها در بر دارند صرف این هزینه قطعا ارزشمند خواهد بود. توجه داشته باشید که کانکس های معمولی خود می‌توانند از ورق های متفاوتی ساخته شوند. در مواردی با توجه به نوع ورق مصرفی هزینه کانکس می تواند از قیمت کانکس پانلی نیز بیشتر شود.

قیمت کانکس ساندویچ پانل دست دوم

با توجه به مقایسه انجام شده می‌توان گفت که هر یک از این کانکس ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند. خریداران بایستی با توجه به نیاز خود و در نظر گرفتن بودجه یکی از آن دو را انتخاب نمایند. کانکس های ساندویچ پانلی دوام و طول عمر بسیار بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی بینند. لذا از آن ها می توان برای مدت زمان طولانی تری استفاده کرد. اما اگر پروژه موقتی است و تنها برای زمان کوتاهی نیاز به کانکس دارید، می توانید از کانکس های ساندویچ پانل دست دوم و یا کانکس های ورقی استفاده کنید. شما همچنین می توانید برای مشاوره و انتخاب بهتر از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

این کارخانه بزرگ از پیشگامان حوزه تولید انواع پانل های سقفی و دیواری در داخل کشور است که محصولات خود را علاوه بر بازار داخلی به کشورهای خاورمیانه نیز صادر می نماید. کیفیت ممتاز محصولات باعث شده است تا از سوی نهادهای نظارتی، موفق به کسب جوایز و گواهینامه های متعدد شود.

از چه متریالی برای ساخت کانکس استفاده می شود؟

متریال مصرفی رایج برای ساخت کانکس ها ورق های گالوانیزه است. اما امروزه به لطف روی کار آمدن ساندویچ پانل ها شاهد تمایل روزافزون کارفرمایان برای ساخت کانکس با استفاده از ساندویچ‌پانل هستیم.

آیا کانکس ساندویچ پانل نیاز به اسکلت بندی دارد؟

برای ساخت کانکس های ساندویچ پانل نصب پروفیل و اسکلت بندی انجام‌ نمی شود. بلکه اسکلت کانکس به صورت یک کلاف کلی است که تایل های پانلی در داخل این کلاف قرار می‌گیرند.

عایق بندی کانکس ساندویچ پانل بیشتر است یا کانکس ورقی؟

در کانکس های ساندویچ پانل از فوم تزریقی پلی یورتان استفاده می شود که در مقایسه با کانکس های معمولی عایق قوی‌تری در برابر تبادل حرارت و رطوبت است.

ساخت کانکس پانلی

کانکس های پانلی در ابعاد مختلف بصورت تیپ و آماده ساخته و آماده بارگیری در نمایشگاه کانکس راکو بوده اما بنا به سفارش در ابعاد بزرگ و امکانات اختصاصی نیز قابل تولید بوده که حدود 20 روز کاری از زمان ثبت سفارش نیاز به آماده سازی دارد.از این رو جهت صرفه جویی در زمان تیپ های مختلف این سازه ها که دارای ابعاد استاندارد برای حمل و جابجایی بوده از پیش ساخته و آماده استفاده می باشد.

مشخصات فنی کانکس پانلی

مشخصات فنی و مصالح بکار رفته در کانکس پانلی های ساخته شده توسط گروه مهندسین راه کوشش عبارتند از :

  1. شاسی از تیر آهن نمره 16 و 14 سنگین بصورت دورکلاف
  2. اسکلت از پروفیل های آهنی سنگین بضخامت 2 میلیمتر
  3. سقف و دیواره ها از نوع ساندویچ پانل بضخامت 4 سانتیمتر ( قابل ارتقاع تا 10 سانتیمتر بنا به سفارش)

“در صفحه ساندویچ پانل می توانید اطلاعات کاملی درباره جزئیات پانل ها کسب نمائید”

  1. عایق جداره ها از نوع پلی اورتان دانسیته 40 بصورت فشرده تزریقی و دو طرف ورق بضخامت 50% میلیمتر (گالوانیزه یا آلوزینگ بصورت انتخابی)
  2. درب و پنجره ها از نوع UPVC دوجداره
  3. کف از نوع تخته ( نئوپان یا MDF یا تخته هفت لایه واتر پروف بنا به سفارش) قابل جایگزینی با سرامیک بصورت اختصاصی
  4. سیم کشی برق با سیم 2.5 ، سیم کشی تلفن ، کابل کولر اسپیلت ( کلیه سیستم برقکشی بصورت روکار با داکت های استاندارد و نصب کلید و پریز ، روشنایی داخلی و چراغ تونلی بیرونی می باشد)
  5. اجرای کفپوش مشمع طلق دار با طرح پارکت برای کف
  6. اجرای استری (ضد زنگ) و رنگ آلاکیدی بر روی قید های آهنی
  7. دارای قلاب بر روی سقف جهت بارگیری و حمل
دکمه بازگشت به بالا