بین الملل

پرسپولیس به دنبال سومین برد فصل مقابل گل گهر و تکمیل پازل قهرمانی/ بارقه‌های امید استقلال زنده می‌شود؟

هفته بیست و نهم لیگ برتر

پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران به دنبال برتری مقابل نمایندگان استان کرمان هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۸ فردا با برگزاری هشت دیدار همزمان برگزار می‌شود و تیم‌های پرسپولیس و استقلال در شرایطی متفاوت به دیدار رقبای خود خواهند رفت.

سرخپوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان خواهند بود. آنها با ۶۰ امتیاز در صدر جدول ایستاده‌اند و بیش از هر تیم دیگری به جام قهرمانی نزدیک هستند. در مقابل نماینده سیرجان با ۴۵ امتیاز در رده ششم ایستاده و امید بسیار کمی برای کسب رتبه چهارم دارد.  

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و این در حالی است که در ۸ بازی که دو تیم با هم داشته‌اند، ۵ مرتبه پرسپولیس برنده شده و ۳ بازی با تساوی خاتمه پیدا کرده است. سرخپوشان که تا به حال برابر حریف سیرجانی شکستی نداشته‌اند در بازی فردا با کسی ششمین پیروزی گام بلندی را به سوی قهرمانی بر خواهند داشت. دو هفته پیش در چارچوب رقابت‌های جام حذفی پرسپولیس ۲ بر یک از سد گل‌گهر گذشته و در سومین تقابل خود با حریفی که مقابلش دو بار در این فصل برنده شده، به دنبال کسب سومین پیروزی خواهد بود. یحیی گل‌محمدی در بازی با گل‌گهر تمامی بازیکنان خود را در اختیار دارد.

پرسپولیس در ۱۴ بازی خانگی ۲۷ امتیاز گرفته و در آخرین بازی خود در ورزشگاه آزادی به دنبال رسیدن به امتیاز ۳۰ است. در مقابل گل‌گهر که با جدایی امیر قلعه‌نویی سیر نزولی به خود گرفته با توجه به اینکه چهار امتیاز با تراکتور رده چهارمی فاصله دارد تنها به شرط برتری مقابل صدرنشین لیگ و توقف خانگی تراکتور برابر نساجی مازندران می‌تواند به کسب این رده امیدوار باشد. نماینده سیرجان در ۱۴ بازی خارج از خانه ۲۳ امتیاز به دست آورده و می‌خواهد در هفته پایانی امیدوار به کسب سمهیه باقی بماند آن هم در شرایطی که پرسپولیس به دنبال هشتمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر است. سعید الهویی در بازی فردا آرمین سهرابیان را به دلیل محرومیت غایب می‌بیند اما دیگر بازیکنانش در شرایط بازی هستند اگر چه برخی از آنها به تازگی از بند مصدومیت رها شده‌اند.

**استقلال- مس؛ بارقه‌های امید استقلال زنده می‌شود؟

آبی‌پوشان پایتخت با ۵۶ امتیاز در رتبه سوم هستند و امید چندانی به قهرمانی یا حتی کسب رتبه دوم ندارند. در مقابل مس رفسنجان با ۴۶ امتیاز در رده پنجم است و در صورتی که بتواند از سد استقلال عبور کند، در هفته پایانی امیدوار به کسب مقام چهارم است. 

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید و تا به حال دو تیم ۵ دیدار با هم داشته‌اند که ۳ بازی را استقلال برده و ۲ بازی با تساوی به پایان رسیده است. این بار استقلال در ورزشگاه شهدای مس به دنبال کسب پیروزی است تا در صورت توقف پرسپولیس و سپاهان، در هفته پایانی امیدوار به قهرمانی باقی بماند. ریکاردو ساپینتو که با اعتراض به داوران و خشونت با نیمکت چندین تیم، همچنین دور شدن تیمش از قهرمانی، مورد انتقاد قرار گرفته، برابر مس رفسنجان کوین یامگا را همچون دو بازی اخیر تیمش در لیگ و جام حذفی در اختیار ندارد اما سایر بازیکنان می‌توانند به میدان بروند.

در سمت مقابل محمد ربیعی غایبی ندارد و می‌تواند از تمامی شاگردان خود برابر استقلال استفاده کند. مس در این فصل فقط یک شکست خانگی داشته و با ۱۲ گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. این تیم ۲۷ امتیاز در خانه گرفته و بدش نمی‌آید تا ۳۰ امتیازی شود. در مقابل استقلال ۲۹ امتیاز در بازی‌های خارج از خانه به دست آورده و آمار خوبی در اختیار دارد.

دکمه بازگشت به بالا