بهترین های کسب و کارعمومی

سنگ آهن کارخانه ذوب آهن اصفهان از کجا تامین میشود

جواب سنگ اهن مورد نیاز کارخانه ذوب اهن اصفهان از معادن اهن کدام استان تامین میشود کلاس پنجم را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم

دقیق و درست ترین جواب ها را در ادامه می توانید ببینید.

با بخش آموزش از همراه باشید.

پاسخ سنگ اهن مورد نیاز کارخانه ذوب اهن اصفهان از معادن اهن کدام استان تامین میشود کلاس پنجم

جواب این سوال : یزد

مطالعه با استفاده از اینترنت

دانش آموزا با تبلت ، لپ تاپ و موبایل می تونن به کلاس درس دسترسی داشته باشن.

حتما نکاتی رو برای استفاده بهتر و یادگیری بهتر رعایت کنید.

اگر در حال درس خوندن هستید ، سعی کنید تمرکز کنید و به جز زمان کلاس های آنلاین اینترنت رو خاموش کنید.

اینترنت باعث کاهش تمرکز می شه.

افزایش تمرکز

سعی کنید تمرکز خودتونو موقع درس افزایش بدید.

این کار به مرور باعث می شود توانایی زیادی در خوندن درس ها داشته باشید.

از روش های مختلف برای این کار می تونید استفاده کنید.

بازی های فکری ، تشویق کودک به حل سوالات مختلف ، تمرکز بر روی چیز های مختلف مثلا یک میوه خاص و … می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند.

قیمت فروش ورق ST52 آهن ضخامت ۲۰ کاویان اهواز با ارزش افزوده ۹٪ ، ۲۶۹۰۰ تومان است و خرید ورق st52 و بارگیری از کارخانه می باشد

فاصله های زمانی برای مطالعه

مطالعه را در زمان های پیوسته و کوتاه انجام دهید.

مثلا هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید تا مغز شما بتواند به خوبی اطلاعات جدید را دریافت کند.

از طرفی در این مدل مطالعه ، تمرکز بالا می رود و یادگیری هم افزایش می یابد.

حتما در بین زمان های مطالعه به خوبی استراحت کنید تا قدرت یادگیری شما افزایش یابد.

استراحت نقش مهمی در مطالعه دارد.

اهمیت آرامش ذهنی در مطالعه

ذهن ما اگر آرام باشد برای یادگیری آماده است.

معمولا ذهن در حالت آرام توانایی زیادی دارد پس سعی کنید استرس را از خود دور کنید و تمرکز کنید.

اگر ذهن شما درگیر موضوع خاصی است سعی کنید چند دقیقه تمرکز کنید و آن موضوع را از ذهن خود خارج کنید.

تنوع در دروس مطالعاتی

هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت درس مورد مطالعه خود را باید عوض کنید.

زیرا اگر تمام وقت مطالعاتی خود را در یک روز صرف یک درس خاص کنید، به مرور بعد از دو ساعتِ اول، سرعت مطالعه‌ی شما پایین می‌آید.

بازدهی مغز نیز با مطالعه‌ی طولانی‌مدتِ یک درس کاهش می‌یابد و مسیر نزولی خواهد داشت.

پس لازم است ترکیبی از چند درس را در برنامه‌ی مطالعاتی یک روز خود داشته باشد.

مطالعه‌ی روزنامه‌ وار در ابتدای کار

اینکه قبل از شروع مطالعه، نگاهی اجمالی به کل مطلب بیاندازید، بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود.

زیرا پیش‌زمینه‌ی ذهنی خواهید داشت و می‌دانید که مطلب درباره‌ی چه موضوعی است.

یادداشت‌ برداری هنگام مطالعه

لازم است که در هنگام فعال باشید، یعنی زمانی که مطالعه می‌کند مطالب مهم را یادداشت و نت‌برداری کنید.

این نکته‌نویسی‌ها هنگام مرور مطلب خیلی کمک‌کننده است.

مهارت گوش دادن

شما حرف‌ها و صداها را می‌شنوید، اما معنایش این نیست که آن‌ها را درک می‌کنید.

اگر بخواهید گوش بدهید، موضوع فرق می‌کند. هرچه با دقت‌‌تر گوش دهید، بیشتر موضوع را درک می‌کنید.

به جرات می‌توان گفت که ناتوانی و ضعف در گوش دادن، علت بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است.

روش صحیح درس خواندن | مهارت پرسیدن

پرسش‌های شما نشان‌دهنده دقت، ظرافت، نکته ‌سنجی و مهارتتان در یادگیری است.

پس از سوال پرسیدن نترسید و به موقع و به جا سوال بپرسید.

در این زمینه مطالعه مقاله مهارت سوال پرسیدن می‌تواند مفید باشد.

تعیین هدف

شما باید قبل از مطالعه برای خودتان را مشخص کنید، به این معنی که این درس را به چه منظوری می‌خواهید مطالعه کنید، آیا فقط نکته‌های اصلی درس را می‌خواهید یا قصد دارید همه مطالب کتاب را بفهمید.

خواندن

همه ما وقتی درس می‌خوانیم، منظورمان این است که درس را یاد بگیریم، بفهمیم، حفظ کنیم و به خاطر بسپاریم، برای همین سعی می‌کنیم خط به خط کتاب و جزوه را بخوانیم، حفظ کرده و در ذهن خود تکرار کنیم.

در حالی که هدف از مرحله خواندن و به خاطر سپردن مطالب نیست.

هدف از مرحله خواندن فقط فهمیدن و انتقال اطلاعات از کتاب به یادداشت ‌است.

تفکر

سعی کنید هنگام خواندن در مورد مطالب و مثال‌ها فکر کنید و از مطالب تصویرسازی ذهنی داشته باشید.

از حفظ گفتن

پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله قبل یعنی خواندن و تفکر سعی کنید مطالب مهم آن را برای خودتان بازگو کنید.

مطالب مطالعه شده را به زبان خودتان و آن ‌طور که راحت‌ تر هستید، بازگو کنید.

از حفظ گفتن به شما کمک می‌کند بخش‌هایی را که خوب یاد نگرفته‌اید، تشخیص دهید و آن‌ها را از نو بخوانید.

مرور کردن

وقتی تمام فصل‌‌ها را خواندید، در فاصله‌های مناسب مطالب مطالعه شده را مرور کنید.

مهم‌ترین قسمت مطالعه که سبب ثبت اطلاعات در لایه‌های زیرین ذهن می‌شود و جلوی فراموشی را می‌گیرد، مرور کردن است.

تقویت روانی

می‌توانید روش‌ هایی را برای تقویت روانی و افزایش روحیه پیدا کنید. روحیه جسارت و جرات را در خود تقویت کنید، امیدوار و بااراده باشید تا میزان تسلط‌ شما افزایش یابد.

کنترل افکار مزاحم

بین موانع تمرکز حواس، افکار مزاحم نقش مهم‌تری دارند.

معمولا این افکار منشأ ذهنی و درونی دارند که باید از آن دوری کرده و آن‌ها را کنترل کرد.

این عوامل شامل یادآوری خاطرات تلخ و شیرین یا غوطه ‌ور شدن در تخیلات یا مواردی مثل احساس درد، رنج، غم و غصه، نگرانی، گرسنگی و تشنگی یا سردی و گرمی، ترس، خشم و شادی، سردرد و… است.

منبع : باحال مگسرپرست وزارت صمت با بیان اینکه سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن از سه معدن اصلی کشور تامین می شود، گفت: معادن کشور باید سنگ آهن ذوب آهن را تامین کنند و صنایع معدنی باید به اکتشاف توجه ویژه داشته باشند تا شرکت های فولادی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.

