بهترین های کسب و کارعمومی

آیا کاغذ دیواری روی سیمان میچسبد؟

کاغذ دیواری را می توان در هر مکانی نصب کرد. دکوراتورها هیچ محدودیتی برای نصب کاغذ دیواری در نظر نمی گیرند. دیوارهای رنگ روغن؛ کاشی، دیوارهای گچی و قرار دادن کاغذ دیواری روی سیمان یکی از اجزای دخیل در کاربرد است. با پیشرفت تکنولوژی، سبک زندگی خانواده ها تغییر کرده و مدرن شده است. این تغییرات نه تنها مستلزم استفاده از گجت ها و تجهیزات مختلف بیشتر است، بلکه نیاز به تزئینات متفاوت و خلاقانه تری در زندگی مدرن دارد.

کاغذ دیواری سقفی نمونه ای از این پیشرفت های جدید است. تا چند سال پیش هیچکس فکر نمی کرد کاغذ دیواری رنگی را به سقف بچسباند، اما امروزه خانه های زیادی را می توان روی دیوار روی سقف دید. بین مواد مورد استفاده در ساخت کاغذ دیواری و انواع دیوارها تفاوت های زیادی وجود دارد. همه دیوارها متفاوت هستند. اگر فکر می کنید که می توانید به راحتی روی هر نوع دیواری کاغذ دیواری بگذارید، در اشتباهید.

به عنوان مثال، قرار دادن کاغذ دیواری روی سیمان و سطوح سخت به آسانی دیوارهای گچی نیست. در نظر گرفتن برخی جزئیات ضروری است. سطوح سیمانی دارای تخلخل و ناهمواری طبیعی هستند که اجرای و نصب کاغذ دیواری روی سیمان را دشوارتر می کند. هرچه ضخامت کاغذ دیواری کمتر باشد، نصب و اجرای آن دشوارتر است.

نصب کاغذ دیواری روی سیمان

معمولا خمیر کاغذ روی دیوار سیمانی زیاد رایج نیست بیشتر دیوارهای خانه رنگ آمیزی شده یا گچ بری شده است. چسباندن پوستر دیواری به دیوار گچی یا رنگ شده خیلی سخت نیست. اما در مورد دیوارهای بتنی و بتنی موضوع به این سادگی نیست. در موارد نادر، دکوراتورها در استفاده از کاغذ دیواری تردید دارند.

گچ کاری دیوارهای سیمانی در آب و هوای مرطوب و مناطق سردسیر یک استثنا است. رطوبت هوا باعث کنده شدن کاغذ دیواری می شود و خاصیت چسبندگی چسب به زودی از بین می رود. در مناطق سردتر، رطوبت بیشتر است و مشکل رطوبت اضافی همچنان وجود دارد. در این دو مورد پیشنهاد می شود به جای پوستر دیواری و کاغذ دیواری از گزینه های دیگر استفاده کنید. دیوارپوش های بهتری برای مناطق مرطوب و سرد تولید شده است.

اگر قسمتی از دیوار با سیمان پوشانده شده باشد، باز هم راهی برای استفاده از کاغذ دیواری وجود دارد. بدون اینکه بخواهید تغییرات زیادی ایجاد کنید، می توانید به سادگی دیوار سیمانی را با کاغذ دیواری های زیبا و زیبا بپوشانید. روش ساده است، ابتدا پایه درست می شود و سپس کاغذ دیواری جدید را می توان روی هر دیواری قرار داد. مراحل کاغذ دیواری سیمان و بتن یکسان است. در صورت تمایل می توانید دیوارهای سیمانی و سطوح سخت را نیز اگر بلد باشید با کاغذ دیواری بپوشانید.

زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری روی سیمان

انواع ساده کاغذ دیواری از دیرباز در ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می شود. در مواردی که می خواهید کار بازسازی سریع انجام شود، کاغذ دیواری بهتر از رنگ آمیزی و رنگ آمیزی است. هزینه نصب کاغذ دیواری بسیار کمتر از رنگ آمیزی دیوارها است. نصب آسان، سرعت کاغذ دیواری و کثیف کاری کمتر از مزایایی است که بسیاری از مشتریان می خواهند.

عکس های امروزی نسبت به نسل اول عکس ها تغییرات زیادی کرده اند پیشرفت های زیادی در زمینه چاپ و ساخت حاصل شد و همین امر منجر به ایجاد کاغذ دیواری مدرن شد. پیشرفت های اخیر امکان چاپ سه بعدی کاغذ دیواری و پوستر دیواری با طرح های جذاب را فراهم کرده است.

کاغذ دیواری های مدل جدید ظاهر طبیعی و چشمگیرتری دارند. از نظر مصالح ساختمانی نیز از کاغذ استفاده می شود و دیوارپوش ها بسیار تغییر کرده اند. تکنولوژی نصب و اجرای کاغذ دیواری همانند سال گذشته است اما در نوع چسب و … تفاوت هایی وجود دارد.

برای نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن یا مواد دیگر، پایه باید از قبل ساخته شود. این یک روال است که همیشه وجود داشته و حتی تغییرات اساسی در دیوارهای موجود نمی تواند این روند را تغییر دهد. زیرسازی به معنای آماده سازی دیوار مورد نظر برای نصب دیوار است. در ساختمان های قدیمی، زیرسازی ضروری است، اما در ساختمان های جدید نیز نمی توان به درستی نصب کاغذ دیواری را بدون زیرانداز کنترل کرد.

ساده ترین راه برای پاک کردن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار

کاغذ دیواری روی سطح سیمانی

اجرای زیرساخت در دیوار

به طور کلی تمام ترک ها، سوراخ ها و سوراخ های کوچک دیوار باید برای فونداسیون برداشته شوند. حتی ممکن است پس از نصب کاغذ دیواری، نقص های کوچک ظاهر شود. بتونه معمولاً برای پر کردن سوراخ ها در میخ ها و دیوارها استفاده می شود. اگر دیوار رطوبت دارد، قبل از هر کاری باید علت خیس بودن گچ دیوار را دانست. نشتی آب و فاضلاب، مشکلات عایق کاری و ایزوگام یا هر دلیل دیگری باید مشخص شود و پس از خشک شدن کامل دیوار، عملیات نصب انجام شود.

هنگام نصب کاغذ دیواری روی سیمان با مشکل جدی مواجه می شوید که آن وجود دنده های زیاد روی دیوار است. اگر می خواهید کاغذ دیواری را مستقیماً روی دیوار بتنی یا سیمانی نصب کنید، قطعاً کارایی خوبی نخواهد داشت. دیوار سیمانی سطحی ناهموار دارد و تمامی این نقاط پس از نصب کاغذ دیواری نمایان خواهند شد.

یک راه ساده برای استفاده از کاغذ دیواری روی دیوار سیمانی، چسبیدن به فونداسیون مناسب است. این هزینه نصب را افزایش می دهد، اما نتیجه خوب است. در واقع زیرساخت ها نباید حذف شوند. نتیجه فرآیند کاغذ دیواری به این مرحله بستگی دارد.

اعمال گچ بر روی دیوار سیمانی

در عمل امکان قرار دادن کاغذ دیواری روی دیوار سیمانی یا بتنی وجود ندارد، اما یک نصاب حرفه ای می تواند دیوار را از قبل آماده کند. نحوه کار به این صورت است که از یک لایه نازک گچ برای پوشاندن کل دیوار استفاده می شود.این گچ تمام توده های بتن و سیمان را از بین می برد و در عین حال دیوار را برای اعمال کاغذ دیواری و چسب روی سیمان آماده می کند.

گچ مورد استفاده برای دیوارهای سیمانی بسیار نازکتر از دیوارهای گچی است، اما تکمیل کننده فونداسیون دیوار است. چسب دیوار به خوبی به گچ دیوار می چسبد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد. بقیه مراحل اجرای دیوار سیمانی شبیه دیوارهای گچی و رنگ روغن است.

به این صورت که پس از اندازه گیری دیوار و برش رول، روی کاغذ دیواری چسب زده می شود. سپس کاغذهای چسبانده شده با دقت رو به روی هم روی دیوار قرار می گیرند. نصب کاغذ دیواری کار خاصی است و بدون تجربه نمی توانید کاشی های کاغذی را روی هیچ دیواری نصب کنید.

پوستر دیواری روی دیوار سیمانی

اصول اولیه نصب کاغذ دیواری بر روی سطوح بتنی و سخت و سایر دیوارها به همین صورت است. تمامی موارد ذکر شده در مورد نصب پوستر دیواری نیز صدق می کند. در واقع کاغذ دیواری و پوستر دیواری را نباید روی دیوارها قرار داد. برخی از کاغذ دیواری ها و پوسترهای دیواری قابل شستشو هستند، اما این به معنای نصب کاغذ دیواری روی بتن مرطوب نیست. جنس پوستر دیواری کمی ضخیم تر، اما مرطوب است. کاشی ها را نباید روی دیوارهای مرطوب یا کپک زده نصب کرد.

اطلاعات بیشتر: کاغذ دیواری شیراز

دکمه بازگشت به بالا