جامعه

۱۷ هزار تاکسی فرسوده پایتخت در صف وام ۷۰ میلیونی نوسازی

معاون فنی و عملیاتی سازمان تاکسیرانی تهران در مورد تجدید تاکسی های فرسوده توضیحاتی ارائه داد.

سید علی محتشمی پور در مصاحبه با تیتر اول ، وی در مورد توانایی این بانک در نوسازی صاحبان تاکسی های منسوخ در تهران گفت: سرمایه مالی مورد نیاز برای نوسازی تاکسی های منسوخ مستقر در ساماندا 118 میلیون تومان برای پژو 405 و 104 میلیون تومان برای دوقلوهای پژو 405 است. ، به طور قابل توجهی توانایی مالی صاحبان تاکسی های دست دوم را برای تمدید تاکسی ها کاهش داد.

وی افزود: این رویداد همراه با پیامدهای بسیار منفی شیوع ویروس کرونا در فعالیت ها ، خدمات و درآمد رانندگان تاکسی تهران ، عملا روند نوسازی تاکسی را در کشور مختل کرده است.

محتشمی پور در مورد برنامه های تهران برای کمک به بازسازی تاکسی های آخر عمر گفت: در حال حاضر با ثبت بیش از 17000 مالک تاکسی پایان عمر برای بازسازی مواجه هستیم که از نیمه دوم سال 1998 در سیستم بازسازی ثبت شده است. و همه تاکسی های مورد بحث از مدل 88 به پایین هستند ، در نتیجه متقاضیان فرصت های درخواست وام را جمع کرده اند ، ثبت نام های ثبت شده به تدریج در صف اعطا و پرداخت گزینه ها هستند.

وی افزود: منابع مالی شهرداری تهران برای پرداخت تسهیلات این بانک بسیار محدود است و در عمل تا زمانی که دولت به تعهدات خود در زمینه ارائه تسهیلات رایگان یا بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی منسوخ قرض الحسنه عمل نکند ، شهرداری تهران به تدریج هزینه تسهیلات فعلی را پرداخت می کند. این امر منجر به افزایش انباشت برنامه های نوسازی مبتنی بر وام با بهره کم شده است.

محتشمی پور با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی تهران همه جوانب نوسازی ناوگان تاکسی منسوخ را به صورت روزانه رصد و ارزیابی می کند ، افزود: در مورد افزایش سقف تسهیلات نوسازی از 50 میلیون تومان به 70 میلیون تومان به این سازمان اطلاع داده شد . ماه گذشته 400 وام به 70 میلیون تومان پرداخت شد. این کار با سرعت فزاینده ای تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

معاون امور فنی و عملیاتی رانندگان تاکسی تهران در خصوص اولویت بازپرداخت وام خاطرنشان کرد: اولویت ارائه و پرداخت گزینه های متقاضیانی است که تا پایان سال گذشته با استفاده از مدل تاکسی پایین در سیستم نوسازی ثبت نام کرده اند و می توانند مابه التفاوت 70 میلیون را پرداخت کنند. آنها اتومبیلی برای تاکسی جایگزین قبض صادر شده توسط ایران دارند.

محتشمی پور با تأکید بر اینکه برنامه ما متنوع سازی بسته بانکی برای نوسازی تاکسی های منسوخ در تهران است ، گفت: نوسازی تاکسی ها.

وی ادامه داد: در این زمینه هماهنگی های اخیر با سازمان دهیاری ها و شهرداری های ایالتی منجر به تعریف و اطلاع 50 میلیون اشیای تومانو با کارمزد 9٪ از طریق بانک پستی شده است ما در تلاشیم این فرصت ها را از هفته آینده به رانندگان تاکسی در تهران ارائه دهیم. اگر خدا بخواهد ، در پایان این ماه ، با اخبار امیدوار کننده تری در مورد گزینه های متنوع بانکی برای بازسازی تاکسی های فرسوده ، باعث دلگرمی و افزایش توانایی مالی رانندگان تاکسی تهران می شود. اسی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا