۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در حال فساد!

مهرداد جمال آروناگی ، معاون فنی گمرک ، در پاسخ به سوالی در مورد مقدار فعلی کالاهای اساسی در گمرکات ملی؟ وی اظهار داشت: کالاهای اساسی موجود در بنادر و گمرکات دولتی 4 میلیون و 565 هزار تن است. بیشترین مقدار این کالاها در بندر امام خمینی با 3 میلیون و 369 هزار تن کالا است.

وی افزود: علاوه بر این ، 19 فروند شناور یا شناور در بندرهای ملی شامل 472 هزار تن کالای اساسی از جمله روغن ، جو ، گندم ، دانه های روغنی ، ذرت و دام داریم. ما همچنین 28 کشتی حمل 1.274 میلیون تن کالاهای اساسی داریم ، از جمله ذرت ، جو ، روغن ، کنجاله سویا ، دانه های روغنی ، گندم و شکر. این موارد در اسکله منتظر هستند و معمولاً دارای مشکلات اسناد یا موارد دیگری هستند که در حال حاضر در اسکله مجاز نیستند.

وی افزود: از 28 مورد 19 مورد در بندر امام خمینی (ره) است. با در نظر گرفتن کالاهایی که تخلیه شده اند ، کالاهایی که تخلیه می شوند و کالاهایی که در بندر منتظر هستند ، در مجموع 6 میلیون و 312 هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور داریم. به طور معمول ، 30 تا 40 درصد آنها متعلق به شرکت های خصوصی و 50 تا 60 درصد متعلق به دولت است ، اما به طور کلی ، این درصد ها بسته به نوع ورود متفاوت است.

در پاسخ به وضعیت فعلی این کالاها به دلیل فاسدشدنی بودن ، تعداد زیادی از آنها اظهار داشتند: بیش از 100000 تن کالا در بنادر شمالی کشور وجود دارد که بیش از 8 ماه ذخیره می شود. این کالاها یا صاحبان آنها در اعلامیه مشکلی دارند و به گمرک ارسال نمی شوند یا بخشی از کالاهایی است که قبلاً به صورت درصد ترخیص شده اند ، یا سایر مشکلات از جمله عدم توانایی در ارائه کد رهگیری بانکی یا کد تحویل ارز یا سایر مشکلات ایجاد کننده این کالاها هستند در حال حاضر تمیز نمی شود

وی افزود: علاوه بر رفع این مشکلات ، علاوه بر دوام این کالاها ، بیشتر آنها به سازمان املاک تحویل داده شده و هر زمان که بتوانند ترخیص شوند ، گمرک باید مجوزهای قانونی معتبر مانند مجوزهای قرنطینه را بررسی کند. تمیز شده

آروانکیس در پاسخ به دلایل اصلی ارائه این کالاها گفت: “به طور کلی اولین مانع روند تجارت خارجی اشتباه است که بسیاری از صاحبان کالا بدون دستور وزارت صنعت ، معدن و تجارت مجوزهای لازم را دریافت می کنند. برای ورود. “، و سپس سفارش این کالاها ثبت می شود ، بنابراین لازم است به نوعی بررسی شود. به عبارت دیگر کالاهایی که وارد نشده و وضعیت ارزی آنها مشخص نشده است قابل حمل نیستند. این بدان معناست که کالا ماهها تخلیه می شود و سفارش دیرتر ثبت می شود.

دکمه بازگشت به بالا