بین الملل

کشتی جایگزین نفتکش فرسوده «صافر» وارد بندر الحدیده شد

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن از ورود کشتی جایگزین نفتکش فرسوده «صافر» به بندر الحدیده واقع در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش تیتر اول، عبد الوهاب الدرة، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که کشتی جایگزین نفتکش فرسوده صافر به بندر الحدیده در غرب این کشور رسیده است.

الدره گفت: صبح امروز یکشنبه کشتی غول‌پیکر سازمان ملل متحد موسوم به «نوتیکا» وارد سواحل یمن شد تا جایگزین نفتکش شناور «صافر» شود که به دلیل فرسایش آن، در معرض نشت نفت زیادی قرار دارد و یک فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ را تهدید می‌کند.

وی متعهد شد که تمامی امکانات لازم در اختیار تیم سازمان ملل متحد و تیم‌های فنی و مهندسی قرار گیرد که آنها را قادر می سازد تخلیه مخزن را طبق برنامه مصوب انجام دهند.

دوشنبه هفته گذشته، سازمان ملل متحد اعلام کرد که دولت نجات ملی یمن با انتقال نفت موجود در نفتکش صافر به یک نفتکش دیگر در راستای جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی موافقت کرده است.

نفتکش یمنی صافر، پنج سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت سبک است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا