بحران در غزلیات و شعرهای ذبح شده

غلامحسین چکندی نژاد در مورد بحران وضعیت اشعار غزلی و ذبح شده صحبت می کند ، اما وی به اصل ادبیات امیدوار است و معتقد است که این موج در جریان است.

این شاعر در مصاحبه با تیتر اول ، درباره وضعیت شعر در یک سال گذشته و تأثیر وقایع اجتماعی بر روی آن گفت: اکنون وضعیت شعر در یک وضعیت بحرانی قرار دارد. البته این مورد سال گذشته مانند گذشته نبوده است. البته جریان اصلی شعر که همیشه به پیش می رود ، اما اکنون به طور کلی در حوزه ادبیات و به ویژه شعرهای هرج و مرج ایجاد می شود. اگر از نزدیک نگاه کنید ، خواهید دید که همه آنچه را که می خواهند منتشر می کنند و بیشتر کتاب هایی که منتشر می شوند بی ارزش هستند و هیچ نوآوری در آنها وجود ندارد. ما هنوز در شرایط بحرانی هستیم که تأثیر بیشتری دارد.

او معتقد است که ادبیات نقش مهمی در تأمین امید به زندگی ، عشق و هر آنچه که انسان است ، بازی می کند ، زیرا ادبیات واقعی است.

چکندی – نژاد گفت: “وقتی امروز به آن نگاه می کنیم ، می بینیم که نسل در دهه 1940 و نسل در دهه 1970 نسل خواندن بود.” امروزه وب سایت خواندن را به شدت کاهش داده است ، و با آن متون و اشعار مختلط که به اصطلاح شعر نیستند امری عادی شده است. سرقت ادبی نیز متداول است و این اشعار ذبح شده اند ، به این معنی که کسانی که شعرهایی به نام شاعران دیگر منتشر می کنند بی کفایت هستند و نشان می دهند که خوانا نیستند. اشکالات زیادی از جمله خطاهای چاپ وجود دارد.

این شاعر افزود: اگر دقت کنیم ، خواهیم دید که اشعار ضعیف شده اند. بسیاری از افراد شعر شاملو را با نام سهراب یا فروغ می نویسند. البته ، من به جوهره ادبیات بسیار امیدوار هستم و همه اینها مانند موج می رود و هیچ اتفاقی نمی افتد. من خیلی بدبین نیستم و مطمئن هستم که این چالش ها بر طرف می شوند. اوضاع امیدوارکننده است؛ من شاعران خوبی را در بین نسل جوان می بینم که کارهای بسیار خوبی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد به شعر از شانه به شانه ادامه دارد ، وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت نقد شعر گفت: “نقد خوبی نیز نوشته شده است ، اما تاریخ نقد در ایران نقدی است که روشن و بدون ابهام است.” است. در گذشته نیز اینگونه بوده است. در اینجا ، انتقاد بیشتر شبیه تجارت ادبی است ، به عنوان مثال ، مثلاً دوست کسی می آید و برای کتابش نقدی می نویسد تا آن را بفروشد. در حقیقت ، انتقاد در ایران بسیار نادر است.

غلامحسین چکندی نژاد در پایان فعالیت های ادبی خود این روزها گفت: من هم کار می کنم. اما من اثر جدیدی منتشر نکرده ام. من سه یا چهار مجموعه آماده دارم که همه آنها برای همین دهه است اما منتشر نشده است. من همچنین شعرهایی را به صورت آنلاین منتشر کرده ام ، اما به طور کلی هیچ دلیلی برای ما وجود ندارد که اکنون یک کتاب منتشر کنیم مگر اینکه اوضاع تغییر کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا