بهترین های کسب و کارجامعه

چه موضوعاتی در اینستاگرام طرفدار دارند؟

اگر قرار باشد همین حالا یک پیج در اینستاگرام راه‌اندازی کنید، به سراغ چه موضوعی می‌روید؟ آیا فکر می‌کنید کسب و کارهایی که اکنون در این شبکه اجتماعی مخاطب زیادی دارند، قبل از انتخاب موضوع و نوع محتوا، به اهمیت آن برای کاربران توجه کرده‌اند؟ اگر از همان ابتدا به سراغ موضوعات پرطرفدار اینستاگرام بروید، مطمئنا شانس موفقیت شما در این شبکه افزایش می‌یابد. البته به هر میزان که یک موضوع طرفدار بیشتری داشته باشد، به همان میزان نیز رقابت سخت‌تر می‌شود و باید تلاش بیشتری برای دیده شدن کنید. اگر می‌خواهید بدانید در اینستاگرام چه موضوعاتی بیشترین طرفدار را دارد، این مطلب را از دست ندهید.

اهمیت پیدا کردن موضوعات پرطرفدار در اینستاگرام

احتمالا برایتان سوال است که چه اهمیتی دارد که بدانیم چه موضوعاتی در اینستاگرام محبوب‌تر است؟ برای تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام، موضوع اهمیت زیادی دارد و قبل از هر چیز باید به انتخاب آن فکر کنید. اگر به سراغ موضوعاتی رفته باشید که برای کاربران کمتر اهمیت داشته باشید، شاید رقابت برایتان آسانتر باشد و تعداد پیج‌هایی که با همان موضوع کار می‌کنند، کم باشد، اما شانس کمتری برای بالا بردن نرخ تعامل خواهید داشت.

برای مثال بخش زیادی از جمعیت ایران را افراد با سن بین 30 تا 45 سال تشکیل می‌دهد که نیازهای آن‌ها شامل پول، عشق، شغل، خانه، خانواده و ماشین و …. است. در حالی که اگر موضوع مورد نظر شما برای افراد مسن (بالای 70 سال) تعلق داشته باشد، شانس کمتری برای دیده شدن محتواها وجود دارد.

برای اینکه بفهمید چه موضوعاتی طرفداران بیشتری در این شبکه دارد، کافیست درباره هشتگ‌های مرتبط با آن، تحقیق کنید. با قرار دادن یک هشتگ در بخش جستجوی اکسپلور، تمامی پست‌های مرتبط با آن، نمایش داده می‌شود. حتی شما می‌توانید تعداد پست‌هایی را که در این رابطه و با همان هشتگ منتشر شده است، مشاهده کنید. از سوی دیگر با بررسی هشتگ‌های محبوب، صفحات را نیز بررسی کنید تا از میزان فالوورهای آن‌ها مطلع شوید. هر چه تعداد فالوورهای مرتبط با یک هشتگ بیشتر باشد، به این معناست که آن موضوع برای کاربران اینستاگرام محبوبیت زیادی دارد.

پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرامی

اگر قبل از اینکه پیج خود را راه‌اندازی کنید، با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ صحبت و مشاوره اینستاگرام دریافت کنید، متوجه می‌شوید برخی از موضوعات در اولویت قرار دارند. طبق آخرین برآوردهای این شرکت در سال 2023، برخی از موضوعات بیشترین طرفدار را در این شبکه دارد که عبارتند از:

مد و پوشاک

صنعت مد هر روز در حال رشد است و شاهد ورود اینفلوئنسرها و بلاگرهای جدیدی در این حوزه هستیم. حالا برندهای زیادی هستند که می‌خواهند از طریق صفحاتی با موضوع مد و فشن در اینستاگرام دیده شوند. مد از جمله معدود موضوعاتی است که هیچ‌گاه برای کاربران خسته‌کننده نمی‌شود و یک موضوع داغ باقی می‌ماند.

البته اگر بخواهید با موضوع مد و فشن در اینستاگرام فعالیت کنید، باید خاص و منحصر به فرد باشید. زیرا همانطور که گفتیم وقتی یک موضوع طرفدار بیشتری داشته باشد، رقبا هم افزایش می‌یابند و همین موضوع، شانس موفق شدن را کمی سخت می‌کند. برای داشتن ایده در مورد صنعت مد و پوشاک، باید هشتگ‌های مرتبط با آن را در اینستاگرام بررسی کنید تا وارد صفحات آن شوید.

اما در صنعت مد هم موضوعات جزئی‌تری وجود دارد که شامل کیف، کفش، اکسسوری، لباس، جواهرات و زیورآلات و عطر و ادکلن است. قرار دادن هشتگ #مد به شما نشان می‌دهد که دقیقا کدام یک از این محصولات محبوبیت بیشتری دارند.

غذا و نوشیدنی

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های پرطرفدار در این شبکه اجتماعی، غذاست که کاربران نسبت به آن علاقه زیادی دارند. اگر به پیج‌های آشپزی بروید، نه تنها بانوان، بلکه مردان زیادی را هم مشاهده می‌کنید که از به دستور پخت انواع غذا، دسر، کیک، شیرینی، سالاد و …. علاقه خیلی زیادی دارند.

حتی بسیاری از اینفلوئنسرها به طور اختصاصی به معرفی رستوران‌ها، فست‌فودی و کافه‌ها می‌پردازند که برای فالوورهایشان جذابیت زیادی دارد. نوشتن در مورد کیفیت مواد غذایی، میزان کالری غذاها، بررسی انواع غذا و نوشیدنی و … از جمله موضوعات مورد علاقه کاربران در این شبکه اجتماعی است.

اگر هشتگ غذا را جستجو کنید، تعداد زیادی پست و تصویر غذای خوشمزه نمایش داده می‌شود. حتی شما می‌توانید از بین مجموعه این تصاویر، مواردی را که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد، پیدا کنید. برای مثال غذاهای سنتی ایرانی، پیتزا، غذاهای ایتالیایی و … هر کدام یک موضوع است که می‌توانید با کمک هشتگ بهترین و پرکاربردترین را پیدا کنید.

دکوراسیون منزل و محل کار

چیدمان منزل هم یکی دیگر از موضوعاتی است که در بین کاربران اینستاگرام محبوب است. کارینو از جمله شرکت‌های مشاور و مجری تبلیغات کسب و کارها است، در این زمینه توصیه می‌کند برای انتخاب دکوراسیون، حتما از هشتگ‌های مرتبط با آن استفاده کنید تا به دسته‌بندی‌های آن نیز پی ببرید. برای مثال دکوراسیون اتاق خواب، دکوراسیون پذیرایی، چیدمان منزل عروس، چیدمان اتاق نشیمن، دکور اتاق کودک، دکور اتاق کار و …. همه از جمله عبارت‌هایی هستند که می‌توانند به شکل یک هشتگ شوند و با سرچ کردن، متوجه میزان محبوبیت آن‌ها در بین کاربران شوید.

حالا کاربران علاقه زیادی به طراحی گرافیک و طراحی داخل منزل و محل کار دارند و می‌خواهند از تصاویر اینستاگرام الگو بگیرند.  هشتگ‌هایی مثل#معماری، #چیدمان، #دکوراسیون، #خانه و #طراحی هم از دیگر مواردی هستند که با موضوع دکوراسیون داخلی ارتباط دارد و می‌توانید آن‌ها را به اشکال مختلف سرچ کنید.

موضوع تناسب اندام

هیچکس دوست ندارد چاق و بد فرم باشد و این روزها با وجود مدل‌ها و بلاگرهای خوش‌اندام، کاربران اینستاگرام هم علاقه زیادی به تناسب اندام پیدا کرده‌اند. رژیم گرفتن آسان نیست و اگر ورزش کردن برای مردم آسان بود، حالا آدم چاق روی کره زمین وجود نداشت. در واقع ورزش کردن به معنای خارج شدن از راحتی و آسایش است که انجام آن برای کاربران کار راحتی نیست و برای عبور از این مشکل به انگیزه نیاز دارند.

حالا این همان چیزی است که می‌تواند به یک موضوع اینستاگرامی جذاب تبدیل شود. آیا تا به حال نام «کلویی تینگ» را شنیده‌اید؟ این فرد یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است که با موضوع تناسب اندام فعالیت دارد و ویدیوهای آموزشی ورزشی خود را در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام منتشر می‌کند. او برای کسانی که به تناسب اندام علاقه زیادی دارند، یک الگوست و موضوع پیج این فرد برای فالوورهایش جذابیت زیادی دارد. برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مشابه با این فرد می‌توانید هشتیگ‌هایی مانند #ورزش، #چالش، #سم زدایی و #رژیم را دنبال کنید.

طبیعت و سفر

یکی دیگر از موضوعات جذاب در اینستاگرام برای کاربران، به طبیعت و سفر مربوط می‌شود. یک ویدیوی حرفه‌ای و باکیفیت از طبیعت بکر و دست نخورده یکی از شهرهایی که شهرت زیادی ندارد، می‌تواند خیلی سریع ویروسی شود. اکنون همه می‌دانند سی‌وسه‌پل در شهر اصفهان است و چه ظاهری دارد، اما هیچ‌کس نمی‌داند در دامنه کوه‌های سبلان چه چشمه‌ها و باغ‌هایی وجود دارد. در واقع موضوعات مربوط به طبیعت که برای کاربران محبوب است، همیشه از بین مواردی است که تاکنون نام و نشانی از آن‌ها نبوده است.

اگر می‌خواهید یک پیج با موضوع طبیعت و سفر بسازید، در کنار محتوای عکس، باید ویدیو هم داشته باشید و توضیحات خود را روی آن قرار دهید. استفاده از موسیقی روی ویدیو هم به جذب بیشتر مخاطبان کمک زیادی می‌کند. برای مثال می‌توان به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی معروف به نام «لوک دامانت» اشاره کنیم که به سراغ همین موضوع رفته است.

در آخر

اینستاگرام یک شبکه جذاب و پرطرفدار است که باید دلیل آن را در انطباق محتوا با نیاز مردم، جستجو کنیم. هر چیزی که کاربران نیاز دارند، در این شبکه می‌توان به اشکال مختلف پیدا کرد. دکوراسیون، غذا، مد و پوشاک، ورزش و تناسب اندام، طبیعت، عشق و خانواده و … از جمله موضوعات پرطرفدار در این شبکه است. اگر می‌خواهید در اینستاگرام یک صفحه پرطرفدار داشته باشید، باید به سراغ چنین موضوعاتی بروید و در کار خود خلاقیت به خرج دهید.

دکمه بازگشت به بالا