استان ها

توقعات از تیم ملی واترپلو خیلی بالا رفته است/ حفظ چیریچ طلسم صعود به المپیک را می‌شکند

ملی پوش واترپلو در گفتگو با آنا

ملی پوش واترپلو گفت: انتظارات از تیم ملی به حدی بالا رفته که عنوان چهارمی آسیا عملکرد مطلوبی برای منتقدان نیست.

امیرحسین رهبر در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، گفت: تیم ملی واترپلو ایران در مرحله گروهی و مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا 2022 تایلند عملکرد درخشانی داشت اما مقابل چین شکست خورد. نیمه نهایی شد و وارد فینال نشد. گفت: شروعی امیدوارکننده. داشتیم. برای اولین بار در تاریخ واترپلو ایران هند، کره جنوبی و از همه مهمتر قزاقستان را شکست دادیم و به عنوان گروه برتر صعود کردیم. مقابل چین عملکرد خوبی داشتیم و تا پایان کوارتر دوم تیم پیروز بودیم. چینی ها آمدند تا انتقام شکست خود در مقدماتی بازی های آسیایی جاکارتا را بگیرند اما ما سه امتیاز جلو بودیم. در کوارتر سوم غفلت شدیم و حریف نهایت استفاده را برد و یک بر صفر پیش افتاد. ما واقعا امیدوار بودیم که در کوارتر چهارم برگردیم، اما در این کوارتر بازی را به تساوی کشاندیم و بازنده به بیرون رفتیم.

**سهمیه قهرمانی جهان را از دست دادیم

وی درباره باخت ایران در دومین دیدار مقابل قزاقستان در دیدار رده بندی و از دست دادن حضور در مسابقات جهانی گفت: انگیزه زیادی برای فینالیست شدن داشتیم اما شکست خوردیم. بازی با چین و این در روحیه تیم است و تاثیر منفی داشت. اگرچه مربیان تیم با ما صحبت کرده بودند، اما قزاقستان با شکست در مرحله گروهی و نیمه نهایی مقابل ژاپن که سطح بازی اش خارج از مرزهای آسیاست، به دنبال جبران بود تا این بار شکست نخورد. با همه این مسائل از قزاقستان پیش بودیم اما پنالتی از دست رفته و گل فوری ما به جای اینکه 4-2 پیش بیفتیم، بازی را 3-3 کرد. در ادامه بازی از کنترل خارج بودیم و نتیجه آن شکستی بود که ما را به رده چهارم آسیا رساند. سهمیه مسابقات جهانی را از دست دادیم، چون دو تیم از آسیا جلوتر رفتند و با توجه به استقبال ژاپن قهرمان، تیم سومی راهی این مسابقات شد که دیدار تدارکاتی بسیار خوبی برای بازی های آسیایی سال آینده چین بود.

** دو پنالتی مقابل چین و قزاقستان را از دست دادیم

ملی پوش واترپلو توضیح داد که دلیل ناکامی ایران روی سکو و فرصت طلایی برای حضور در مسابقات جهانی و همچنین قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر چیست. انتظارات از تیم ملی واترپلو به حدی افزایش یافته که از دست دادن شانس صعود به فینال و همچنین عنوان سومی، عملکرد مطلوبی از سوی منتقدان توصیف نمی شود. اشتباهات بخشی از بازی است و ما مقابل چین شکست خوردیم که دو پنالتی را از دست دادیم و دو ضربه ما تیرک دروازه آن تیم را به هم زد. قزاقستان هم بازیکنانی داشت که دو سه ماه پیش در المپیک توکیو و قهرمانی جهان شرکت کردند. در مقابل این حریف، دو ضربه ایستگاهی ما به ثمر نرسید که در روند بازی تاثیرگذار بود. به همین دلیل اتفاقات بازی که مطابق اهداف ما پیش نرفت را باید دلیل مهمی دانست و البته تلاش و دقت بیشتری را برای رسیدن به نتایج بهتر در نظر داریم.

انتظارات از تیم ملی واترپلو بسیار زیاد است/ دستگیری سیریچ طلسم صعود به المپیک را شکست

چیریچ نقش مهمی در پیشرفت بسکتبال ایران داشت

وی گفت: امید تیم ملی واترپلو شکستن طلسم صعود به المپیک است و با توجه به برتری مقابل قزاقستان می توان به این موفقیت دست یافت. ما باید این تیم را زنده نگه داریم و راه آن تمدید قرارداد الکساندر سیریچ است. حضور چیرو در تیم ملی واترپلو باعث شد تا به جایی برسیم که قزاقستان، چین و کره جنوبی را شکست دهیم. رقبا برای کسب بهترین نتایج خود به بازی‌های آسیایی می‌آیند و بدون شک اردوها و مسابقات تدارکاتی زیادی برگزار می‌کنند. چیریچ نقش زیادی در صعود بسکتبال ایران داشت و وقتی با او قزاقستان را در مرحله گروهی شکست دادیم، تبدیل به بهترین تیم واترپلو تاریخ شدیم، اما پس از چهارم شدن، دورنما بدتر شد. یک سری اتهامات به تیم ملی واترپلو آسیب می زند. ما باید واقع بین باشیم. ما در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند تیم خوبی داشتیم و چین و قزاقستان را پس از شکست دادن ما هیجان زده کردیم و در مورد رقابت خود با آنها صحبت کردیم. زیرا آنها در اختلاف امتیاز به این نتیجه رسیدند و هر دو تیم سابقه بازنده ای مقابل ایران دارند.

**ما آمادگی خوبی برای ورود به المپیک می خواهیم

رهبر در خصوص اینکه چه باید بکنیم تا تیم ملی واترپلو علیرغم بدبختی های احتمالی موفق به کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس شود، خاطرنشان کرد: اگر فدراسیون نتواند چیریها را نگه دارد باید سرمربی خود را بیاورد. کالیبر حالا که فرصت حضور در مسابقات جهانی را که تدارکات خوبی برای بازی های آسیایی هانگژو بود از دست دادیم، باید به خوبی آماده شویم. آخرین بازی رسمی تیم ملی واترپلو قبل از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند، دیدار رده بندی بازی های آسیایی جاکارتا مقابل چین بود و فقط دو اردو در یونان داشتیم و در اردوی اول فقط چهار روز اول تمرین کردیم. با انگیزه چون خبر بازی های آسیایی هانگجو رسید با یک سال تاخیر . حالا بیایید امیدوار باشیم که چیریچ حفظ شود، زیرا او یک نعمت بزرگ است و او سال گذشته المپیاکوس را به سه قهرمانی جام حذفی رساند.

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا