استان ها

دعوت آب منطقه ای از جهاددانشگاهی برای ورود به پژوهش در حوزه آب های نامتعارف 

تیتر اول/ سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان آمادگی همکاری با آب منطقه ای سمنا را اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود شدید آب استان آمادگی همکاری با شرکت های آب منطقه ای در آموزش، پژوهش، فناوری و… فرهنگ.”

علی منصفیراد در دیدار با محسن عسگر رئیس اداره آب منطقه ای استان سمنا گفت: اجرای طرح داناب و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از جمله طرح هایی است که با همکاری این دو تا سال 1399 ادامه داشت. آژانس ها

با اشاره به مزایای جهاددانشگاهی در استان از شبکه گسترده نیروی انسانی، آموزشی و پژوهشی و …. وی در شهرستان های استان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی آزمایشگاهی مجهز به مواد معدنی و مصالح ساختمانی سایر جهاددانشگاهی استان است که می تواند به گسترش همکاری بین دو دستگاه کمک کند.

فراخوان آب منطقه ای جهاددانشگاهی برای تحقیقات آب غیرسنتی

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه خدمات تخصصی ارائه می کند، افزود: آزمایشگاه مواد معدنی و مصالح ساختمانی دانشگاه جهاد دانشگاهی استان از همکار اداره کل استاندارد و گمرک است.

منصفی راد با اشاره به توانایی جهاددانشگاهی در بحث بازیافت آب گفت: بیشتر پساب و آب های سطحی استان در بیابان بلااستفاده مانده است و جهاددانشگاهی آمادگی دارد با روش های نوین نمونه های آزمایشگاهی آب تصفیه شده را تهیه کند. ” تا زمینه استفاده بهتر از این منابع در صنعت و کشاورزی فراهم شود.

عسگری رئیس شرکت آب منطقه ای سمنا نیز با ابراز علاقه به همکاری با جهاددانشگاهی برای بحث فرهنگ مصرف بهینه آب در بین عموم مردم به ویژه روستائیان و کشاورزان گفت: به نظر می رسد باید حفظ شود. قبل از اجرای پروژه ها

وی با اشاره به توانمندی های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهادگران استان گفت: شرکت آب منطقه ای سمنا تاکنون در قالب طرح داناب فعالیت های فرهنگی متعددی را در بین دانش آموزان انجام داده است که هدف آن گسترش کشاورزان است. بزرگترین مصرف کنندگان آب

فراخوان آب منطقه ای جهاددانشگاهی برای تحقیقات آب غیرسنتی

رئیس شرکت آب منطقه ای سمنا از کم آبی به عنوان یک معضل جدی در کشور یاد کرد و گفت: منابع ما محدود است و بنابراین باید به سمت استفاده بهینه از این منابع محدود حرکت کنیم.

وی با دعوت از مراکز علمی و تحقیقاتی برای ورود به این موضوع گفت: کاهش مداوم منابع آب زیرزمینی هم منجر به افزایش هزینه آب و هم کاهش کیفیت آب به دلیل کاهش مخازن شده است.

وی با اشاره به وجود منابع آبی بدون استفاده از جمله آب نمک و آب نامتعارف در برخی مناطق استان، ورود جهاددانشگاهی به مناطق زیر را خواستار شد و افزود: جهاددانشگاهی می تواند همه این منابع را شناسایی کند. اولین گام برای برنامه های کاربردی بهتر از این منابع کار کنید.

عسگری در خاتمه آمادگی این شرکت برای همکاری بیشتر با جهاددانشگاهی استان را اعلام کرد و افزود: وری و … با جهاد استانی همکاری می کنند.

فراخوان آب منطقه ای جهاددانشگاهی برای تحقیقات آب غیرسنتی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا