بهترین های کسب و کارعمومی

بازارگاه چیست

شبکه‌های اجتماعی و شکل‌گیری کسب‌وکارهای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی (Social Commerce) به عنوان یک کاتالیزور در این مسیر عمل کرده و به‌ویژه مدل‌های C2C تجارت الکترونیک به سرعت رشد کرده‌اند. فیس بوک، اینستاگرام و پیام رسان هایی مانند تلگرام ادعا می کنند که می توانند به عنوان پلتفرم های بسیار مهم در تجارت الکترونیک ایفای نقش کنند. که میتوانند کار را برای کسب و کار های سنتی نیز مانند: انواع خرید و فروش کالا باربری حساس بار و… آسان تر کنند.

What is the market

یکی از مولفه های مهم در تجارت الکترونیک وجود ابزارهای مناسب و قوی برای جستجو، ثبت سفارش، انجام فرآیند خرید، پردازش و تحویل سفارش است. فروشگاه‌های الکترونیکی نمونه‌های عینی این ابزارها هستند که می‌توانند شامل انواع مدل‌های تجارت الکترونیکی از C2C، B2C، B2B و غیره باشند.

از نمونه های معروف این ابزارها که به آنها فروشگاه های الکترونیکی یا فروشگاه های الکترونیکی می گویند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پرستاشاپ
  • مجنتو
  • OpenCart
  • OsCommerce
  • ووکامرس
  • NopCommerce

از نظر طراحی می توان حدس زد که معروف ترین این الگوها به شرح زیر است.

قالب One Seller-One Store: این قالب ساده ترین طراحی برای یک فروشگاه اینترنتی است. یک فروشنده سنتی می تواند برای خود یک وب سایت راه اندازی کند و محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه کند. صاحبان مشاغل و فروشندگانی که در زمینه خاصی از فعالیت تخصص دارند می توانند از این الگوی طراحی استفاده کنند.

مدل تک فروشنده-چند فروشگاهی: این مدل مشابه مدل اول است با این تفاوت که فروشنده می تواند در فروشگاه اینترنتی خود فروشگاه راه اندازی کند. به عنوان مثال فروشنده ای در زمینه پوشاک و لوازم آرایشی می تواند یک فروشگاه پوشاک و یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی طراحی کند اما همه آنها را با یک نام دامنه (یک فروشگاه اینترنتی) راه اندازی کند. در حال حاضر اکثر فروشگاه های اینترنتی از این قالب استفاده می کنند. تمامی مسائل مربوط به تامین کالا، ذخیره سازی و ارسال سفارشات در این مدل بر عهده فروشگاه اینترنتی می باشد.

مدل چند فروشنده: این مدل یکی از پیچیده ترین مدل های فروش اینترنتی است و ابزاری است که تمامی ابزارهای لازم را پوشش می دهد و در صورت وجود کاستی ها و کاستی های زیادی دارد. این الگوی طراحی به عنوان چند فروشنده و به طور صحیح تر به عنوان بازار شناخته می شود.

در مدل بازار، یک فروشگاه یا به عبارتی یک پورتال تجاری بزرگ وجود دارد که فروشندگان مختلف می توانند فروشگاه(های) خود را ثبت کنند و پس از تعریف محصولات خود با فروشندگان دیگر رقابت کنند. صاحب پورتال کسب و کار می تواند در نقش های ظاهری ظاهر شود. این منجر به مدل اجرای کسب و کار و مدل همکاری طرفین می شود. صاحب درگاه فروش فقط می تواند نقش نظارتی و نظارتی داشته باشد و یا وارد هر یک از نقش های اجرایی خرید، انبارداری و تحویل سفارش شود. در صورتی که صاحب بازار در این نقش با مدل پلیس بازار هیبریدی امکان پذیر است.

آمازون یک بازار ترکیبی است. نوعی بازار که در آن فروشگاه محصولات خود را در کنار محصولات سایر فروشندگان عرضه می کند. نمونه دیگری از بازارهای ترکیبی والمارت است که دومین سایت بزرگ تجارت الکترونیک در ایالات متحده است. از Ebay و AliExpress نیز می توان به عنوان نمونه های بسیار موفق در دنیا نام برد.

