حوادث

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری مامورنماها

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش مامور هشدار داد.

به گزارش تیتر اول، سرهنگ عبداله چولکی گفت: کلاهبرداری تحت عنوان مامور با شیوه و شگردهای بسیاری از سوی افراد شیاد انجام شده که با وجود ارائه هشدارهای پلیس در این خصوص باز هم متاسفانه شاهد شکایت‌هایی از اقصی نقاط کشور در پلیس آگاهی هستیم.

وی به ارائه چند نمونه کلاهبرداری و اخاذی در پوشش مامور پرداخت و افزود: فردی کلاهبردار در یکی از استان های شمالی کشور با ظاهری رسمی و موجه پس از شناسایی سوژه‌هایش که از بین افراد مسن انتخاب شده بود با ترفند متقلبانه مبنی بر ارائه بسته‌های معیشتی و وام کم بهره اقدام به فریب افراد و اخذ وجوه و همچنین کارت بانکی و رمز آن ها کرده و بدون هیچ ردی از خود محل را ترک و بلافاصله مبالغ موجود در حساب‌ها را برداشت کرده بود. یا مثلا فردی در یکی از شهرستان‌های استان‌های غربی خود را مامور وزارت اطلاعات و مسئول ویژه نظارت و خرید بعضی از وزارتخانه‌ها معرفی و تحت عنوان سرمایه‌گذاری و پرداخت سودهای نامتعارف شهروندان را اغفال و از آنان وجوهی را دریافت کرده بود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا همچنین با اشاره به گزارش دیگری تصریح کرد:  شخصی در یکی از استان های جنوب کشور خود را مامور فراجا معرفی و با وعده سفارش در خصوص تغییر روند رسیدگی به پرونده از مال باختگان و متهمان وجوهب دریافت کرده بود.  

چولکی با هشدار به شهروندان و تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های پلیس آگاهی در این خصوص گفت: شهروندان به ادعای هر فردی که خود را مامور معرفی می‌کند اعتماد نکنند و با عجله به خواسته آن ها پاسخ ندهند.

وی با اشاره به گزارشات بیان شده در این رابطه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین علل وقوع کلاهبرداری، اعتماد بی‌جای مالباختگان به ادعاهای افراد سود جو است، لذا پیشنهاد می‌شود؛ چنانچه شهروندان با اینگونه افراد مواجه شدند باید در ابتدا نسبت به ادعاهای اعلامی از سوی افراد ناشناس حساس شده و ضمن احراز هویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراتب را به ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا