جامعه

رویداد ملی «مشارکت و حضور» برگزار خواهد شد

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از برگزاری رویداد ملی «مشارکت و حضور» در روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش تیتر اول و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد عباسی در نشست خبری که بعدازظهر سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ملت ایران حضور و مشارکت در عرصه‌های عمومی بوده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه تشکل‌ها به نوعی پشتوانه اجتماعی نظام محسوب می‌شوند، افزود: رویداد ملی مشارکت و حضور به مناسبت روز ملی «تشکل‌ها؛ پشتوانه مردمی و مشارکت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود.
عباسی با اشاره به اینکه نمایشگاه تشکل‌های مردمی برگزار شد، ادامه داد: این نمایشگاه نشان‌دهنده شتاب مردمی‌سازی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه حضور ملی یکی از سرفصل‌های مهم تشکل‌ها در سراسر کشور است، تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار تشکل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای، استانی و شهرستانی فعال هستند که ۱۰ هزار تشکل از وزارت کشور مجوز گرفته اند و حدود یک‌هزار تشکل در سطح ملی و کشوری هستند. همچنین ۷۳ سازمان مردم نهاد دارای نظام مشورتی هستند که عمدتا در حوزه سلامت، خیریه‌، حقوق بشر و محیط زیست فعالیت دارند.
معاون وزیر کشور در امور اجتماعی اضافه کرد: ۴۰ تشکل هم با موضوعات بین‌المللی و انجمن‌های دوستی بین ایران و سایر کشورها فعال هستند. 

عباسی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات برای کشور و مردم حائز اهمیت است، عنوان کرد: وزارت کشور تنها طرح‌های مشوق برای مشارکت مردم در انتخابات را دارد و دخالتی در جزئیات رای مردم به افراد و جناح‌ها ندارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت تشکل‌ها در استان‌های مختلف، گفت: تشکل‌های دارای مجوز در موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد حمایت دولت و وزارت کشور خواهند بود، از سوی دیگر مسائل اجتماعی دارای گستره زیادی است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور یادآور شد: به استانداری و فرمانداری‌ها ابلاغ شده است با تشکل‌ها تشریک مساعی داشته باشند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا