آموزش تبلیغات از طریق پیامک {بصورت گام به گام}
تا به حال این سوال مهم را از خودتان پرسیدید که چطور میتوانید مشتریهایتان را در هر جایی که زندگی میکنند، پیدا کنید؟ یا مثلاً تبلیغات پیامکیتان را به جای انبوه به صورت منطقهای ارسال کنید تا بتوانید بازاریابی جزئیتر و هدفمندتری برای بیزینس و کسبوکارتان داشته باشید؟! ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای شاید پاسخ سوالتان باشد، پس بیایید بیشتر این روش را بررسی کنیم و به یک پاسخ مشخص برسیم.
پنل ارسال اس ام اس چیست؟
برای ارسال پیامک تبلیغات منطقه ای باید با پنل ارسال پیامک، آشنا شویم. پنل اس ام اس نرم افزاری آنلاین و تحت وب برای ارسال پیامک انبوه و دریافت پاسخ مخاطب است، در واقع پنل شامل دو میشود. خط عمومی بین چندین کاربر مشترک است، یعنی قابلیت دریافت پاسخ مشتری را بعد از هر ارسال ندارد. این خطوط بیشتر برای اطلاعرسانی استفاده میشود. در آن سو، خطوط اختصاصی تنها به یک کاربر تعلق دارد، در نتیجه امکان دریافت پاسخ مخاطب نیز برای خط اختصاصی تعریف شده است. این خطوط چه عمومی و چه اختصاصی، با سرشمارههای مختلفی مانند 1000، 3000، 2000 و …. در اختیار کاربران قرار میگیرند که هر کدام اپراتور جداگانهای دارند اما توسط شرکتهای ارائه دهندۀ پنلهای اس ام اسی مانند آموت ارائه می شوند.
آموت بر اساس دسترسیهای متفاوت جهت ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی، مثلا ارائۀ یا امکان ، 4 نوع پنل پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری را طراحی کرده است. به این ترتیب هر کسبوکاری با هر میزان بودجه میتواند از تبلیغات پیامکی استفاده کند، در نتیجه خیلی فرقی ندارد که چقدر میخواهید برای بازاریابی و جذب مشتری هزینه کنید، در هر صورت میتوانید از ارسال پیامک تبلیغاتی برای شناخته شدن و فروش بیشتر استفاده کنند.
ارسال پیامک منطقه ای چیست؟
ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای یکی از مهمترین مزایا و قابلیتهای پنل اس ام اس است. در واقع با این روش میتوانید برای هر منطقه، محله یا حتی کوچه که میخواهید اس ام اس بفرستید. در این ویدئو راهنمای کامل ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای به صورت گام به گام ذکر شده است. بسیاری از کسبوکارها برای تبلیغات محلهای سراغ شبکههای اجتماعی میروند، بیلبوردهای کوچک اجاره میکنند یا به دنبال استخدام فردی هستند که برایشان تراکت پخش کند! اما هیچ کدام این روشها به اندازه نوشتن و آماده کردن یک متن تبلیغاتی جذاب و ارسال آن به محلۀ موردنظر جواب نمیدهد.
مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای !
خب حالا مزایای این ارسال پیامک منطقه ای برای کسبوکارها چیست؟
در این قسمت خیلی خلاصه به قابلیتهایی اشاره می کنیم که با ، ارسال پیامک محلهای برایتان فراهم کرده است:
- قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی محلهای در تمام شهرهای ایران
- جذب مشتریان دائمی و وفادار از طریق اجرای تبلیغات در محلی خاص به صورت مداوم و برنامهریزیشده
- تقسیم بودجه تبلیغاتی برای شروع تبلیغات در مناطقی خاص و توسعه قدم به قدم ارسال پیامک در دیگر مناطق
- ارسال پیامکهای انبوه و کد تخفیف به صورت محلهای
- اطلاعرسانی درباره ارسال رایگان در محله خودتان
- ارسال رونمایی از محصولات خاص با قیمت بالا در تعدادی از محلهها
نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای
خب در این قسمت نوبت این است که با نحوۀ ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای در محیط کاربری آموت آشنا شویم. برای این ارسال اول از همه باید از این شرکت پنل ارسال اس ام اس داشته باشید تا بتوانید از روی نقشه یا بر اساس 5 رقم اول کدپستی برای محلههایی که میخواهید، اس ام اس تبلیغاتی بفرستید. ارسال پیامک از روی نقشه برای 17 شهر بزرگ ایران فراهم شده است. برای دیگر شهرها امکان را فراهم شده، همچنین برای ارسال اس ام اس به تفکیک استان هم میتوانید از ماژول منطقه هدفمند استفاده کنید که در ادامه هر سه روش را مفصل توضیح خواهیم داد.
تبلیغات منطقهای را جدی بگیرید!
ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای یکی از مهمترین مزایا و قابلیتهای پنل ارسال پیامک است که برای تبلیغات هدفمند کسبوکارهای مختلف توصیه میشود. فرقی ندارد کسبوکار شما چیست یا چه کالا و خدماتی ارائه میدهید، در هر صورت میتوانید به مناطق مختلف اس ام اس تبلیغاتی بفرستید، کسبوکارتان را معرفی کنید و دسترسی خیلی آسانی به مخاطبانی داشته باشید که با یک برنامهریزی دقیق میتوانند به مشتریان همیشگیتان تبدیل شوند. با یک اس ام اس مشتریان را در هر جایی که زندگی میکنند، پیدا کنید و با یک پیامک آن ها را ترغیب به خرید کالا یا خدماتتان کنید.
برای ثبتنام و دریافت فوری پنل آموت میتوانید با تماس بگیرید یا در سایت آموت ثبتنام کنید تا با ارائه مدارک احراز هویت به عنوان شخص حقوقی یا حقیقی فوراً پنل اختصاصی کسب و کارتان را داشته باشید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، در انتهای همین متن برایمان بنویسید تا تیم پشتیبانی فوراً به آن پاسخ دهیم.
آموزش گام به گام اصول استفاده از پنل اس ام اس
این روزها که استفاده از پنل اس ام اس به یکی از اصلی ترین روش های تبلیغاتی تبدیل گردیده است، روز به روز کسب و کارهای بیشتری به استفاده از این روش تبلیغاتی مشغول می گردند. همین موضوع باعث می شود تا یک رقابت تبلیغاتی شکل گیرد. به این مفهوم که برای نوشتن متن اس ام اس تبلیغاتی و انتخاب مخاطبان باید دقت بیشتری به خرج داد تا بتوان به نتیجه ی خوبی رسید.
فارغ از نوع کسب و کار، برای رسیدن به سود بیشتر فروش بیشتر نیاز است و برای دستیابی به فروش بیشتر، باید مشتریان بیشتر داشت. شاید این موضوع اصلی ترین دلیل استفاده از سامانه پیامکی باشد. درواقع مشاغل مختلف از سامانه پیامکی به منظور راهکاری برای بازاریابی و جذب مشتریان جدید استفاده می کنند.
طبق آمارها، تبلیغات پیامکی به خودی خود، حدوداً بازخوردی برابر با 98% دارد. به این معنی که حدود 98 درصد مخاطبان اس ام اس های تبلیغاتی خود را می خوانند. حال، بعد از این وظیفه ی جذب مشتری از بین این مخاطبان، به عهده ی مجریان تبلیغات کسب و کارها است. نکته ی قابل توجه این است که کار سختی پیش رو نخواهید داشت، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید بیشترین بازخورد را از ارسال اس ام اس تبلیغاتی داشته باشید. اگر شما هم می خواهید برای کسب و کارتان از بازاریابی پیامکی یا از ارسال پیامک برای تبلیغات استفاده کنید باید اصول استفاده از پنل اس ام اس را بلد باشید یا آموزش ببنید تا با ارسال پیامک های هدفمند تبلیغات موثر و موفقی داشته باشید.
پیامک تبلیغاتی باید ساده و قابل فهم باشد
همانطور که گفتیم تأثیرگذاری پیامک تبلیغاتی ارتباط مستقیمی با متن و محتوای آن دارد. بر خلاف سایر روش های تبلیغاتی مانند بیلبورد و یا تبلیغات تلویزیونی، استفاده از اختصارات و عبارات مفهومی و سنگین در متن پیامک تبلیغاتی می تواند باعث کاهش بازدهی تبلیغات گردد. تنها پل ارتباطی هنگام ارسال پیامک بین کاربر و مخاطب، متن اس ام اس است، پس این متن باید به ساده ترین و گویاترین شکل اهداف تبلیغات را مطرح کند.
یکی از دلایلی که موجب استفاده ی برندهای بزرگ از پیامک به منظور تبلیغات و بازاریابی گردید، زمان بر نبودن خواندن پیامک بود. درواقع صاحبان تجارت ها می توانند با استفاده از پیامک تبلیغاتی در کوتاه ترین زمان صدای خود را به گوش مخاطبان برسانند. به همین دلیل با استفاده از متن های کوتاه، ساده و قابل فهم مخاطبان را مستقیماً به سمت اهداف تبلیغاتی خود هدایت می کردند.
استمرار و تداوم در تبلیغات
پیامک تبلیغاتی نیز مانند سایر روش های تبلیغاتی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب، نیاز به تداوم و استمرار دارد. درواقع تأثیرگذاری همه ی روش های تبلیغاتی با تکرار و ادامه دار شدن بیشتر می شود و در استفاده از سامانه پیامکی نیز استثنایی وجود ندارد. یکی از مزیت های ارسال پیامک تبلیغاتی، قیمت ارزان و مقرون به صرفه است که برای کاربران شرایط استمرار در تبلیغات را فراهم می کند.
به تبلیغات خود تنوع بدهید
در سامانه ارسال پیامک ، می توان محتوای تبلیغاتی را در قالب پیامک متنی و یا پیام صوتی به مخاطبان ارسال نمود. پایه ی تبلیغات با استفاده از پنل اس ام اس، ارسال پیامک انبوه متنی است. اما در شرایط مختلف و برای ایجاد تنوع و همچنین ارسال تبلیغات به خطوط گیرنده مسدود می توان از ارسال پیام صوتی نیز استفاده نمود.
ارسال پیام صوتی می تواند علاوه بر شماره های تلفن همراه، به خطوط ثابت شهری نیز صورت گیرد. درواقع پیام صوتی راهکاری برای در اختیار داشتن مخاطبان بیشتر است چرا که مخاطبان گیرنده مسدود( افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی را بر روی خطوط خود مسدود کرده اند) و همچنین خطوط ثابت شهری را نیز به لیست مخاطبان اضافه می کند.
هدف گیری دقیق مخاطبان
در سامانه پیامکی امکانات متنوعی برای ارسال پیامک تبلیغاتی در نظر گرفته شده که بخشی از این امکانات در راستای تفکیک مخاطبان به منظور هدف گیری هرچه دقیق تر آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. قطعاً تمامی افراد جامعه در لیست مخاطبان اصلی همه ی مشاغل قرار نمی گیرند. در نتیجه مشاغل می توانند با استفاده از این امکانات که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، به درستی مخاطبانی را مورد هدف قرار دهند که احتمال تبدیل آن ها به مشتری بیشتر از سایرین است.
ارسال پیامک به شهر و استان: کاربران سامانه می توانند مخاطبان شهر و یا استان مورد نظر را انتخاب کنند.
ارسال پیامک به کد پستی: برای انتخاب دقیق تر مخاطبان می توان ارسال پیامک بر اساس کد پستی انجام داد.
ارسال به پیش شماره: امکانی برای تفکیک مخاطبان بر اساس پیش شماره ی خط تلفن آن ها
ارسال به سن و جنسیت: قابلیت تفکیک مخاطبان بر اساس سن و جنسیت آن ها که یکی از کاربردی ترین امکانات سامانه است
ارسال پیامک به مشاغل و اصناف: کاربران سامانه پیامکی می توانند با استفاده از این قابلیت مخاطبان خود را بر اساس صنف شغلی انتخاب کنند.