استان ها

کاهش ۲۰ درصدی سرقت‌های مهم در کرماشاه

تیتر اول/کرمانشاه  فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس برای کاهش و کنترل جرائم گفت: با مجموعه اقدامات صورت گرفته خوشبختانه روند رشد فزاینده سرقت ها در استان متوقف و طی 8 ماهه امسال شاهد کاهش 20 درصدی سرقت های مهم بوده ایم. 

سردار “مهدی حاجیان” در گردهمایی فرماندهان انتظامی و دادستان های استان که در قرارگاه انتظامی امام علی (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد همدلی، تعامل و هم افزایی خوبی میان مجموعه انتظامی و قضائی استان هستیم که این همدلی و انسجام به ارتقاء امنیت کمک زیادی کرده است. 

وی هم چنین بر افزایش فرهنگ عدالت طلبی در جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش برای گسترش فرهنگ قانون گرایی، افزایش صلح و سازش و مشارکت بیشتر مردم در حوزه نظم و امنیت جامعه، موضوعاتی است که حتما باید از سوی پلیس و دستگاه قضائی جدی‌تر از همیشه دنبال شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

سردار حاجیان با اشاره به تغییر مداوم رویکرد مجرمان در ارتکاب جرم، گفت: در این خصوص هم پلیس باید خود را به روز کند و هم دستگاه قضائی در صدور برخی احکام کیفری تجدیدنظر و مجازات های بازدارنده تری را اعمال نماید.

رئیس پلیس استان با اشاره به مسئولیت پلیس در دو حوزه سلبی و ایجابی گفت: در حوزه سلبی همکاران پرتلاش ما در مجموعه انتظامی قاطعانه با مجرمان برخورد و علاوه بر تلاش در حوزه پیشگیری، بسیاری از جرائم را در سریع‌ترین زمان ممکن کشف می کنند که در همین راستا و با مجموعه اقدامات صورت گرفته علاوه بر متوقف شدن روند فزاینده رشد سرقت ها، امروز شاهد کاهش 20 درصدی سرقت های مهم نیز هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه ایجابی هم پلیس به عنوان ضابط قانون، وظایف دستگاه های اجرایی را در راستای رفع و کاهش مشکلات مردم مطالبه و از آنها می خواهد تا با انجام تکالیف و وظایف خود، شرایط ایمن تری را برای شهروندان ایجاد کنند.

سردار حاجیان گفت: در همین راستا بازدید میدانی از نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه با محوریت پلیس و همراهی مدیران دستگاه ها نظیر شهردار، معاون دادستان، روسای دستگاه های خدمات رسان و … آغاز شده و خوشبختانه در اولین بازدید نتایج خوبی نیز از جمله تصویب احداث پل هوایی، رفع تاریکی برخی معابر، نصب چراغ چشمک زن و … در بزرگراه امام خمینی (ره) و بزرگراه شهید سلیمانی به همراه داشت.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: انتظار می رود دستگاه قضائی و در راس این مجموعه رئیس کل دادگستری با همه توان از این طرح ابداعی پلیس حمایت و در صورتی که دستگاهی به دستورات پلیس بی‌توجهی کرد، حتما برخوردهای لازم و قانونی با آن صورت گیرد.

وی در عین حال برخورد جدی تر دستگاه قضائی با عاملان ناامنی جامعه از جمله افراد تیرانداز، خرده فروشان مواد مخدر و سارقان را خواستار شد و گفت: به نظر می رسد قوانین موجود برای برخورد با چنین مجرمانی بازدارندگی لازم را ندارد و توقع می رود شدت مجازات این افراد افزایش یابد تا دیگر مرتکب جرم دوباره نشوند.

سردار حاجیان در عین حال بر افزایش حمایت مقامات قضائی از ماموران پلیس در ماموریت های مختلف تاکید کرد و گفت: البته تاکنون هم این حمایت ها وجود داشته که جای قدردانی دارد.

عالیترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، اقتدار پلیس را اقتدار جامعه دانست و گفت: هر قدر این اقتدار و صلابت بیشتر باشد شاهد امنیتی مضاعف تر و پایدارتر در جامعه خواهیم بود و بدون شک مجرمان جرات ارتکاب جرم را پیدا نخواهند کرد.

وی گفت: امروز ماموران انتظامی از جان و دل برای امنیت شهر و جامعه خود تلاش می کنند و با وجوی که در برخی ماموریت ها حتی سنگ می خورند و دشنام می شنوند، اما برای انجام ماموریت و وظیفه خود در راستای حفظ نظم و امنیت مردم، از تلاش دست برنمی دارند.

سردار حاجیان در پایان، پلیس را پناهگاه مردم معرفی کرد و گفت: من و همه همکارانم عهد کرده ایم آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا