بهترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

پدر موسیقی سنتی ایران

بی شک می توان او را پدر موسیقی ایران نامید. او در رشته موسیقی تحصیل کرد. آثار او ترمیم نخواهد شد. به شاگردان بنامی درس می داد. او یکی از اولین کسانی بود که موسیقی ایرانی را آموخت و در واقع اگر کسانی مثل او در موسیقی ایران نبودند این هنر سال ها پیش به پایان می رسید و موسیقی نوعی تکرار، تمرین و. جدا شود. برای آشنایی با پدر موسیقی ایران با موزیک باران همراه باشید.

همان چیزی که بیشتر از همیشه به دلیل یتیم بودن موسیقی ایرلندی خودنمایی می کند.
ش
ای کاش الان علی نقی وزیر در موسیقی بود تا جان تازه ای به این هنر بدهد

علینقی وزیری معروف به «کلنل» نوازنده و مدرس موسیقی و از پیشگامان آهنگسازی ارکسترال در ایران بود.

سرهنگ علینکی وزیری در سال 1265 در شمسیده تهران به دنیا آمد. پدرش موسی وزیری از مقامات خانات غزه بود. وی از شاگردان ممتاز درویش خان بود.

علینقی وزیری از فرزندان نویسنده بی بی خانم استرآبادی، مؤسس اولین دبستان دخترانه و از نخستین پیشگامان حقوق زنان در ایران بود. از دیگر خواهران علینکی می توان به حسنخالی وزیری، مولود وزیری، قادیه افضل امیری و علیرضا وزیری اشاره کرد.

شتر شهری، پشت سر شتری می بینیم: موفق ترین برنده است. مهرنگس ملاحسین علی ملاح حسین بهزاد

وزیری پس از شهریور 1320 رئیس اداره موسیقی و رادیو کشور شد. علینقی شاگردانی تربیت کرد که هر کدام در موسیقی ایرلندی استاد شدند، از جمله: ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، موسی معارفی، جواد معارفی، حسین ملاح و فورتون راد.

او استودیو موسیقی 303 را تأسیس کرد که در آن هفته ای یک بار برای شاگردانش کنسرت برگزار می کند. در سال 1304 سلسله کنسرت‌ها و سخنرانی‌هایی را در زمینه هنرهای موسیقایی و تزئینی اجرا کرد. در سال 1307 زبان اصلی آموزشگاه موسیقی به او داده شد و در حدود سال 1313 به دلیل اهمیت آموزش موسیقی توانست تدریس موسیقی را در آموزشگاه ها قرار دهد.

او تا آغاز جنگ جهانی دوم به عنوان رئیس دبیرستان موسیقی خدمت کرد و پس از برکناری او از قدرت برکنار شد. در این مدت کتاب هایی در زمینه های مختلف موسیقی نوشت و مدتی به عنوان استاد افتخاری در دانشگاه زیبایی شناسی تدریس کرد. او یکی از اساتید روح‌الله خالقی (سازنده سرود ملی ایران) بود و آهنگ «نف» را به صورت زنده در دوران ملی شدن صنعت نفت ایران نوشت که در خلال تنها یک از رادیو ایران پخش شد.

استاد وزیری راهپیمایی میهنی را مجدانه سازماندهی کرد و برخی از ارزشمندترین آثار خود را به یادگار گذاشت. دانلود بهترین آهنگ ها

روح الله خالقی یکی از شاگردان او معتقد است که قهرمانان کلنل وزیری در موسیقی ایران به قدری بزرگ هستند که می توان گفت در هنرهای زیبا هیچ کس به این اندازه کار مهمی انجام نداده است.

علینقی وزیری در سال 1358 در تهران درگذشت.

او به دلیل تجربه نظامی بیشتر به «سرهنگ» شهرت داشت. ایرج میرزا در شعر «زهره منوچهر» از زبان زهره او را توصیف کرده است.

من او را سرهنگ کردم و تنها او را دزد قلبش کردم.

نام مجازی او علی النقی، نام اصلی ابوالموسقی است.

سرهنگ وزیری

آثار استاد علینقی وزیر:

آثار نوشته شده: آکوردهای تار و واسی (دو جلدی)، ویولن فورته (چهار جلد)، موسیقی نظری (چهار جلد)، درباره دنیای موسیقی و هنر (مجموعه سخنرانی)، سرودهای مدرسه، هنر و زیبایی طبیعت ( ترجمه و اقتباس)، تاریخ و زیبایی‌شناسی هنر عمومی، مجموعه سرودها و تکه‌نوشته‌ها از مشورت‌های سعدی (به کوشش سید علیرضا میرعلی نگی).

آثار صدا:

تکنوازی زهی، هارمونی (ساز/ارکستر/آواز) گرامافون از ساخته های او با کلام حسین گل گلاب و دیگران. بازآفرینی ارکستر بزرگ رادیو تهران به رهبری روح الله خالقی و جواد معروفی.

گل آرایی با 238، 257 و 370 رنگ

آثار برگزیده: «چوربا کیز»، «ژیمناستیک موسیقی» (تک نوازی تار)، «نی مشتاق و شکایت پریشون»، «دوست»

کارهای دیده نشده:

راهپیمایی ظفر تا عرش، راهپیمایی ایران، راهپیمایی اصفهان، باند باز، دختر آشفته، حضور داشته باش، ژیمناستیک موزیکال، دزدی یک بوسه، رقص دخترم و تنها اثر سمفونیک معروف به سمفونی شرم و آخرین اثرش سمفونی روغن.

موسیقی آواز است.

این بخش شامل سرودها و اشعاری مانند: سرودهای باینده ایران، سرودهای مهر ایران و اشعار سروده شده از اشعار شاعران پیشین مانند: خیردر تو، بی شکایت، نیمشب و … اپراها (نمایش آهنگساز)، مانند: دی کچل است. اپرا، اپرای گلرخ، اپرای شهر باجمان و … اجراهایی مانند: خانم. خبانند و “بررس برو را چک کن”.

دکمه بازگشت به بالا