عمومی

مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ تلاش برای بازنگری در مصوبه کنکور ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از برگزاری نشستی میان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز سه شنبه برای بازنگری در مصوبه کنکور ۱۴۰۳ خبر داد.

مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ تلاش برای بازنگری در مصوبه کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا منادی سفیدان این خبر را پس از برگزاری نشست روز دوشنبه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی داده است.

در نشست مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان، وزیران آموزش و پرورش و علوم و همچنین رئیس سازمان سنجش و پذیرش حضور داشتند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی تیر ماه پارسال تصویب کرده بود آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار شود و در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی سال دوازدهم در آزمون سراسری “تأثیر قطعی” داشته باشد.

این مصوبه تأثیر معدل سال یازدهم داوطلبان در آزمون سراسری ۱۴۰۴ و سوابق تحصیلی سال دهم آنها در کنکور ۱۴۰۵ را هم در نظر گرفته است.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سال ۱۴۰۳ را به ۵۰ درصد می رساند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس پس نشست با شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته “نمایندگان تأکید کردند احکام صریحی از قانون در کنکور ۱۴۰۲ رعایت نشده است.”

به گفته مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس، که در نشست نمایندگان با شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته، “همتراز نبودن نمرات و معدل، تعیین تکلیف پشت کنکوری های نظام قدیم و سال های قبل و همتراز نبودن مناطق محروم و برخوردار” از اشکالات نمایندگان به مصوبه این شوراست.

آقای ذوالنوری گفت برخلاف تمامی تلاش ها، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور لغو نشد اما قرار شد ظرف دو تا سه روز، اشکالات مصوبه با مشارکت کمیسیون آموزش مجلس و این شورا رفع شود.

دکمه بازگشت به بالا