استان ها

لزوم تسریع در صدور مجوز فعالیت انجمن‌های علمی/ دانشگاه‌ها در هر گروه آموزشی انجمن علمی راه‌اندازی کنند

توسعه دانش جدید با جامعه علمی / 14 در گفتگوی دقیق با آنا برجسته شد.

گروه استانی خبرگزاری آنا – داوود دهقانی محمودآباد؛ ایجاد انجمن های علمی در دانشگاه ها می تواند با جذب یک حلقه فعال از دانشجویان به فعالیت های دانشجویی ، مهارت ها یا علایق تحصیلی آنها را بهبود بخشد.

انجمن های مختلف درون دانشگاه با ورود به کارگاه های آموزشی قبل از ورود به بازار کار و فارغ التحصیلی از مدرسه و همچنین باشگاهی که ورزشکار قبل از ورود به مسابقات تمرین می کند ، این فرصت را برای دانشجویان و اعضا فراهم می کند تا مهارت های لازم را در زمینه تحصیل خود کسب کنند. دانشجو قبل از ورود به محیط علمی یا کاری ملی ، مهارت های این انجمن ها را نیز تمرین می کند.


بیشتر بخوانید:

ثبت 2 هسته فناوری در رویداد تجاری “هانا”

دست جوامع علمی برای درآمدزایی بسته است

یک نور سنج خورشیدی ساخته شد


انجمن علمی برنامه ریزی شهری دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پریسا یکی از انجمن های فعال به ریاست مریم قلمبر دزفولی است. خبرنگار خبرگزاری آنا ، در ادامه پرونده چندرسانه ای “توسعه دانش جدید با انجمن های علمی” ، با قلمبر دزفولی درباره فعالیت ها ، دستاوردها و برنامه های انجمن مربوطه خود صحبت کرد که در ادامه می خوانیم.

آنا: نحوه تشكیل ، نوع و دامنه انجمن علمی برنامه ریزی شهری واحد پاریس دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح دهید.

قلمبر‌دزفولیحدود سه سال از صدور مجوز انجمن علمی انجمن شهری واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد و ما از روز اول فعالیت خود را آغاز کرده ایم.

با توجه به ماهیت عملی برنامه ریزی شهری و این واقعیت که اکثر دانشجویان وقتی می خواهند وارد این حرفه شوند باید با مباحث عملی و نرم افزارهای حرفه ای آشنا شوند ، بیشتر گروه تمرکز خود را برای آشنایی شرکت کنندگان با نرم افزار و کارگاه های بیشتر از روز اول متمرکز کردند. . ما روی آن کار کردیم ، به عنوان مثال ، “اتوکد” و “اسکچ” عملی بودند و از روش های آماری مختلف با کودکان استفاده می شد ، علاوه بر این ، سخنرانی ها و موضوعات موضوعی توسط اساتید متخصص در این زمینه انجام می شد.

ما امسال وارد انجمن نشده ایم، قرار بود در مارس سال گذشته مجدداً رأی داده شود و اعضای جدید جذب شوند – عضویت در انجمن ها در ماه مارس هر سال برگزار می شود – اما به دلیل تاج ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. در واقع این باید در ماه گذشته انجام شود. در حالی که دانشجویان برای ورود به ترم و آشنایی با سیستم به مدتی زمان نیاز دارند. اما از طریق WhatsApp و گروه ها ، ما با اعضا در ارتباط هستیم.

آنا: درباره چگونگی ایجاد این انجمن بیشتر توضیح دهید.

قلمبر‌دزفولی: سازمان مرکزی در سال 1996 مجوز انجمن علمی دانشجویی واحد پرسیس دانشگاه آزاد اسلامی را دریافت کرد. .

آنا: موقعیت و مسئولیت های جوامع علمی در دانشگاه ها را چگونه ارزیابی می کنید و چقدر مفید هستند؟

قلمبر‌دزفولی: انجمن های علمی در دانشگاه بسیار موثر عمل می کنند. از آنجا که برنامه درسی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست و از یک طرف ، کار در یک انجمن می تواند یک وضعیت سازمانی و سازمانی باشد که در آن دانش آموزان به جای کارهایی که باید در کلاس انجام دهند ، به صورت گروهی کار می کنند و علاقه مند می شوند. از طرف دیگر ، می توانید با سایر گروه ها و دانشجویان ارتباط برقرار کنید. دانشگاه ها باید یک انجمن علمی در هر بخش ایجاد کنند.

مهمترین ویژگی حضور و فعالیت دانشجویان در انجمن های علمی دانشگاه این است که اعضای انجمن توانایی های بهتری پیدا می کنند و با برنامه ها و نرم افزارهایی که با آنها آشنا هستند و آموزش های لازم را می بینند ، دیگر نیازی به برخی آموزش ها و مهارت ها ندارند. هیچ کس کمک نمی گیرد و این فعالیت ها آنها را بسیار توانمند و ماهر می کند.

آنا: چه تعداد انجمن در توسعه علوم و توسعه علوم در دانشگاه و کشور نقش دارند؟

قلمبر‌دزفولی: انجمن ها تأثیر عمده ای در پیشرفت علم و دانش دارند. از آنجا که برنامه های درسی خشک است و اگر دانش آموزی بخواهد مهارت های خود را ارتقا دهد ، فقط در انجمن ها می تواند این کار را انجام دهد. آنها کتابچه ای در مورد موضوعی نوشتند که مورد علاقه آنها بود.

دانشجویانی که در کارگاه های آموزشی فشرده انجمن شرکت می کنند ، به موضوع سمینار علاقه مند می شوند و ساعات بیشتری را در خارج از دانشگاه ها با همان موضوع می گذرانند و سپس در این زمینه حرفه ای می شوند.

آنا: انجمن های علمی دانشجویی را از نظر علمی چگونه ارزیابی می کنید؟

قلمبردزفولی: انجمن های علمی تأثیر دارند زیرا آنها نیازهای دانش آموزان را به طور روزانه ارزیابی می کنند ، مانند زمان برخورد با مسائل نظری با اعضا و دانشجویان و زمان نیاز به تشویق (جشن های روز شهر) ، در این صورت دانش آموزان دور هم جمع می شوند و در مورد بند ناف با آنها صحبت می کنند. اینکه چگونه آنها می توانند به طور عملی وارد حوزه کار شوند ، در عمل درباره آنها صحبت می شود ، ما از اساتید خبره دعوت می کنیم تا با دانشجویان صحبت کنند و بتوانند از نظر عملی و علمی وارد رشته آنها شوند.

به منظور دستیابی به رشد علمی ، ما همچنین سمینارهای آموزشی بسیار حرفه ای ترتیب می دهیم که نیازهای دانشجویان را برآورده می کند تا تأثیر آنها را بر جامعه نشان دهد.

آنا: حمایت دانشگاه ها و مسئولان از انجمن علمی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

قلمبر‌دزفولی: انجمن برنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی پیزا در تمام فعالیت های خود همکاری دانشگاهی را تجربه کرده است. اما اگر بودجه انجمن ها بیشتر باشد ، می توانیم حقوق بهتری برای اساتید بپردازیم و دوره های بیشتری را برگزار كنیم ، وقتی بودجه كوچك باشد ، دوره های كمتری برگزار می شود.

یکی دیگر از مشکلات انجمن دوره حضور فعال دانشجویی در دانشگاه است. نوامبر و دسامبر ماه هایی هستند که دانشجویان بیشترین حضور را در دانشگاه دارند. اما در ماه های دیگر سال حضور آنها کمتر است. واقعیت این است که دانش آموزان باید بتوانند در کلاسها مشارکت فعال داشته باشند ، اکنون حضور مفید دانش آموزان به نوامبر ، دسامبر و مه محدود شده است و ما باید سمینارهای بیشتری را در این سه ماه برگزار کنیم.

باید وبلاگهایی برای تقویت انجمن ها و اطلاع رسانی به شرکت کنندگان در مورد وجود برنامه های بیشتر و ارتباطات بیشتر ، به استثنای سیستم های WhatsApp و Telegram وجود داشته باشد. در حالی که اطلاع رسانی به دانشجویان بسیار دشوار است و آنها معمولاً توجه زیادی به بیلبوردها و گروه ها ندارند. اما اگر وبلاگهایی وجود داشته باشد که بچه ها می توانند به آنها بپیوندند و ما می توانیم در مورد برنامه ها اطلاع رسانی کنیم و حتی از آنها نظرسنجی کنیم ، و اگر انجمن ها سایتی داشته باشند بسیار مفید خواهد بود.

آنا: درباره فعالیت های اجتماعی ، علمی ، فرهنگی ، موفقیت ها و موفقیت های انجمن علمی برنامه ریزی شهر توضیح دهید.

قلمبر دزفولی: تشکیل نمایشگاه های اعضا و انتخاب بهترین جوایز به همراه جایزه ، ایجاد نمایشگاه عکس در عاشورا ، فضای شهر در عاشورا و طرح های مذهبی ، مسابقات و نمایشگاه ها در زمینه فرهنگ اجتماعی و جوایز بهترین آثار از جمله دانشگاه فرهنگی اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی انجمن علمی علمی.

ما اخیراً مجوز برگزاری وبینار را در زمان مناسب برای تشویق کودکان به شرکت در این فعالیتهای آموزشی دریافت کرده ایم. از آنجا که زمان بسیار محدود است و وقتی می توانیم از طریق اساتید اطلاع رسانی کنیم باید یک وبینار برگزار کنیم و در این زمینه روزهای بعدی کارگاه نرم افزار را هماهنگ کرده ایم.

آنا: و حرف آخر …

قلمبر‌دزفولی: چندین سال طول کشید تا مجوزهای تشکیل انجمن را بدست آوردیم. انجمن های علمی تنها راهی است که در آن یک استاد یا دانشجو می تواند برای رسیدن به یک هدف و پیشرفت علم همکاری فعال داشته باشد. بنابراین مقامات باید سرعت صدور مجوز برای انجمن ها را افزایش دهند. از آنجا که خیلی زودتر ، ما می توانستیم در ضبط های قبلی کمک بیشتری کنیم ، مانند مورد کرونا ، انجمن توسعه شهر کارگاه خود را در ماه مه به دلیل برنامه ما از دست داد.

آنا: آیا شما راه حلی دارید؟

قلمبر‌دزفولی: اگر دانشگاه انجمن علمی ندارد ، سازمان مرکزی باید به دانشگاهها اطلاع دهد و به فعالیت انجمنها كمك كند ، نه اینكه منتظر استاد یا دانشجو بنیانگذار انجمن باشد. در حالی که به ندرت یک دانشجو یا استاد گامی در این راه می یابد ؛ از آنجا که دریافت مجوز انجمن در زمانی که گروهی در دانشگاه داریم دشوار است ، انجمن این گروه باید به طور خودکار فعال شود و سپس انتخابات و سایر مراحل باید انجام شود. به این ترتیب ، انجمن ها می توانند همیشه به کار خود ادامه دهند. از آنجا که این تنها راه تشویق است و به جای اینکه بچه ها بیرون بروند و وقت خود را با افراد بی تجربه بگذرانند ، دانشگاه بهترین مکان برای انجام کارهای آکادمیک بهتر دانش آموزان است.

انتهای گزارش / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا