ارزانترین خودرو در ترکیه

خرید ماشین در ترکیه کار سختی نیست. اقتصاد این کشور بر خلاف ایران مورد تحریم غرب نبوده و به همین دلیل تمام برندهای خودرو در کشور برای خرید و فروش حضور دارند.

این مشکل این امکان را برای بسیاری از شهروندان این کشور که جزو گروه درآمد متوسط ​​هستند، می دهد تا خودروهای ارزان قیمت و با کیفیتی تهیه کنند.

خرید خودرو در ترکیه این روزها بسیار مهم و پیچیده است.

قیمت خودرو در این کشور نسبت به درآمد و نرخ تورم همه دهک های درآمدی مناسب است و هر خانواده ای می تواند بر اساس درآمد خود خودروی مناسبی پیدا کند. برای اطلاع از قیمت خودرو ها با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.

به عنوان مثال، محبوب ترین برندها در میان طبقه متوسط ​​ترکیه، برندهایی مانند نیسان، رنو، فیات و فولکس واگن هستند. البته علاوه بر این شرکت ها، خودروسازان دیگری نیز وجود دارند که افراد با شرایط مالی متفاوت از آنها خرید می کنند.

طبقه متوسط ​​ترکیه محصولات فیات رنو، تویوتا، اپل کورسا و فولکس واگن را به عنوان خودروهای ارزان قیمت و به اصطلاح «ماشین مصرفی» خریداری می کند.

ماشین مورد علاقه ترک ها، فیات پاندا

فیات پاندا در لیست ارزان ترین خودروهای ترکیه قرار دارد.

تا سال 2019 قیمت این خودرو حدود 990 هزار لیر بود اما در فوریه 2021 قیمت این محصول از فیات به 140 هزار دلار رسید. این خودرو با 3 هزار لیر و 100 تومان در بازار آزاد معادل 434 میلیون تومان است.

مشخصات فنی فیات پاندا

حجم موتور این خودرو 1200 سی سی است و 69 اسب بخار قدرت دارد.

گشتاور فیات پاندا 102 نیوتن بر متر است.

این خودروی بنزینی دارای حداکثر سرعت 164 کیلومتر و مصرف سوخت 5.2 است.

رنو سیمبل دومین خودروی ارزان قیمت است

نماد رنو که جایگزین ال 90 ایرانی شده است را می توان با قیمت 112 هزار لیر در ترکیه خریداری کرد.

رنو دومین خودروی ارزان قیمت ترکیه است. این خودرو به دلیل ظاهر خاص و شرایط فنی، طرفداران زیادی در بین خانواده ها دارد. یعنی تا زمانی که از فروش خودروی رنو سیمبل در ایران به اندازه روزهای اول ورود آن استقبال نشد.

مشخصات فنی رنو سیمبل

رنو سیمبل 2015 تا 2017 دارای حجم 1.6 لیتر است. سرعت این خودروی 105 اسب بخاری 175 کیلومتر بر ساعت است و ظاهر آن را در ردیف سدان های کوچک قرار می دهد.

تویوتا یاریس در بازار ترکیه حضور دارد.

تویوتا یاریس کراس، یکی دیگر از خودروهای ارزان یا مقرون به صرفه در ترکیه، حدود 120 هزار لیر قیمت دارد.

نسل دوم سدان یاریس، و همچنین مدل هاچ بک، i.e. مدل 2008 در ترکیه ارزان و محبوب است. شاید بهتر باشد بگوییم این دستگاه با توجه به برند و کیفیت، قیمت مناسبی دارد.

شایان ذکر است این خودرو در بازار ایران با نام پراید ژاپنی شناخته می شد. این خودرو به غیر از طراحی عجیب داشبورد دارای چندین ویژگی است.

اوپل کورسا در بازار خودرو ترکیه

قیمت اوپل کورسا در بازار خودرو ترکیه 135000 لیر است. خودرویی زیبا و جمع و جور که یکی از ارزان ترین خودروهای ترکیه است.

حداکثر سرعت این خودروی 4 سیلندر 165 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در داخل و خارج شهر 5.2 لیتر است.

خلاصه

علاوه بر برندهای فوق، برندهای دیگری نیز وجود دارد که افراد در موقعیت های اقتصادی مختلف از آن ها خودرو خریداری می کنند. برای گروهی از ایرانیانی که در ترکیه ملک خریده اند، گرفتن خودروی ارزان قیمت آسان است.

دکمه بازگشت به بالا