استان ها

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۴/ آلمان و رقبای سرسخت در گروه اول

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تیتر اول، بازی‌های یورو ۲۰۲۴ از روز جمعه در آلمان برگزار می‌شود و تیم‌ها برای رسیدن به جام، با هم رقابت می‌کنند. مجله ورلد ساکر در ویژه‌نامه خود برای این تورنمت به بررسی تیم‌های هرگروه پرداخته است.

تیم‌های گروه اول به شرح زیر هستند:

آلمان
یولین ناگلزمان، قرار است این بار در خاک کشور خود برای رسیدن به جامی مهم رقابت کند. تا امروز سه نفر چون هلموت شون، بکن‌باوئر و کلینزمن شانس این را داشتند تا در کشور خود برای رسیدن به جام مهم رقابت کنند و هرکدام یا توانسته‌اند قهرمان شوند یا به نزدیکی آن برسند. نکته مهم اینجاست که انتظارات از  ناگلزمان بسیار بالاست و از طرف دیگر نمایش‌های آلمان در بازی‌های دوستانه برخلاف این انتظارات است.

ترکیب احتمالی:
نویر
میتزلزشتات – تا – رودیگر – کیمیش
کروس – آندریش
ویرتز – گندوغان – موسیالا – هاورتز

تاکتیک
سیستم ۴۲۳۱ ناگلزمان باعث شده تا آلمان ۲- صفر فرانسه را شکست دهد و بهترین نمایش آلمان در چند وقت اخیر را رقم بزند. کروس و آندریش در میانه میدان تعادل ایجاد می‌کنند و خط حمله نیروهای هجومی خوبی دارند. آنها هنگام حمله سیستم خود را به ۱-۵-۱-۳ تبدیل می‌کنند؛ دو مدافع کناری وینگر می‌شوند، کروس در میانه میدان می‌ماند و آندریش به یک مدافع وسط تبدیل می‌شود.

نظر یک کارشناس
فردی بوبیچ (بازیکن اسبق آلمان): نیاز به یک ساختار و ثبات در مرکز داریم تا در دوئل‌ها پیروز شویم و در این زمینه می‌توانم به زوج الیت و فروند در میانه میدان در یورو ۹۶ اشاره کنم. یک زوج خوب می‌تواند به موفقیت ما کمک کند.
سرمربی: ناگلزمان
دومین سرمربی جوان تاریخ آلمان است که شهرتش با توجه به اخراج از بایرن تا حدی تحت‌الشعاع قرار گرفت. پس از وی، توخل در بایرن با مشکلاتی عجیب و نتایجی نه‌چندان خوب کار کرد و باعث شد تا اندکی فشارها از ناگلزمان برداشته شود.

مجارستان
در حال حاضر مجارستانی‌ها با بازیکنانی که در سطح اول فوتبال بازی می‌کنند شکل گرفته‌اند. آنها زیر نظر مارکو روسی پیشرفت خوبی داشته‌اند و بسیاری از فوتبال‌دوستان آنها را گربه سیاه می‌دانند. بهترین بازیکن آنها سوبوسلای است که تنها ۲۳ سال سن دارد و پس از دوران پوشکاش، توانسته اولین ستاره مجارستانی در یک باشگاه معتبر اروپایی باشد. پیتر گولاچی لایپزیش را هم نباید فراموش کرد اما نکته مهم فراتر از نام‌ها است؛ آنها روحیه تیمی بسیار خوبی دارند.

ترکیب احتمالی:
دیبوش
سزلای – اوربان – لانگ
کرکز – شافر – نگی – نگو
سوبوسلای – سالای – ورگا

تاکتیک
روسی همچنان به بازی با ۳ دفاع و ۴ هافبک جلوی آنها اعتقاد دارد و هافبک‌های کناری تا می‌توانند به لب خط متمایل می‌شوند. دو هافبک مرکزی با رویکرد هجومی‌شان وظیفه خلق موقعیت دارند.

نظر یک کارشناس
زولت سوموگی (خبرنگار مجارستانی): روسی توانسته اعتماد بازیکنان را جلب کند و تیمی با ساختار دفاعی با محوریت اوربان بساز. آنها در لیگ ملت‌ها نشان دادند می‌توانند بزرگان را شکست دهند اما به نظر می‌رسد مقابل تیم‌های متوسط به مشکل بخورند.
سرمربی: مارکو روسی
این سرمربی ۵۹ ساله توانسته محبوبیت خوبی بین مجارها پیدا کند. او به کار خود پای‌بند است و با بازیکنان ارتباط خوبی دارد.

اسکاتلند
حضور اسکات مک‌تامینی و جان مک‌گین در رونمایی از لباس جدید اسکاتلند را می‌توان نمادی از پیشرفت اسکاتلندی‌ها زیر نظر کلارک دانست که حالا به روزهای بهتری می‌اندیشد. آنها در ۵ سال گذشته اعتماد به نفس خوبی گرفتند و به نظر می‌رسد زیر نظر سرمربی‌شان حالا می‌توانند یک اتفاق خوب رقم بزنند.

ترکیب احتمالی:
گان
رابرتسون – تیرنی – هندری – پورتئوس – هیکی
کریستی – مک‌گرگور – مک‌تامینای – مک‌گین
آدامز

تاکتیک
آنها در مسابقات  مقدماتی با ۱۷ گل زده تیمی جذاب بودند؛ آنهم در شرایطی که مهاجم درجه یکی نداشتند. سرمربی آنها می‌تواند به سیستم ۳۴۱۲ خود در یورو ۲۰۲۰ ادامه دهد اما به نظر می‌رسد برد مقابل نروژ با سیستم ۵۴۱ باعث شود آن‌ها با این سیستم کار کنند.

نظر یک کارشناس
پت نویم (بازیکن اسبق اسکاتلند): بازیکنان باکیفیتی چون مک‌گین و رابرتسون، مک‌تامینی، حضور یک سرمربی چون کلارک و روحیه تیمی مناسب می‌تواند امید را در دل هواداران این تیم برای موفقیت افزایش دهد.

سرمربی: استیو کلارک
این سرمربی ۶۰ ساله از ۵ سال پیش به چای مک‌لیس سرمربی اسکاتلند شد و سابقه کار زیر نظر مورینیو و دالگلیش را دارد. او حالا دومین یوروی خود با اسکاتلند را تجربه می‌کند.

سوئیس
حضور در ۵ جام جهانی قبلی و نمایشی موفق در یورو باعث شده تا انتظارات از سوئیس بالا برود و بازیکنانش را بهترین نسل تاریخ این کشور بدانند. در شرایط فعلی اما بیشتر از خوش‌بینی، اضطراب بر این تیم حاکم است. سوئیسی‌ها بازیکنان خوبی در لیگ‌های معتبر اروپایی دارند اما نمایش‌های‌شان شامل ۲ برد در ۹ بازی، شک و تردیدها را درباره آن‌ها افزایش داده است.

ترکیب احتمالی:
سومر
رودریگز – الودی – آکانجی – ویدمر 
ژاکا – زکریا – فرویلر
اوکافور – آمدونی – وارگاس

تاکتیک
در زمان سرمربیگری پتکوویچ سوئیسی‌ها با ۳ مدافع بازی می‌کرد اما از زمان حضور یاکین روی به سیستم ۴ دفاع آوردند؛ هرچند که ممکن است دوباره با ۳ مدافع بازی کنند. آنها در میانه میدان به ژاکا تکیه دارند و در خط حمله احتمالا شکیری تعویض طلایی آن‌هاست.

نظر یک کارشناس
سباستین وندل (کارشناس فوتبال سوئیس): این یورو آخرین فرصت برای نسل ژاکا – شکیری – سومر است. اگر بازیکنان بازی‌ انفرادی را کنار بگذارند می‌توانیم به نیمه نهایی برسیم. یاکین و بازیکنانش در بهترین فرم هستند و دست‌کم گرفته می‌شوند.

سرمربی: مورات یاکین
مدافع اسبق تیم ملی سوئيس با ۴۹ بازی ملی بعد از یویو ۲۰۲۰ به سرمربیگری تیم ملی کشورش رسید. او سابقه حضوری موفق در بازل را دارد و رابطه‌اش با بازیکنان سوئیس بسیار خوب است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا