بهترین های کسب و کار

SEO یا سئو مخفف چیست؟

سئو به چه معناست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. اما معنای واقعی این عبارت چیست؟ سئو به چه اقداماتی نیاز دارد؟ به عبارت دیگر، سئو بر روی بهبود رتبه سایت شما و دریافت ترافیک ارگانیک از نتایج جستجو تمرکز دارد. منظور من از ارگانیک رتبه بندی در نتایج جستجو بدون پرداخت هزینه برای موتور جستجو است.

برای دستیابی به اهداف فوق در سئو استراتژی های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها موثرتر از سایرین هستند. از جمله این روش ها می توان به ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما تا فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. روش ها و استراتژی های سئو به طور مداوم در حال تغییر هستند زیرا موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کنند.

سئو تنها در صورتی موثر خواهد بود که تکنیک های مورد استفاده به خوبی انتخاب و اجرا شوند. بنابراین هر وب سایتی برای موفقیت در سئو باید یک متخصص سئو داشته باشد که شروع به بررسی وب سایت و تجزیه و تحلیل نتایج کند. برای درک بهتر سئو به بررسی برخی از مهم ترین نکات در زمینه سئو پرداخته ایم.

سئو اولیه

اکنون که می دانید سئو چیست، آماده هستید تا در مورد دنیای سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگرچه بهینه سازی برای موتورهای جستجو پیچیده است، اما بهینه سازی موتورهای جستجو شامل روش ها و تکنیک های زیادی است که باعث افزایش دید وب سایت و افزایش ترافیک می شود. سئو از بسیاری جهات یک استراتژی بازاریابی است و از این نظر در مقایسه با سایرین به عنوان یک استراتژی محبوب نیز به حساب می آید. شرکت ها به طور مداوم در حال تغییر استراتژی های بازاریابی خود برای رقابت با رقبای خود هستند.

در اینجا فکر می کنیم باید توجه خود را به آمار زیر (به دست آمده از وب سایت Internetlivestats) جلب کنید:

بیش از 40 درصد از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می کنند.

آنها 40000 عبارت در ثانیه را در موتورهای جستجو جستجو می کنند

فیس بوک ۱.۷ میلیون کاربر فعال دارد (شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین پارامترهای سئو است)

روزانه 1.13 میلیارد کاربر وارد فیس بوک می شوند

توییتر 1.3 میلیارد حساب کاربری ثبت شده دارد

120 میلیون کاربر ماهانه از توییتر استفاده می کنند (500 میلیون کاربر بدون ورود به سیستم از آن استفاده می کنند)

seo یا سئو مخفف چیست؟
seo یا سئو مخفف چیست؟

هر روز 100 میلیون کاربر وارد توییتر می شوند

همانطور که می بینید استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما معتقدیم که حضور آنلاین برای هر کسب و کاری ضروری است. این به دلیل چیزی بیشتر از افزایش ترافیک وب سایت است. توجه داشته باشید که رقبای شما هر روز در حال افزایش فعالیت خود در اینترنت هستند و بدون پرداختن به این موضوع، کسب و کار شما آینده ای نخواهد داشت.

بدون بحث بیشتر، بیایید نگاهی به برخی از استراتژی های اساسی سئو برای مبتدیان سئو بیندازیم.

استراتژی ها و تاکتیک های کلیدی سئو

مانند هر شکل دیگری از بازاریابی دیجیتال، تاکتیک های مختلفی برای افزایش دید سئو و نرخ تبدیل وجود دارد. در بازاریابی سئو، ترافیک وب سایت و تبدیل آن ترافیک به مشتریان است. مراحل اساسی در سئو برای به دست آوردن ترافیک و افزایش آن وجود دارد:

محتوای با کیفیت: هدف موتورهای جستجو ارائه بالاترین کیفیت نتایج درخواستی کاربران است. در اینجا، داشتن محتوای با کیفیت و مطابق با کلمات کلیدی ضروری است. کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران هدف شما در گوگل، بینگ و غیره جستجو می کنند. پس از انتخاب کلمه کلیدی و ایجاد محتوا برای آن کلمه کلیدی، نوبت به بهینه سازی صفحه حاوی آن محتوا می رسد. برای این کار می‌توانید عنوان صفحه، توضیحات متا، متن جایگزین تصویر و محتوای قدیمی را تغییر دهید تا کلمات کلیدی در آن گنجانده شود.

پیوندها: اعتبار یک وب سایت بر رتبه آن در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. از دیدگاه موتورهای جستجو، هر چه وب سایت هایی که به آنها لینک می دهید معتبرتر باشند، وب سایت معتبرتر است. این لینک ها که به آنها بک لینک نیز گفته می شود به روش های مختلفی به دست می آیند. اما باید مراقب این موضوع باشید، زیرا لینک دادن به روش های اشتباه می تواند وب سایت شما را توسط موتورهای جستجو جریمه کند. از دیدگاه موتورهای جستجو، لینک دادن به وب سایت شما از یک وب سایت دیگر، تأیید محتوای وب سایت شما از طرف آن وب سایت است. اگرچه این مفهوم بسیار ساده است، اما استفاده از روش های قدیمی برای دریافت بک لینک می تواند منجر به جریمه شدن یک وب سایت و حذف از نتایج جستجو شود. هنگام خرید بک لینک، مراقب باشید که روش شما شامل شبیه سازی و فریب موتورهای جستجو نباشد.

ساختار وب سایت: ساختار وب سایت متشکل از عناصر متعدد باید با نیازهای کاربران مرتبط باشد. یکی از راه حل های کلیدی این است که لینک های داخلی را در وب سایت خود قرار دهید. به این ترتیب محتوای مرتبط در وب سایت لینک می شود. به این ترتیب کاربران می توانند وب سایت را مرور کنند و از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل شوند. نتیجه این کار کاهش نرخ پرش و افزایش احتمال مشتری شدن کاربران خواهد بود. نرخ پرش به درصد کاربرانی اطلاق می شود که پس از مشاهده یک صفحه سایت را ترک می کنند و صفحه دوم را مشاهده نمی کنند. این پارامتر به طور غیر مستقیم بر رتبه سایت در نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

شبکه‌های اجتماعی: همانطور که آمار می‌گوید، نفوذ قوی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشد. فیسبوک و توییتر دو پلتفرم قدرتمند برای هر نوع کسب و کاری هستند. با این حال، برای برخی از مشاغل به طور خاص، اینستاگرام و پینترست را می توان بهتر در نظر گرفت. مهم نیست از کدام حالت استفاده می کنید. اگر از هر یک از آنها استفاده می کنید، در آنها فعال باشید و اغلب پست کنید. به این ترتیب درصد مشارکت کاربران در وب سایت شما افزایش می یابد و کسب و کار شما بیشتر دیده می شود.

اگرچه علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، تاکتیک های سئو بسیار بیشتری وجود دارد، اما اینها از اصول سئو برای دستیابی به بهترین رتبه در نتایج جستجو هستند. برای پیاده سازی استراتژی های سئو در وب سایت خود به چندین ابزار سئو نیاز دارید و یک مشاور سئو نیز می تواند به شما کمک کند.

همانطور که گفتیم سئو می تواند فرآیند پیچیده ای باشد و در این صورت یک مشاور سئو می تواند این روند را برای شما ساده کند. نتیجه چنین تصمیمی این خواهد بود که از تناسب استراتژی های سئو با وب سایت و برند خود اطمینان حاصل کنید.

چرا سئو مهم است؟

ترافیک دریافتی از سئو از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. ایجاد محتوا بر اساس نیازهای کاربر و دریافت ترافیک از این طریق، احتمال بیشتری دارد که کاربران را به مشتری تبدیل کند.

سئو از دیدگاه گوگل نیز مهم است زیرا به نمایش نتایج جستجوی بهتر برای کاربران کمک می کند. بدون سئو و الگوریتم های پیچیده، گوگل مجبور می شود وب سایت های تصادفی را به کاربران نشان دهد و مطمئناً نتیجه این کار از نظر کاربر رضایت بخش نخواهد بود.

سئو می تواند لینک های زیادی را هدف قرار داده و جذب کند. به علاوه، هنگامی که با سئو شروع کردید، می توانید استراتژی خود را با استفاده از پلتفرم هایی مانند Google Analytics ارزیابی کنید. سئو به همراه روش های بازاریابی سنتی می تواند بخش اینترنتی کسب و کار شما را به سطح جدیدی برساند و در نتیجه بازگشت سرمایه بالایی را تضمین کند.

به همین دلیل است که باید به سئو به عنوان یک سرمایه گذاری فکر کنید نه هزینه. بهبود عملکرد وب سایت شما بازگشت سرمایه بسیار بالایی را فراهم می کند. به عبارت دیگر، سئو فروش را بدون ریسک زیاد افزایش می دهد و نتایج آن را می توان برای سال های آینده مشاهده کرد.

چرا صاحبان وب سایت از سئو استفاده می کنند؟

سئو به شما کمک می کند تا مشتریان خود را افزایش دهید. وب سایت شما رابط بین شما و مشتریانتان است و هر چقدر هم که وب سایت خوب باشد، بدون دیده شدن کار نخواهد کرد. اینجاست که سئو وارد می شود.

با سئو، وب سایت شما به یک کارمند ایده آل برای افزایش فروش حتی در روزهای تعطیل تبدیل می شود. سئو به وب سایت شما سطح بالاتری از دید را می دهد. علاوه بر این، سئو در ایجاد اعتبار بسیار موثر است.

علاوه بر این، کاربرانی که صفحات وب سایت شما را مشاهده می کنند، علاقه مند به اشتراک گذاری آنها با سایر دوستان و همکاران خواهند بود. اگر صفحه وب سایت شما در بالای نتایج جستجو قرار دارد، کاربران وب سایت شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در نظر می گیرند.

سئو یعنی بیشتر دیده می شوید

اگرچه پاسخ به این سوال که سئو به چه معناست بسیار ساده است، اما تعریف سئو به هیچ وجه کار آسانی نیست. سئو به زمان، برنامه ریزی و پیگیری نتایج نیاز دارد تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می کند.

اگرچه می‌توانید بسیاری از استراتژی‌های سئو را خودتان پیاده‌سازی کنید، سئو یک فرآیند تغییر است و کسب نتایج برتر و ماندن در مناطق بسیار رقابتی کار آسانی نیست. برای جلوتر ماندن از منحنی در زمینه های رقابتی، از پلتفرم های دقیق برای پیگیری نتایج استفاده کنید.

اگر قصد یادگیری سئو، این مهارت پولساز را دارید ما به شما ژاکت آکادمی را معرفی میکنیم که توسط ژاکت برگذرا میشود.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا