بین الملل

شمار مبتلایان روزانه کرونا در آمریکا رکورد جدیدی ثبت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، با شیوع سریع سویه جدیدی به نام Omicron و نیاز به تزریق سومین نوبت، تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کووید 19 در آمریکا به رکورد جدیدی رسید. توسط دولت با وجود واکسیناسیون گسترده.

دانشگاه جان هاپکینز صبح پنجشنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در مجموع بیش از 420 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در تمام 24 ایالت آمریکا گزارش شده است که بالاترین رقم از زمان شروع همه گیری در ایالات متحده است.

به گفته این دانشگاه که به صورت زنده در وب سایت خود منتشر شد، بیش از 1500 آمریکایی در روز گذشته بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

در نتیجه، تعداد کل موارد ویروس کووید ۱۹ در ایالات متحده به ۵۳ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۳۴ نفر و تعداد قربانیان به ۸۲۲ هزار و ۷۹۱ نفر افزایش یافت.

آمارهای وب سایت WorldDammeter نشان می دهد که روزانه 464858 نفر و 1674 فوت در ایالات متحده ثبت نام می کردند که نسبتاً بیشتر از ارقام ارائه شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز است.

بیماران آمریکایی 19.2 درصد از کل افراد مبتلا به این ویروس را در سراسر جهان تشکیل می دهند. در حال حاضر 17183 بیمار بدحال در ایالات متحده وجود دارد.

نوع جدیدی از ویروس کرونا برای اولین بار در آفریقای جنوبی و جنوب آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید می کند که تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که جهش در عنصر کمیاب باعث کاهش فعالیت آنتی بادی های خنثی کننده در بدن و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن می شود.

پیش از این، یک ویروس شناس برجسته در ایالات متحده هشدار داده بود که تاکنون 32000 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در انتظار کریسمس و سال نو در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند. دکتر. اظهارات گرگوری لهستان در حالی است که توالی نشان می دهد که سویه جدید Omicron Corona به نیمی از تمام ایالت های ایالات متحده رسیده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده هفته گذشته گفت که در کاخ سفید موارد جدیدی از ویروس کرونا وجود دارد و افزود که سویه Omicron به سویه غالب در کشور تبدیل شده است. (بیشتر ببین)

انتهای پست/



در صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا