اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

آموزش گام به گام فلش گوشی سامسونگ

به گفته مدرسان بهترین آمورشگاه تعمیرات موبایل نصب رام یا فلش کردن گوشی کار حساسی است اما سخت و پیچیده نیست . حتما برای شما اتفاق افتاده است که به مرکز تعمیرات رفته اید و شخص تعمیرکار گفته است که تلفن همراه شما باید فلش شود . حالا بگذریم که 90 درصد این فلش کردن ها بی دلیل است و اصلا نیازی به آن نیست . اما دانستن روش فلش کردن تلفن همراه میتواند کمک زیادی به شما بنماید . همانطور که از عنوان مقاله مشخص است به نصب رام به صورت دستی فلش کردن می گویند . یعنی شما با فلش کردن آخرین نسخه از رام رسمی تلفن همراه خود را به صورت دستی و با استفاده از  فلش می کنید .

نکات مهم قبل از فلش کردن گوشی سامسونگ :

  • حتما از تمامی اطلاعات بکاپ گرفته و نگاه دارید . زیرا بعد از فلش کردن رام تمامی اطلاعات شما از بین خواهد رفت و تلفن همراه به   باز می گردد .
  • مورد دوم در فلش کردن رام سامسونگ ظرفیت باتری است . سعی کنید که تلفن همراه شما حداقل 70 دصد شارژ داشته باشد .
  • نرم افزار (نسخه های قدیمی تلفن همراه  ) را برروی رایانه خود نصب کنید .
  •  را هم دانلود و نصب نمایید .
  • حساب کاربری گوگل را از روی تلفن همراه خود پاک نمایید یا حتما اطلاعات آن را در اختیار داشته باشید تا دچار مشکلات بعد از فلش کردن گوشی نشوید .

آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

  • ابتدا باید فایل رام را از وب سایت سامسونگ یا وب سایت سامسونگ یار دانلود نمایید .
  • فایل دانلود شده را اکسترکت کنید تا یک فایل با پسوند .tar.md5 باقی بماند .
  • تلفن همراه را به حالت دانلود ببرید :
    • تلفن همراه خود را خاموش کنید .
    • سه کلید ولوم پایین ، هوم و پاور را همزمان فشار دهید .
    • بعد از دیدن صفحه نمایش ، کلید ولوم بالا را بزنید .
  • نرم افزار Odin را که قبلا دانلود کرده بودید اجرا نمایید .
  • تصویری مانند تصویر زیر خواهید دید .

آموزش نصب رام در تلفن همراه سامسونگ (فلش کردن گوشی سامسونگ)

  • حالا تلفن همراه خود را که به حالت دانلود برده بودید به رایانه متصل کنید . در اینجا نرم افزار در حال بررسی تلفن همراه شما می باشد بعد از بررسی گوشی موبایل شما پیغام Added!! در لاگ باکس ظاهر می شود .(مانند تصویر زیر)
  • حالا باید بر روی AP کلیک کنید تا بتوانید رام تلفن همراه سامسونگ خود را نصب نمایید . با کلیک بر روی AP جعبه انتخاب فایل برای شما ظاهر می شود که باید فایل .tar.md5 را انتخاب کنید .
  • در این مرلحه بر روی تب Options کلیک کنید و تیک Re-partition را بررسی کنید که تیک خورده نباشند .
  • اگر همه چیز را با دقت چک کرده اید بر روی استارت کلیک کنید
  • زمانی که همه چیز انجام شود پیغام PASS ظاهر می شود .
  • تلفن همراه شما ری استارت شده و با رام جدید اجرا خواهد شد .

در آموزش تعمیرات موبایل در تهران فلش کردن گوشی عمدتاً می‌تواند به دلایل متعددی صورت بگیرد، برای مثال یکی از این دلایل ارتقاء سیستم‌عامل بدون نیاز به بسته‌های OTA است. علاوه براین دلایل دیگری نظیر تنوع رام‌های کاستوم موجود برای گوشی های سامسونگ نیز کاربران را نسبت به نصب این‌گونه فریم‌ورها ترغیب می‌کند. قبل از آنکه مراحل آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ خاموش با کامپیوتر را برایتان شرح دهیم لازم می‌دانیم تا ابتدا سؤال به «فلش گوشی چیست؟» پاسخ بدهیم. فلش کردن پروسه‌ای است همانند فکتوری ریست که در آن تمام اطلاعات کاربران از روی گوشی موبایل پاک می‌شود با این تفاوت که این اطلاعات قابل بازیابی نیستند. علاوه بر این فلش کردن گوشی قابلیت‌های پیشرفته‌تری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد به طور مثال کاربران می‌توانند با فلش کردن گوشی موبایل خود، به جای سیستم‌عامل اصلی یک رام غیررسمی را بر روی گوشی خود نصب کنند که تجربه متفاوت‌تری را به آنان ارائه می‌دهد. اما شاید برایتان سؤال پیش بیاید که رام غیر رسمی (کاستوم رام) چیست؟ آیا فلش گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات ممکن است؟

سایت آموزش تعمیرات موبایل جدیدترین گوشی های سامسونگ را با قیمت مصوب در اختیار شما عزیزان قرار داده است. برای اطلاع از موجودی امروز، صفحه را دنبال کنید.

کاستوم رام (Custom Rom) یا رام‌های شخصی را می‌توان نسخه‌ای تغییریافته از سیستم‌عامل دانست که به صورت رسمی توسط شرکت‌های سازنده‌ گوشی توسعه داده نشده‌اند. کاستوم رام‌ها معمولاً به یکسری ویژگی‌های جذاب مجهز شده‌اند و بسیاری از محدودیت‌های سیستم‌عامل رسمی گوشی را هم ندارند. در ادامه آموزش فلش کردن گوشی خاموش را به طور کامل شرح داده‌ایم اما بهتر است تا قبل از آن شما را با برخی مزایا و معایب فلش زدن گوشی آشنا کنیم.

مزایا و معایب فلش زدن گوشی

مزایا فلش گوشی سامسونگ:

  1. رفع خطاهای موجود در سیستم‌عامل
    2. شارژدهی بیشتر به سبب بهینه بودن نرم‌افزار
    3. افزایش سرعت و عملکرد گوشی
    5. از بین رفتن ویروس‌ها
    معایب فلش گوشی سامسونگ:
  2. در برخی از گوشی های موبایل امکان دان گرید وجود ندارد یا به بیان ساده‌تر، شما قادر نخواهید بود که نسخه پایین‌تر از سیستم‌عامل فعلی خود را نصب کنید.
    2. کلیه برنامه و اطلاعات شخصی شما حذف شده و امکان بازگردانی آن‌ها وجود ندارد.

در ادامه با آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ دستی همراه ما باشید.

برای فلش کردن گوشی سامسونگ به نرم‌افزار Odlin، کابل USB، فایل فریم‌ور و رایانه نیاز خواهید داشت. پس از فراهم کردن ابزار فوق برای نصب فریم‌ور بری روی گوشی خود، کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.
اگرچه کار با نرم‌افزار Odlin نسبتاً ساده است، اما برای استفاده از آن چند الزامات و اصول اولیه وجود دارد که ابتدا باید آن‌ها را یاد بگیرید.

اگر به هر دلیل نیاز به دانلود ویدئو از youtube دارید، ما ساده ترین روش ها را توضیح داده ایم:

آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

گام اول

معمولاً توصیه ما در تمام آموزش‌هایی که مربوط به سیستم‌عامل بوده این است که قبل شروع از محتویات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، تا در صورتی که فرایند دستکاری نرم‌افزاری به‌درستی انجام نگرفت، اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

گام دوم

قبل از آنکه بخواهید نسبت به فلش کردن گوشی خود اقدام کنید، لازم است مطمئن شوید که دستگاه شما حداقل %60 شارژ داشته باشد؛ چرا که اگر گوشی موبایل شما در حین فرایند فلش کردن با اتمام شارژ باتری مواجه شود در وضعیت غیر قابل برگشتی قرار خواهد گرفت.

گام سوم

اگر به دنبال یک فریم‌ور مناسب هستید که بیشترین کارایی را ارائه بدهد، می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین پیدا کنید. معمولاً بهترین فضا برای دانلود فریم‌ور گوشی های قدیمی سامسونگ، انجمن‌های XDA است. بسیاری از کاربران رام‌های استوک و بتا را در این انجمن‌ها ارسال می‌کنند که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر خوش‌شانس باشید و یکی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را داشته باشید، می‌توانید فریم ور موردنظر را از وب‌سایت Samsung-Firmware دانلود کنید. و Updato از جمله سایت‌های معتبر دیگر برای دانلود فریم‌ور هستند.

هنگام دانلود فریم‌ور بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  1. رام متعلق به گوشی شما باشد.

در انتخاب رام نباید تنها به مدل گوشی بسنده کرد، بلکه باید موارد دیگر نظیر کدنام گوشی خود را نیز در نظر داشته باشید. از آنجا گوشی های سامسونگ نسخه‌های مختلفی دارند بهتر است که به هنگام دانلود فریم‌ور به این موضوع دقت کنید.

  1. رام متعلق به منطقه شما باشد.

این موضوع نیز از لحاظ پوشش باندهای فرکانسی و پشتیبانی از زبان فارسی حائز اهمیت است.

  1. رام اپراتوری نباشد.

هرچند که تقریباً در ایران هیچ گوشی با رام اپراتوری وجود ندارد اما لازم است بدانید که برخی از اپراتورهای مطرح جهان مانند Verizon و T-Mobile رام‌های مخصوص خود را دارند که استفاده از آن‌ها مشکلی برای گوشی شما ایجاد نمی‌کند اما این رام‌ها معمولاً حاوی فایل‌های اضافی مخصوص اپراتورها هستند. برای مثال ممکن است نصب این‌گونه رام‌ها شما را به هنگام بوت با لوگو T-Mobile مواجه کند.

پیشنهاد نویسنده: و روش حل آن

گام چهارم

فلش كردن گوشي سامسونگ با کامپیوتر

رایانه شما برای ارتباط با گوشی نیاز به نصب درایورهای مخصوصی دارد. در وب‌سایت رسمی سامسونگ شما می‌توانید این درایورها را پیدا کرده و سپس آن‌ها را دانلود کنید. درایورها را نصب کرده و سپس رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا از اعمال شدن تغییرات برای فلش گوشی سامسونگ خود مطمئن شوید.

گام پنجم

لازم است تا نرم‌افزار اودین که با نسخه اندروید گوشی شما سازگار است را دانلود کنید. به طور مثال چنانچه نسخه اندروید گوشی شما Gingerbread یا ICS است، اودین 1.85 را دانلود کنید، همچنین برای Jelly Bean و Kitkat نسخه 3.09 توصیه می‌شود. در نهایت نیز برای نسخه‌های جدید اندرویدها مانند Nougat می‌توانید نسخه‌ی ۳.۱۲.۳ را دانلود و نصب کنید. این درحالی است که در اندروید 8 سامسونگ تغییراتی را در فایل‌های فریم‌ور خود اعمال کرده و آن‌ها را با فرمت .lz4 که یک فرمت پیشرفته و فوق‌العاده سریع فشرده‌سازی بوده ارائه کرده است؛ بنابراین اگر قصد فلش اندروید اوریو را دارید، باید جدیدترین نسخه یعنی 3.13.1 را که از این فرمت پشتیبانی می‌کند را نصب کنید. در ادامه با اموزش فلش كردن گوشي خاموش با کامپیوتر همراه ما باشید.

گام ششم

گوشی خود را با کابل انتقال دیتا به کامپیوتر وصل کنید و سپس گوشی خود را در حالت دانلود مود قرار دهید. با آنکه تقریباً تمام گوشی های اندرویدی برای فلش کردن از فست‌بوت یا بوت لودر می‌کنند، اما وقتی پای گوشی‌ های سامسونگ در میان است کمی اوضاع فرق می‌کند؛ بنابراین لازم است تا گلکسی خود را در حالت دانلود مد قرار دهید.

برای رفتن به حالت دانلود مد 2 روش وجود دارد.

روش اول

این روش معمولاً در گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ کاربرد دارد و به این شکل است که باید ابتدا گوشی خود را خاموش کنید، سپس Power + Volume Down + Home را به صورت هم‌زمان نگهدارید تا به حالت دانلود مد منتقل شوید.

روش دوم

اما روش دوم که معمولاً در گوشی های جدیدتر به کار می‌رود کمی متفاوت است. ابتدا گوشی سامسونگ خود را خاموش کرده و سپس Volume Down + Bixby + Power را به‌صورت هم‌زمان نگهدارید.
این فرایند را برای هر 2 روش به مدت 3 الی 5 ثانیه انجام دهید تا به صفحه دانلود مد منتقل شوید. همچنین ممکن است برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر از ترکیب کلیدهای متفاوتی استفاده کنند؛ برای یافتن ترکیب کلید دقیق دستگاه خود، کافی است تا جستجویی ساده در گوگل انجام دهید.

گام هفتم

برای فلش کردن گوشی های گلکسی با استفاده از اودین کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.
مرحله 1. رام دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید و آن در یک محل قابل‌دسترس سریع قرار دهید.
مرحله 2. فریم‌ور استخراج شده باید فرمت .tar یا .tar.md5 داشته باشد.
مرحله 3. برنامه اودین را اجرا کنید.
مرحله 4. گوشی سامسونگ خود را که در حالت دانلود مد قرار دارد را به رایانه وصل کنید.
مرحله 5. بر روی دکمه AP کلیک کنید و فایل رام که با AP آغاز شده است را انتخاب کنید.
مرحله 6. این مراحل را به‌نوبت برای CP، BL و CSC نیز انجام دهید.
مرحله 7. در قسمت Option مطمئن شوید که 2 گزینه Auto Reboot و F.Reset Timeتیک داشته باشند.
مرحله 8. با طی کردن مراحل بالا کافی است تا بر روی دکمه Start کلیک کنید تا فرایند فلش کردن آغاز شود.
مرحله 9. این فرایند ممکن است چندین دقیقه زمان ببرد، تا پایان و مشاهده پیام !PASS منتظر بمانید.

پس از طی کردن مراحل بالا دستگاه به طور خودکار ریست خواهد شد. در این مرحله می‌توانید گوشی موبایل خود را از کامپیوتر جدا کنید و برنامه را ببندید.

بیشتر بخوانید:

پاسخ به برخی از سؤالات احتمالی درباره فلش کردن گوشی سامسونگ

  • آیا نرم‌افزار اودین امن است؟

نرم‌افزار اودین برای فلش کردن گوشی‌ های سامسونگ بسیار ایمن است اما به هنگام استفاده از آن باید نکات گفته شده را رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

Odin Flash Tool نرم‌افزاری حرفه‌ای برای فلش کردن گوشی‌های سامسونگ مبتنی بر اندروید است که توسط سامسونگ برای استفاده در مراکز خدمات عرضه شده است.

  • آیا می‌توان از فایل زیپ در اودین استفاده کرد؟

نرم‌افزار اودین فقط از فرمت‌های tar, .md5, .smd, .gz, .tgz, .bin. پشتیبانی می‌کند و شما نمی‌توانید از فایل Zip در آن استفاده کنید.

  • حالت Odin در سامسونگ چیست؟

حالت اودین که با به عنوان حالت بارگیری نیز شناخته می‌شود، فقط در دستگاه‌های سامسونگ در دسترس است. این حالت به شما امکان می‌دهد تا گوشی های سامسونگ را فلش کنید و یا سایر فرایندهای نرم‌افزاری را نظیر Z3X, CM2 QLM, Octoplus, NCK, EFT, UMT را نیز انجام دهید.

  • چگونه می‌توان گوشی سامسونگ خود را از حالت Odin/Download خارج کرد؟

برای خروج از حالت دانلود مد یا اودین باید تلفن همراه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. برای انجام این کار کلید Power و Volume یا Bixby را باهم نگهدارید تا دستگاه خاموش شود. سپس می‌توانید طبق روال قبل آن راه‌اندازی کنید.

  • دستگاه توسط اودین شناسایی نشده و پورت COM روشن نمی‌شود، چه‌کار کنم؟

اگر نرم‌افزار اودین گوشی سامسونگ شما را در حالت بارگیری تشخیص نمی‌دهد لازم است تا مراحل زیر را طی کنید.
مرحله 1. نرم‌افزار اودین را ببندید و گوشی موبایل خود را از کامپیوتر جدا کنید.
مرحله 2. مجدداً تلفن خود را در حالت دانلود مد یا اودین قرار دهید و سپس به رایانه وصل کنید.
مرحله 3. نرم‌افزار اودین را در حالت administrator اجرا کنید.
در این حالت گوشی سامسونگ شما باید توسط اودین شناسایی شده باشد، چنانچه با طی‌کردن مراحل بالا اتصال برقرار نشد، حتماً از نصب بودن درایورهای سامسونگ بر روی گوشی خود مطمئن شوید.

  • در هنگام ظاهر شدن پیام !FAIL چه باید کرد؟

ظاهر شدن پیغام FAIL! ممکن است به دلایل متعددی رخ‌داده باشد. از جمله دلایل آن می‌تواند به استفاده از رام غیر مناسب و یا ناسازگار بودن نسخه اودین با اندروید گوشی شما اشاره کرد. همچنین ممکن است ایراد از کابل USB باشد، با این حال بهتر است گوشی را خاموش کرده و مراحل را دوباره از سر بگیرید.

چنانچه مطالب فوق را خوانده باشید، متوجه خواهید شد که فلش کردن گوشی های سامسونگ کار چندان دشواری نیست فقط کافی است تا کمی وقت و حوصله به خرج دهید تا مشکل نرم‌افزاری خود را شخصاً رفع کنید. همچنین شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
تحریریه تکنولایف، مرجع خرید گوشی و قیمت روز موبایل سخت کوشیده است تا در این مطلب همه جوانب را در نظر بگیرد و به پرسش‌های احتمالی کاربران پاسخ بدهد تا در حین فلش کردن با مشکلی مواجه نشوند.

مشخصات بهترین لپ تاپ های ایسر چیست؟ کدام گزینه از برند Acer را بخریم؟

گاهی مشکلاتی برای گوشی های برند سامسونگ پیش می آید که تنها راه پیش رو برای برطرف کردن آن فلش کردن گوشی سامسونگ است. قبل از آموزش گام به گام فلش گوشی سامسونگ با اودین Odin، باید بدانیم فلش چیست و منظور از فلش کردن گوشی چیست؟ زمانی که صحبت از فلش کردن گوشی می شود، منظور نصب مجدد سیستم عامل بر روی گوشی است. معمولاً زمانی نیاز به فلش گوشی سامسونگ پیدا می کنیم که سرعت گوشی پایین آمده است، یا در فواصل کوتاه هنگ می کند. گاهی نیز پیش می آید که گوشی با تأخیر در عملکرد مواجه می شود؛ در این مواقع فلش کردن گوشی های اندرویدی توصیه می شود.

البته ممکن است مشکلات ، در مواردی با Reset Factory یا بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز حل شوند. اما اگر با این کار مشکلات گوشی برطرف نشد، پیشنهاد می شود که سیستم عامل گوشی را پاک کرده و دوباره نصب کنید که اصطلاحاً به آن فلش کردن گوشی می گویند.

گفتنی است که تنها کاربرد فلش کردن گوشی برای حل مشکلات آن نیست. با استفاده از فلش می توان سیستم عامل گوشی را نیز ارتقاء داد. هرچند که امکان به ‌روزرسانی سیستم عامل توسط خود کاربر نیز، بدون فلش فراهم است.

یک مثال بارز برای درک درست فلش کردن گوشی، عوض کردن ویندوز در کامپیوتر است. همان طور که ویندوز پس از مدتی که از نصب آن می گذرد کند می شود و عملکردش مانند سابق نیست، نیاز به عوض کردن ویندوز پیدا می کند. گوشی نیز مانند ویندوز است. فلش کردن گوشی مشابه عوض کردن ویندوز می باشد.

برای آموزش فلش گوشی سامسونگ با اودین شناخت این ابزار نیز لازم است. اودین یک ابزار برای آسان نمودن فرآیند فلش کردن گوشی های سامسونگ است. Odin منحصراً توسط مراکزی که خدمات را ارائه می دهند مورد استفاده قرار می گیرد. از این ابزار برای تست رام ها استفاده می شود.

اودین یک فایل اجرایی است که برای سیستم عامل ویندوز در دسترس است و فایل های Firmware با فرمت tar یا tar.md5 را اجرا می کند. آخرین نسخه عرضه شده از این ابزار فرمت lz4 را پشتیبانی می کند. برای اینکه بتوانید رام را نصب کنید باید در حالت Download Mode  باشید و به سیستمی که از اودین پشتیبانی می کند استفاده کنید.

اقدامات اولیه قبل از فلش کردن گوشی

قبل از شروع فرآیند نصب فایل رام (دانلود فایل رام) بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  1. از اطلاعات و دیتای خود نسخه پشتیبان (Backup) تهیه کنید.

در تمامی آموزش هایی که مربوط به کار با سیستم عامل ها باشد همیشه تاکید می شود که قبل از انجام هر فعالیتی از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید؛ چرا که ممکن است با دستکاری سیستم دیتای موجود در آن از بین برود.

  1. درایورهای usb سامسونگ را نصب کنید.

برای فلش کردن گوشی با اودین Odin باید ارتباط بین گوشی شما و سیستم برقرار باشد.

نکته: توجه داشته باشید برای اینکه اتصال بین گوشی و سیستم به درستی برقرار شود، را اگر روی سیستمتان نصب دارید در حال اجرا نباشد. زیرا باعث اختلال در برقراری اتصال می شود و ممکن است باعث قطع شدن ارتباط در حین انجام فرآیند فلش کردن گوشی سامسونگ و سافت بریک شدن آن شود.

  1. باتری گوشی به میزان کافی شارژ داشته باشد.

قبل از شروع به فلش کردن گوشی سامسونگ خود اطمینان حاصل کنید که باتری دستگاه به میزان کافی شارژ دارد. کم بودن شارژ، احتمال خاموشی دستگاه در حین فلش شدن را به همراه خواهد داشت که باعث آسیب به گوشی می شود.

  1. Odin(اودین) را نصب نمایید.

ورژنی از Odin را دانلود کنید که با ورژن اندروید شما سازگار باشد. مثلا اگر ورژن اندروید شما Gingerbread یا ICS باشد باید اودین 1.85 را دانلود نمایید. برای نسخه های Jelly Bean و  KitKat ورژن 3.09 توصیه می شود. برای اندروید های جدید مثل نوقا می توان از ورژن های 3.12.3  استفاده کرد.

در اندروید های 8 شرکت سامسونگ تغییراتی را در فایل های رام خود ایجاد کرد و آنها را با فرمت lz4 عرضه کرد. این سری از فایل های ارائه شده فوق العاده پیشرفته و سریع است و فقط جدیدترین نسخه اودین از فرمت پشتیبانی می کند.

  1. گوشی سامسونگ خود را در حالت Download mode بالا بیاورید.

می توان گفت که تقریبا در همه گوشی ها و تبلت های اندرویدی فرآیند فلش کردن در فست بوت یا بوت بولدر انجام می شود. اما زمانی که در مورد فلش کردن گوشی سامسونگ صحبت می کنیم شرایط کمی متفاوت است و باید گوشی سامسونگ را در حالت دانلود مود قرار دهید. این روش در تمامی مدل های گلکسی یکسان می باشد به مدل های S8 , S8+ , S9 , S9+

  1. دانلود فایل فلش اصلی سامسونگ

فایل های اصلی فلش گوشی سامسونگ را می ‌توانید از طریق وبسایت هایی که این فایل ها را ارائه می دهند دانلود کنید. اصلی گوشی های سامسونگ در سایت استاد جی اس ام نیز موجود است که آموزش نحوه دانلود فایل ها را نیز برایتان قرار داده ایم. نکاتی که زمان دانلود فایل ها باید به آن دقت کنید منطقه رام، گوشی و اینکه رام دانلودی شما اپراتوری نباشد است. منظور از اپراتوری بودن، رام هایی است که توسط اپراتورهای مطرح جهان مانند T-Mobile است که رام های مخصوص خود را عرضه کرده اند.

نحوه فلش کردن گوشی سامسونگ با نرم افزار Odin

  • در ابتدا برای آموزش فلش گوشی سامسونگ با اودین Odin ، فایل رامی را که دانلود کرده اید از حالت فشرده خارج کنید. دقت کنید که فایل دانلودی فرمتش tar یاmd5 باشد.
  • در قدم بعدی فایل اودین را که دانلود کرده اید نیز از حالت زیپ خارج کرده و وارد پوشه برنامه شوید، سپس exe را اجرا کنید.
  • گوشی سامسونگ خود را در حالت Download mode قرار دهید و به سیستم متصل کنید.
  • قسمت پورت COM در برنامه باید روشن باشد. روی دکمه AP کلیک نموده و فایل رامی که نام آن با AP شروع می شود را انتخاب کنید.
  • همین عمل را برای فایل های CP و BL و CSC انجام دهید.

توجه: فایل CSC باعث پاکسازی کامل دستگاه می شود.

نکته دومی که وجود دارد این است که در بیشتر مواقع زمانی که دکمه AP را زده و فایل MD5 را نرم افزار بدهید کل اطلاعات شما پاک خواهد شد.

  • در تب Options مطمئن شوید که Auto Reboot و Time  F:Reset تیک داشته باشند و باقی موارد را به حال خود رها کنید.
  • بعد از اینکه همه موارد برای فوق روی دکمهStart کلیک کنید تا عملیات شروع شود. فرآیند فلش کردن چند دقیقه زمان می برد بنابراین؛ تا پایان عملیات صبر کنید و تا زمان مشاهده پیام  Pass به چیزی دست نزنید.
  • پس از پایان فرآیند کار، گوشی به صورت خودکار ریبوت خواهد شد. در این مرحله دستگاه را جدا کرده و برنامه را ببندید.

فلش کردن گوشی سامسونگ مزایایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

با فلش کردن گوشی خطاهایی که در سیستم عامل موبایل وجود دارد به طور کامل از بین می رود زیرا سیستم عامل را مجدد نصب می کنید.  از دیگر مزایای فلش کردن موبایل این است که به دلیل بهیه شدن نرم فزار شارژدهی گوشی بیشتر و بهتر می شود و همچنین سرعت عملکرد گوشی بالا می رود و خیالتان راحت است که دیگر ویروسی نیز داخل سیستم عامل گوشی ندارید.

گاهی اوقات در برخی از گوشی ها امکان دانگرید کردن وجود ندارد یعنی نمی توانید سیستم عامل آپدیت شده را به ورژن قبلی خود بازگردانید و تمامی اطلاعات قبلی شما در صورت تهیه نکردن نسخه پشتیبان از بین خواهد رفت و امکان بازیابی آنها وجود نخواهد داشت. البته در بیشتر گوشی های جدید امکان دانگرید وجود ندارد چرا که مشکلاتی بعدی را برای گوشی در پی دارد.

دکمه بازگشت به بالا