اقتصادی

آغاز ممنوعیت پروازهای چارتری/ وعده توسعه ناوگان هوایی

آغاز ممنوعیت پروازهای چارتری از دهم مرداد با هدف ایجاد آرامش در بازار بلیت هواپیما و وعده توسعه ناوگان هوایی، از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل در هفته گذشته بود. 

به گزارش تیتر اول،‌ در حالی که در هفته‌های گذشته، بلیت هواپیما در مسیرهایی به سختی پیدا می‌شود و این موضوع به نارضایتی مسافران منجر شده است، مسئولان صنعت هوایی تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی پروازهای چارتری را در همه مسیرهای هوایی ممنوع کنند، موضوعی که در هفته‌ی گذشته، یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل را به خود اختصاص داد.

ممنوعیت هفته: پروازهای چارتری

به‌دنبال مشکلات موجود در پیدا کردن و خریدن بلیت هواپیما و قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب که به‌صورت چارتری به فروش می‌رفت، مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- به سازمان هواپیمایی کشوری گفت ترتیبی اتخاذ کند که پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی لغو شود تا آرامش به بازار بلیت برگردد.

بدین ترتیب وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد این تصمیم از ۱۰ مردادماه اجرایی می‌شود. البته ممکن است این تصمیم بعدا تغییر کند اما تا برگشتن آرامش به بازار خرید و فروش بلیت هواپیما جاری خواهد بود.

نامشخص هفته: بلیت اربعین

در حالی که در روزهای گذشته، مسافران و زائران عتبات، منتظر اعلام قیمت بلیت هواپیما برای عراق هستند، وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۲ اظهار کرد:‌ قیمت مصوب پروازهای اربعین ۱۴۰۲ تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد. قیمت مقطوع است و سعی می‌کنیم برای همه مردم دسترسی به خرید بلیت را فراهم کنیم.

پیش از این محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- گفته بود که میزان و تعداد پروازها و هزینه‌های فرودگاه بغداد و نجف، عامل تعیین‌کننده نرخ اربعین است.

وعده هفته: توسعه ناوگان هوایی 

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی همخوانی ندارد، گفت: ناوگان ما در حال حاضر کم است و یکی از سیاست‌های ما بر اساس دستور رئیس‌جمهوری طی امسال و سال آینده توسعه ناوگان است. با وجود شرایط تحریمی تلاش می‌کنیم درصد قابل‌توجهی هواپیما وارد ناوگان شود که عدد آن را تا یک ماه آینده اعلام می‌کنیم؛ برای اینکه ناترازی عرضه و تقاضا در بازار حمل‌ونقل هوایی که باعث التهاب در بازار می‌شود، پوشش داده شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا