همه چیز در رابطه با ادمینی
مدیریت اصولی پیچ اینستاگرام، فرایندی حرفه ای است. ادمین اینستاگرام به شما می تواند به طور حرفه ای، کمک کند تا با کمترین زمان، بیشترین رضایت را از سوی کاربران خود جلب کنید که نتیجه آن افزایش فروش و شناخته تر شدن برندتان خواهد بود.
مدیریت یک پیج اینستاگرام شامل این موارد است:
- برنامه ریزی و انتشار محتوا
- پاسخگویی به مخاطبان
- تحلیل داده های پیج
- آنالیز رقبا
- و…
نکات مدیریت پیج اینستاگرام
با رعایت چند نکته ابتدایی، شما هم می توانید مثل یک مدیر موفق در عرصه تولید و ارائه محتوا عمل کنید.
۱– داشتن پروفایل جامع و جالب
اولین برخورد هر کاربر با پیج شما از طریق ساختار ظاهری پیج شما صورت می گیرد. هرچه ظاهر جذاب تری برای پیج در نظر بگیرید؛ علاقه کاربر برای همراهی تان بیشتر می شود.
۲– کاربری مناسب (ایجاد بیزینس اکانت)
اینستاگرام چندی پیش قابلیت ساخت اکانت های بیزینسی را در اختیار کاربران قرار داده است. نه تنها فرد با هر قابلیت و شغلی می تواند مطالب و محتوای مربوط به خود را ارائه دهد؛ بلکه به راحتی می تواند به بررسی میزان افزایش فروش و بازخورد محصولاتش بپردازد.
از مزایای بیزینس اکانت:
- امکان مدیریت پیام ها و دسته بندی آن ها
- امکان تبلیغات گسترده اینستاگرام
- امکان قراردادن مکان فیزیکی (location) و گزینه تماس در پروفایل
- امکان آنالیز و تحلیل آماری بازخورد پیج
۳– برنامه ریزی دقیق یا تقویم محتوایی
وظیفه هر مدیر، ارائه روش هایی برای افزایش بهره وری است. فعالیت ها باید مطابق با تقویم محتوایی اتفاق افتد. از دیگر وظایف مدیر پیج، تولید محتوا و پاسخگویی سریع به کاربران است.
۴– داشتن دنباله رو به رشد
در ابتدا باید “کوچک فکر کرد” یعنی با قرار دادن اهداف کوتاه مدت، مسیر پیشرفت را بررسی و برنامه ریزی کرد. مثلا از هدف های اولیه هر پیج حرفه ای می توان به دنباله هدف گذاری در تعداد دنبال کنندگان اشاره کرد.
۵– هشتگ های نیچ
هشتگ های نیچ، هشتگ هایی هستند که فقط یک طیف خاص از مخاطبان را هدف قرار می دهند و گستره زیادی را در بر نمی گیرند. اما چون بازار هدف آن ها کاملا مشخص است، بهتر می تواند مورد توجه و استقبال کاربران قرار گیرد.
به عنوان مثال، ممکن است محصول شما، صرفا برای معلمین بازنشسته طراحی شده باشد. پس جامعه هدف شما کاملا مشخص است و به راحتی می دانید که چگونه و از کجا می توان این افراد را یافت.
آموزش صفر تا صد طراحی سایت همراه با استخدام
وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟
در ادامه مقاله، وظایف و حوزه فعالیت ادمین را با هم بررسی می کنیم. وظایف مورد نیاز این شخص، بستگی به شیوه کار صفحه اینستاگرامی و هدفش دارد. اما به طور کلی ادمین ها به دو دسته تقسیم می شوند.
کسانی که فقط، مسئولیت اداره کردن یک پیج را بر عهده دارند و در مقابل افرادی که علاوه بر مدیریت پیج باید به تولید محتوا نیز بپردازند.
موارد زیر بخشی از وظایف ادمین هستند که می توانند با توجه به تقاضا یا شرایط کارفرما یا صاحب پیج، کم یا زیاد شوند:
- آپلود و انتشار محتوا شامل عکس یا ویدیو (IGTV)در قالب پست و استوری به صورت منظم
- نوشتن کپشن یا متن متناسب با محتوای آپلود شده
- هشتگ گذاری مناسب
- دسته بندی استوری ها و ذخیره آن ها در قسمت Highlightدر صورت نیاز
- دسته بندی پست ها و ذخیره آن ها در قسمت Guideدر صورت لزوم
- پاسخ گویی به کامنت ها و واکنش های کاربران به استوری ها
- پاسخ گویی به دایرکت هایی که از طرف فالوورها یا حتی افرادی که پیج را فالو ندارند ارسال شده
- گرفتن سفارش
- مدیریت ارتباط با مشتری ناراضی
- مدیریت کامنت های نامناسب و به دور از ادب
- برنامه ریزی برای افزایش فالوور، افزایش بازدید، افزایش لایک
- حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
- تغییرات دوره ای در تصویر پروفایل و متن بایو اینستاگرام(Bio)
- افزایش نرخ تعامل پیج (EngagementRate)
- آشنایی با روش های مختلف بازاریابی، تبلیغات و راه اندازی کمپین های اینستاگرام مارکتینگ
- تشخیص زمان مناسب برای قرار دادن پست ها
مسیر یادگیری و اشتغال در حرفه ادمین اینستاگرام
خوشبختانه ادمینی اینستاگرام از آن دسته مشاغلی است که نیاز به مدرک دانشگاهی خاصی ندارد و شما با هر مدرک تحصیلی میتوانید در این حرفه مشغول به کار شوید. البته، باید بدانید که مسیر اشتغال و کسب درآمد در این حرفه، از یادگیری و آموزش جامع صفر تا صد ادمینی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی چگونه می باشد.
دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام
به عبارت دیگر، باید پیش از شروع به این کار، ابتدا اصول اولیه کار با پلتفرم اینستاگرام را بیاموزید. هرچند آشنایی با تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ نیز برای موفقیت در این شغل ضروری است. در هر صورت، توصیه ما در رشدانا این است که نکات اولیه همچون موارد زیر را یا به صورت خودآموز و یا ضمن شرکت در دورههای معتبر ادمینی ایسنتاگرام، بیاموزید:
- آشنایی با قوانین، الگوریتمها و بخشهای مختلف اینستاگرام
- روشهای تولید محتوا در اینستاگرام و آشنایی با انواع فرمتهای محتوا
- تکنیکهای جذب و تعامل با کاربران
- آشنایی با فنون طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی
- کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی حرفهای
- کار با ابزارهای طراحی گرافیک همچون فتوشاپ
- شناخت ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی
درحالیکه هر کسی میتواند از طریق این شبکه اجتماعی درآمد کسب کند و این یک راهکار ساده و سریع برای درآمدزایی محسوب میشود؛ بسیاری از ادمینها به دلیل نداشتن دانش کافی باعث ورود آسیبهای بسیار زیادی به پیجهای پرطرفدار شدهاند. از این رو، اگر قصدتان برای ورود به این حرفه جدی است از همین لحظه برای یادگیری تکنیکهای اینستاگرام مارکتینگ، برنامه ریزی کنید.
همانطور که اشاره کردیم دو راه برای آموزش و شروع به کار در این زمینه وجود دارد. راه اول استفاده از مقالات، ویدئوها و منابع رایگان موجود در گوگل که محدود بوده و تمامی دانش های لازم را در اختیار شما قرار نمی دهد ، که اگر هم قرار دهد پیدا کردن بهترین منابع سخت و دشوار می باشد و راه دوم، شرکت در دورههای آموزشی ادمینی میباشد.
باتیس گرفی نیز، با هدف کوتاه تر نمودن مسیر یادگیری و اشتغال علاقمندان به حرفه ادمینی اینستاگرام، مسیر آموزش صفر تا صد و استخدام و معرفی به بازار کار را طراحی نموده است. با شرکت در این مسیر رشد، ضمن بهره گیری از تجارب اساتید فعال در شبکههای اجتماعی، از فرصتهای خوبی همچون راهنمایی منتورها، انجام پروژههای واقعی و فرصت اشتغال پس از پایان دوره نیز بهره مند خواهید شد.
کلمه کلیدی: ادمین
خیلی خوب بود، تا حالا فکر نمیکردم ادمینی اینقدر جزئیات و مسئولیت داشته باشه. حالا میدونم باید چطور آماده بشم برای این کار!
دمتون گرم! توضیحاتتون در مورد وظایف و چالشهای ادمینی خیلی مفید بود. حتماً به کارم میاد!
عالی بود! اطلاعات خیلی خوبی درباره ادمینی گرفتیم. واقعاً کارش چقدر چالشبرانگیزه و نیاز به تخصص داره!
ممنون از این توضیحات کامل! ادمینی همیشه برام جذاب بوده، ولی نمیدونستم چه نکات ریزی رو باید در نظر گرفت
خیلی مقاله جالبی بود! همیشه برام سوال بود ادمینی چه مسئولیتهایی داره و چه مهارتهایی نیاز داره. حالا خیلی بهتر متوجه شدم!