پلیس بازار تنها در نقش ناظر ظاهر می شود و خود کالا را عرضه نمی کند، اما با راه اندازی درگاه فروشگاه اینترنتی، بستری را برای عرضه کنندگان کالا ایجاد می کند تا محصولات خود را به فروش برسانند. در واقع وظیفه اصلی او برقراری ارتباط بین مشتریان و تامین کنندگان است. و به این ترتیب خریداران می توانند محصولات مورد نیاز خود را از تامین کنندگان مختلف خریداری کنند. و مسئولیت تامین امنیت خرید و فروش دو طرف معامله به عهده صاحب فروشگاه مارکت پلیس می باشد.

طراحی پنل های کاربری حرفه ای برای تامین کنندگان و مشتریان نیز یکی از وظایف Market Place است که از طریق آن کاربران می توانند به تمامی اطلاعات لحظه ای و دوره ای (حجم فروش، موجودی قابل برداشت، سیستم پشتیبانی، خرید بلیط، تراکنش های مالی، نظرات مشتریان و …) دسترسی داشته باشند. بودن

  • مزایای Marketpolice برای تامین کنندگان محصول
  • فروش آسان تر محصولات/خدمات
  • فروش سریعتر محصولات/خدمات
  • سود بیشتر بر اساس فروش بیشتر
  • دسترسی به مکان های دور و مشتریان بالقوه
  • کاهش و حتی حذف هزینه های بازاریابی فروش
  • مزایای Marketpolis برای مشتریان (خریداران)
  • خرید کالا از خانه راحت تر است
  • انتخاب آسان بدون صرف زمان و انرژی
  • از بین تعداد و تنوع زیاد انتخاب کنید
  • شناخت بهتر محصولات و برندها
  • امکان مقایسه قیمت یک محصول واحد بین چندین تامین کننده
  • ارزان تر بخرید
  • با اطمینان از کیفیت محصول خرید کنید
  • امنیت در بستر بازار الکترونیک

شروع کار در سکوی عبور الکترونیکی، اخذ مجوزهای مختلف از نهادهای مختلف ضروری است. بررسی دقیق هر یک از این موسسات نه تنها امنیت این سیستم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، بلکه ایمنی بار و جان راننده را نیز افزایش می دهد. اجازه دهید مروری بر مجوزهای لازم برای عضویت و فعالیت در سامانه زمان الکترونیک داشته باشیم.

الف) مجوز ثبت شرکت سهامی خاص:

1-این شرکت ها نمی توانند سهام خود را به صورت عمومی به مردم عادی بفروشند.

2- مؤسسین این گونه شرکت ها باید 35 درصد سهام شرکت باشند.

3- سرمایه اولیه این شرکت ها باید توسط موسسین آنها تامین شود.

ب) ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

برای ثبت شرکت در بازار عمومی نیز می توان از شرکت با مسئولیت محدود استفاده کرد. از مزیت های این نوع شرکت ها می توانم به حداقل دو شریک تجاری و سرمایه بسیار ناچیز و تقریباً 100000 تومان اشاره کنم.

ج) اخذ مجوز حمل و نقل و حمل و نقل جاده ای.

مدیران پس از ثبت شرکت به یکی از دو روش فوق نسبت به اخذ مجوز حمل و نقل جاده ای اقدام نمایند.

د) دریافت نماد اعتماد الکترونیکی:

داشتن نماد اعتماد الکترونیکی برای یک شرکت بسیار مهم است. داشتن این نماد باعث افزایش اعتبار شما در سیستم بازار می شود و اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.

علاوه بر مجوزهای ذکر شده، برای فعالیت در بازار به مجوز دیگری نیز نیاز دارید:

وب سایتی با اعتبار در زمینه حمل و نقل

نیروی انسانی ماهر در زمینه راه اندازی وب سایت، برنامه نویسی و بازاریابی و مسائل مربوط به حمل و نقل

نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل جهت نظارت و اطلاع رسانی از وضعیت فعلی بارها و مسافران.

دکمه بازگشت به بالا