بهترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

آشنایی با انواع پیانو

آشنایی با انواع پیانو

پیانوها به طور کلی به دو دسته آکوستیک و دیجیتال تقسیم می شوند، اما اگر بخواهیم به درستی انواع پیانوها را نام ببریم، پیانوها به 4 دسته مختلف تقسیم می شوند. در ادامه این 4 دسته را به تفصیل بیان می کنیم و در نهایت زیر مجموعه های پیانوهای آکوستیک را نام می بریم. همچنین اگر به دنبال آموزش پیانو در کرج هستید، ما به شما https://viola-music.com را معرفی میکنیم.

1. پیانو دیواری

پیانوهای دیواری را می توانیم یکی از محبوب ترین پیانوهای موجود در بازار بدانیم. این نوع پیانو در بسیاری از کلیساهای جهان به خصوص در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود.

جالب ترین نکته در مورد این پیانو اندازه کوچک و صدای خاص آن است که در مقایسه با پیانوهای بزرگ، ماندگاری کمتری دارد و نت ها نافذتر هستند.

تفاوت اصلی بین پیانو دیواری و پیانو گرند در سیم و اکشن است. سیم ها و اکشن پیانوی دیواری به صورت عمودی در نظر گرفته می شوند و حس و صدای متفاوتی نسبت به پیانوی بزرگ به شما می دهند.

2. پیانو گرند، گران ترین نوع پیانو

یک پیانوی بزرگ را می توان گران ترین و با ارزش ترین پیانوی این لیست دانست. شرکت های پیانو بزرگ معمولا از بهترین مواد ممکن استفاده می کنند. این موضوع در صدای این پیانو تاثیر بسزایی دارد.

به دلیل حساسیت به کیفیت محصول، باید قیمت پیانو را در فروشگاه های بزرگ پیانو بررسی کنید و پس از درخواست گارانتی و مشاوره با کارشناسان فروش، اقدام به خرید کنید.

عموماً از پیانوهای بزرگ برای اجراهای زنده یا تنظیم های حرفه ای تر استفاده می شود، اما بسیاری از نوازندگان حرفه ای نیز هستند که از پیانوهای بزرگ در خانه های خود استفاده می کنند.

اساس کار این نوع پیانو چکش ها و سیم های در نظر گرفته شده برای آن ها می باشد. اکشن و احساسی که از نواختن این نوع پیانو به شما دست می دهد در یک کلام بی نظیر است.

3. پیانوهای دیجیتال

پیانوهای دیجیتال در مدل های مختلفی عرضه می شوند. بنابراین افراد مختلف می توانند با خرید این پیانو با قیمتی مناسب به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

این نوع صدای پیانو با نمونه های ضبط شده از پیانوهای گرند ایجاد می شود، اما از نظر اکشن و حسی که به نوازنده می دهد، پیانوی بسیار متفاوتی به حساب می آید.

4. پیانوهای کوچک اسباب بازی برای کودکان

اگر فرزند خردسالی دارید و می خواهید او به نواختن پیانو علاقه مند شود، می توانید یکی از این سازهای کوچک و جذاب را برای او تهیه کنید. این نوع بازی نه تنها کودک شما را راضی نگه می دارد، بلکه او را به نواختن پیانو نیز علاقه مند می کند.

تفاوت پیانوهای دیجیتال و آکوستیک

به طور خلاصه، پیانویی که به صورت مکانیکی و با ضربه زدن به سیم های خود با چکش صدا تولید می کند، پیانوی آکوستیک و پیانویی که صدای پیانوی آکوستیک را با استفاده از برق و بلندگو شبیه سازی می کند، پیانوی دیجیتال نامیده می شود. پیانوهای دیواری و پیانوهای بزرگ در رده پیانوهای آکوستیک قرار می گیرند، در حالی که پیانوهای دیجیتال و مینی پیانوها در رده پیانو دیجیتال قرار می گیرند.

پیانوهای آکوستیک به طور کلی در 7 اندازه مختلف ساخته می شوند که هر کدام صدای متفاوتی را ارائه می دهند. در زیر انواع پیانوهای آکوستیک با توضیح کامل آورده شده است.

آشنایی با انواع پیانو
آشنایی با انواع پیانو

انواع پیانوهای آکوستیک

اکنون که توضیحات جامعی در مورد انواع پیانو ارائه کردیم، زمان آن فرا رسیده است که با پیانو آکوستیک و مدل های مختلف این ساز بیشتر آشنا شویم.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که به طور کلی این نوع پیانوها طراحی و عملکرد یکسانی دارند و همگی از سیم ها و چکش های یکسانی استفاده می کنند. بزرگترین تفاوت بین این سازها اندازه و ویژگی های جزئی است.

1. چرخش پیانو

پیانوهای اسپینت شاید کوچکترین مدل پیانوها باشند که صدای بسیار متفاوتی دارند. این پیانوها از نظر اندازه کوچکتر هستند و اکتاو زیادی به شما نمی دهند. از طرفی قیمت آن برای اکثر افراد مقرون به صرفه است.

2. پلن کنسول

از دیگر مدل های موجود در خانواده پیانوهای دیواری می توان پیانوهای کنسولی را برشمرد. این پیانوها بیشتر در خانه های متوسط ​​استفاده می شوند.

نکته جالب در مورد پیانوهای کنسولی این است که آنها نه تنها به صورت آکوستیک در دسترس هستند، بلکه مدل های زیادی نیز وجود دارند که به صورت دیجیتال ساخته شده اند و می توانند صداهای مختلفی را دریافت کنند.

3. پیانو استودیو

پیانوهای استودیویی به طور کلی بسیار بزرگ هستند، با اندازه متوسط ​​43 تا 47 اینچ. این پیانو عمدتا برای آهنگسازی و ساخت آهنگ استفاده می شود و تهیه کنندگان در استودیوهای معروف دنیا با استفاده از این نوع پیانو به تولید موسیقی می پردازند.

اگر در خانه موسیقی می نوازید، خرید این نوع پیانو به شما این امکان را می دهد که صدای بهتری برای آهنگ های خود ایجاد کنید.

4. پیانوهای کودکان

در میان انواع پیانوهای بزرگ موجود در بازار، پیانو گرند بیبی کوچکترین اندازه است. اگر در یک خانه مسکونی یک پیانوی بزرگ می بینید، به احتمال زیاد پیانوی بزرگ Baby است.

اگرچه پیانوی بزرگ کودک کوچکترین ساز در بین پیانوهای بزرگ در نظر گرفته می شود، اما در مقایسه با پیانوی دیجیتال یا پیانوی دیواری هنوز یک ساز بسیار بزرگ است. نکته جالب دیگر در مورد این پیانو این است که بسیاری از افراد از پیانو گرند کودک به عنوان دکوراسیون منزل خود استفاده می کنند.

5. پیانوهای گرند متوسط

بعد از پیانوهای گرند کوچک، پیانوهای سایز متوسط ​​از نظر اندازه جزو محبوب ترین پیانوها هستند. این پیانوها در مقایسه با پیانوهای Baby Grand بزرگتر هستند و این باعث می شود که قیمت آن در مقایسه با Baby Grand کمی بالاتر باشد.

این نوع پیانوها تجهیزاتی هستند که بسیاری از نوازندگان حرفه ای برای تمرین پیانو در خانه خود از آن استفاده می کنند، اما برای اینکه بتوانید این سازها را خریداری کنید و از آنها استفاده کنید، باید خانه نسبتا بزرگی داشته باشید.

6. پیانو بزرگ

پیانوهای گرند پیانوهای بسیار بزرگی هستند و معمولاً نمی توانید از آنها در خانه خود استفاده کنید. معمولا از این نوع پیانو برای اجرای زنده در سالن های کوچک استفاده می شود. گاهی از این سازها در تئاتر نیز استفاده می شود.

7. پیانو کنسرت

بالاخره به بزرگترین پیانوهای دنیا می رسیم. پیانوهای بزرگ همانطور که از نامشان پیداست، پیانوهای بسیار بزرگ و غول پیکری هستند که عمدتاً در کنسرت های بزرگ و اجراهای زنده استفاده می شوند. این پیانوها صدای بسیار عمیق و پرحجمی تولید می کنند که به عقیده بسیاری زیباترین صدایی است که می توان از هر نوع پیانو به دست آورد.

این پیانو نه تنها در اجراهای زنده بلکه در برخی از کاخ های سلطنتی و اماراتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پیانو در بین انواع پیانو گران ترین پیانوی جهان به شمار می رود.

دکمه بازگشت به بالا