بهترین های کسب و کار

انواع موتور برق و نکات مهم برای خرید آن

انواع موتور برق و نکات مهم برای خرید آن

موتور برق چیست؟ موتور برق وسیله ای است که انرژی مکانیکی را با سوزاندن بنزین، گاز و گازوئیل برای تولید برق به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

اصولاً موتور الکتریکی یک دیزل ژنراتور است که در ابعاد کوچک تولید می شود و برای تامین برق مورد استفاده قرار می گیرد. یک موتور الکتریکی از دو جزء اصلی موتور و ژنراتور تشکیل شده است که مستقیماً به یکدیگر متصل شده و به صورت پکیج فروخته می شود. موتورهای برقی در انواع بنزینی، گازوئیلی، گازی، سایلنت، کانکسی، اینورتر، کیسه ای قابل حمل، تک فاز و سه فاز طراحی و ساخته می شوند که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.

بهترین برند موتور برق ایران

نوع کاربرد در انتخاب بهترین برند موتورسیکلت برقی بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال، برند کوپه Melap به عنوان یک شرکت پیشرو در تولید موتورهای الکتریکی دیزلی شناخته می شود. در حال حاضر از پرفروش ترین برندهای موتورسیکلت برقی در ایران می توان به هوندا المکس، هیوندای، کوپه، کاما، کیپور، لانسین، گرین پاور، سان پاور، راتو، جیانگ دونگ، استریم و رونیکس اشاره کرد.

موتور برق اینورتر چیست؟

اینورتر برقی دستگاهی است که برق متناوب را به جریان متناوب DC تبدیل می کند و توان (AC) را با توجه به عملکرد دستگاه تنظیم می کند. به عبارت دیگر سیستم اینورتر در صورت کاهش یا افزایش ولتاژ از وسایل الکترونیکی هوشمند و هوشمند مانند لپ‌تاپ، تلویزیون و غیره محافظت می‌کند و در مقایسه با وسایل الکترونیکی ساده، شفافیت و وضوح بیشتری را ارائه می‌دهد. برق پایدار مدل های اینورتر نیز به دلیل کارایی یا بی صدا بودن شناخته می شوند و وزن آن ها نسبت به سایر ماشین های الکتریکی کمتر است.

آشنایی با انواع موتور برقی از نظر مصرف سوخت

موتور برق بنزینی: یکی از رایج ترین موتورهای برقی نوع بنزینی است که به دلیل سهولت استفاده و مصرف سوخت بسیار محبوب است. این دستگاه باعث می شود که ژنراتور سوخت حاصل از احتراق شمع را به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

موتور الکتریکی دیزل: در این موتور الکتریکی از سوخت دیزل استفاده شده است. احتراق سوخت با فشرده سازی پیستون اتفاق می افتد که قدرت موتور را چندین برابر در مقایسه با مدل های بنزینی افزایش می دهد. علاوه بر این، از نقطه نظر اقتصادی، سوخت دیزل مقرون به صرفه تر از بنزین است.

موتورهای گازی-الکتریکی: سوخت طبیعی این الکتروموتورها گاز طبیعی است و به دلیل داشتن سوخت تمیز و ارزان برای مصارف خانگی مناسب هستند. این موتورها بسته به نوع سوختی که استفاده می کنند، از مدل بنزینی طولانی تری بهره می برند.

انواع موتور برق و نکات مهم برای خرید آن
انواع موتور برق و نکات مهم برای خرید آن

مکانیسم راه اندازی موتور برق چیست؟

هندلی: در این سیستم با کشیدن قلاب طناب، طناب از قرقره رها می شود و میل لنگ را می چرخاند تا موتور الکتریکی کار کند. سیستم های راحت برای ظرفیت های بین 1 تا 3 کیلو وات طراحی شده اند و عمدتاً برای کمپینگ و مسافرت استفاده می شوند.

استارت: در موتور الکتریکی به کلیدی گفته می شود که دکمه روشن شدن موتور الکتریکی را فشار می دهد. بسیاری از کاربران به دلیل سهولت استفاده از موتورهای الکتریکی و استارت های برقی ترجیح می دهند. معمولاً این روش با توان بیش از 3 کیلو وات استفاده می شود.

اورژانس : واحد کنترل ATS زمانی که دسترسی به برق شهر قطع می شود، مبادله مستقیم انتقال دستور روشن شدن موتور الکتریکی را می دهد، پس از چند ثانیه دستگاه روشن می شود و وارد مدار می شود. همچنین می توان گفت تجهیزات سنگین متصل به منبع تغذیه ثابت، پایداری جریان را حفظ کرده و از آسیب افت ولتاژ جلوگیری می کند.

موتور برق بی صدا

موتور برق بی صدا مدلی با صدای کم در حین کار است. در هنگام خرید باید به میزان نویز آن که با علامت دسی بل مشخص می شود توجه کنید. یکی از موارد مهم تراز دسی بل است که هر چه کمتر باشد صدای موتور الکتریکی ساکت تر است. شایان ذکر است که موارد دیگری که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد نیز بر میزان صدای موتور الکتریکی تأثیر می گذارد.

روشهای کاهش نویز موتورهای برقی

موتور الکتریکی را روی یک سطح صاف و هموار قرار دهید.

صدا خفه کن را می توان مانند اگزوز استفاده کرد.

فاصله بین موتور الکتریکی و محل کار باید حداقل 7 متر باشد.

خرید دستگاه مجهز به اینورتر

استفاده از موتورهای سایه بان طراحی شده برای کاهش نویز.

نکاتی که در هنگام خرید موتور الکتریکی باید در نظر بگیرید

· نوع سوخت: سوخت مورد استفاده معمولاً بنزین، گاز طبیعی یا گازوئیل است.

مکانیسم راه اندازی: موتورهای الکتریکی به سه روش دستی، استارت یا اتوماتیک تقسیم می شوند.

· فریم: الکتروموتورهای کانوپی در مقایسه با مدل های ساده سطح صدای کمتری دارند.

· ولتاژ خروجی: موتورهای الکتریکی به دو نوع تک فاز و سه فاز طبقه بندی می شوند.

دکمه بازگشت به بالا