بین الملل

بایدن برای راهیابی به کنگره از رای‌دهندگان کمک خواست!

درخواست عجیب بایدن در سخنرانی انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا باز هم خبرساز شد و بسیاری از لیبرال‌ها بار دیگر توانایی ذهنی او را پیش از انتخابات پنجم نوامبر زیر سوال بردند.

به گزارش تیتر اول، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ۸۱ ساله دموکرات آمریکا و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در جریان سفر به ایالت پنسیلوانیا در یک سخنرانی از مردم خواست تا به او برای ورود به کنگره رای بدهند!

بایدن همچنین در جریان این سخنرانی، مرتکب یک سری خطا شد که سوژه طنز برای جمهوری‌خواهان آمریکایی فراهم کرد.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، جو بایدن در بخشی از سخنرانی خود فریاد زد: پنسیلوانیا، پیامی برای شما دارم؛‌ مرا به کنگره بفرستید!

بایدن به مدت شش دوره سناتور آمریکا از ایالت دلاور در کنگره بود، پیش از آنکه در سال ۲۰۰۸ معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده شود.

این رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود برای مردم پنسیلوانیا گفت: ما کسری بودجه را کاهش دادیم و بیش از هر رئیس‌جمهور در دوره ریاست‌جمهوری‌اش در تمام تاریخ، نسبت به دوران دونالد ترامپ، به بدهی ملی اضافه کردیم!

بایدن در قسمت دیگر از سخنرانی پرخطای خود، تلاش داشت به شورش کنگره از سوی حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اشاره کند که به اشتباه به جای شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ گفت شورش ششم ژوئیه! البته او اندکی بعد حرفش را اصلاح کرد.

این گاف‌ها و سخنرانی‌های جنجالی بایدن نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا باید به مبارزه با گمانه‌زنی‌های جمهوری‌خواهان مربوط به سن و سالش و آمادگی ذهنی خود بپردازد.

با این حال، دونالد ترامپ ۷۷ ساله هم که اکنون به گزینه بالقوه جمهوری‌خواهان برای انتخابات نوامبر تبدیل شده، از گاف و خطا مصون نیست و بارها شخصیت‌های سیاسی را با یکدیگر اشتباه گرفته و آمار و ارقام اشتباه به زبان آورده است. این گاف‌ها و لغزش‌های زبانی، سوژه‌های انتخاباتی می‌شوند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا