عمومی

ناوگان عمومی لرستان در سن فرسودگی قرار دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رضا عبدی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین با اشاره به افزایش قیمت سرسام آور ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه خرید یک اتوبوس بالای ۲۰ میلیارد تومان است.

میانگین ناوگان مینی‌بوس لرستان ۳۰ سال است

وی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوس در لرستان هشت سال است، عنوان کرد: لرستان در این رابطه جز جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به افزایش هزینه‌ها در این حوزه نیز، بیان داشت: در سال‌های اخیر قیمت‌ها در این رابطه افزایش سرسام آوری داشته است و متأسفانه نظارت کافی هم از سوی مراجع ذی صلاح وجود ندارد.

عبدی در ادامه با بیان اینکه این موارد موجب شده که رغبت سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی کم شود، گفت: همچنین به خاطر تحریم‌ها ما واردات نداریم، میانگین عمر ناوگان مینی بوسی در استان تقریباً ۳۰ سال است.

وی، تصریح کرد: این عدد در کشور ۳۲ سال است که لرستان با وجود اینکه ۳۰ سال است باز هم شرایط مطلوبی ندارد.

همه ناوگان عمومی لرستان در سن فرسودگی قرار دارند

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان سواری در کشور ۱۵ سال است و در لرستان ۱۲ سال است، عنوان کرد: همه ناوگان عمومی ما در سن فرسودگی قرار دارند.

عبدی با تاکید بر اینکه به جز ناوگان اتوبوس ما، سایر ناوگان حمل و نقل عمومی استان اکثراً در سن فرسودگی قرار دارند، افزود: این حوزه نیازمند توجه ویژه دولت در راستای پرداخت تسهیلات کم بهره در این رابطه است.

وی، گفت: همچنین واردات خودرو به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی خیلی کم است، هر مینی بوس، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تاکید کرد: این هزینه‌های بالا موجب شده که سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه نداشته باشد.

اعمال قانون رانندگان متخلف بر اساس ضوابط قانونی

عبدی در ادامه سخنان خود با اشاره به نظارت‌های میدانی در حوزه حمل و نقل عمومی لرستان، عنوان کرد: یک نفر از همکاران ما در دفتر نمایندگی پایانه‌های مسافربری مستقر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ما گشت‌های سیار نظارتی داریم و به صورت مقطعی از شرکت‌های حمل و نقل و نحوه خدمات دهی آنها بازدید می‌کنند، افزود: همچنین گشت‌های کنترل دروازه‌ای نیز در خروجی شهرها و در پاسگاه‌های پلیس راه مستقر هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به احصای تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: بر اساس نوع تخلف، رانندگان، شرکت‌ها و مالکان ناوگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲ و یا ۱۴ ارجاع می‌شوند.

عبدی، تصریح کرد: بر اساس ضوابطی که قانون گذار به ما اجازه داده، متخلفان در این رابطه اعمال قانون می‌شوند.

مردم رانندگان متخلف را به سامانه ۱۴۱ معرفی کنند

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه مسافر ۲۸۰ مورد تخلف را در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی کرده ایم، ادامه داد: همچنین هزار و ۸۳۲ تخلف را در حوزه ناوگان بار، مسافر و ایمنی احصا کرده ایم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، بیان داشت: بعضی از این تخلفات مربوط به سایر استان‌ها بوده که از طریق سامانه ثبت شکایات به نام «شهباز» ثبت، رسیدگی و اعمال قانون شده اند.

عبدی با تاکید بر اینکه در یک سال بیش از دو میلیون مسافر جابجا کرده ایم و ۲۸۰ مورد تخلف داشته ایم، یعنی کمتر از یک درصد، گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم عدم ارتباط مؤثر مردم و حتی شاید رسانه‌ها با سامانه ۱۴۱ است.

دکمه بازگشت به بالا