صنعت و معدن

حسین مدرس خیابانی امروز (پنجشنبه، ۲۹ خرداد) در نشست بررسی شیوه های رفع موانع جهش تولید در ذوب آهن اصفهان، این شرکت را نماد فولاد کشور دانست که باید جایگاه آن را در صنعت کشور حفظ کرد و افزود: شیوه تولید ذوب آهن اصفهان با سایر فولادسازان کشور متفاوت است و این باعث شده که نه تنها از یارانه انرژی بی بهره باشد، بلکه از معادن زغال سنگ نیز حمایت می کند و لذا باید از این صنعت با روش های مختلف از جمله برداشتن محدودیت صادرات، حمایت کرد.

محصولات فولادی که توسط سایت مرکزآهن به فروش می رسد دامنه گسترده ای از مقاطع فولادی ائم از میلگرد، پروفیل، ورق، تیرآهن است.

ذوب آهن آماده ترین واحد صنعتی کشور برای جهش تولید است

وی از فعالیت های ذوب آهن اصفهان در حوزه صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد فضای سبز که ۸۰ برابر استاندارد است تقدیر کرد و افزود: ذوب آهن اصفهان آماده ترین واحد صنعتی کشور برای جهش تولید است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، هرگز نباید تولید این مجتمع عظیم صنعتی کمتر از ظرفیت تولیدش باشد. انتظار این است که تولید این شرکت از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نیز فراتر رود.

مدرس خیابانی، مسئولان وزارت صمت به ویژه وجیه ا… جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را مسئول دستیابی ذوب آهن اصفهان به جهش تولید دانست و گفت: حل مشکلات این شرکت برای دستیابی به تولید ۳ میلیون تن در سال جاری باید به صورت هفتگی پیگیری شود و هیچ توجیهی برای عدم تامین سنگ آهن مورد نیاز این شرکت پذیرفته نیست.

سرپرست وزارت صمت، دستورات لازم برای ممنوعیت سریع و کامل صادرات سنگ آهن و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات ریل را اعلام کرد و گفت: تامین کامل سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن و رفع موانع جهش تولید این شرکت، ممنوعیت صادرات سنگ آهن و ممنوعیت واردات محصولاتی که صنایع فولادی کشور قادر به تولید آن هستند به ویژه ریل، سه اقدام فوری است که در این نشست، تصمیمات لازم برای اجرای آنها اتخاذ شد.

فولاد مبارکه یک میلیون تن گندله را با ذوب آهن اصفهان تهاتر می کند

مدرس خیابانی با اشاره به این که فولاد مبارکه اصفهان، یک میلیون تن گندله به ذوب آهن اصفهان تحویل می دهد و با محصولات این شرکت تهاتر می شود، افزود: معادن کشور باید سنگ آهن ذوب آهن را تامین کنند و صنایع معدنی باید به اکتشاف توجه ویژه داشته باشند تا شرکت های فولادی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.

خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزیر نیز در این نشست گفت: باید مصوبه تامین یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن سنگ آهن برای ذوب آهن اصلاح شده و کل نیاز ذوب آهن به سنگ آهن بر اساس این مصوبه از معادن چاه گز، سنگ آهن مرکزی و سنگان تا ۵ سال آینده تامین شود.

وی افزود: با توجه به این که روش تولید ذوب آهن اصفهان متفاوت است، لذا تامین سنگ آهن برای این شرکت و برداشتن محدودیت برای صادرات محصولات این شرکت، منصفانه است.

ذوب آهن، معادن زغال سنگ کشور را از ورشکستگی نجات داد

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: در سال گذشته، معادن زغال سنگ کشور در حال ورشکستگی بودند اما ذوب آهن اصفهان از آن ها حمایت لازم را کرد و مانع ورشکستگی این معادن شد.

داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز در این نشست از ذوب آهن اصفهان به جهت کمک به دولت به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت ها قدردانی کرد و گفت: تنها راه کنترل قیمت، افزایش تولید است و ذوب آهن اصفهان در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: نقشه راه معدن کشور تهیه شده است و بندی از این نقشه راه به ذوب آهن اصفهان اختصاص دارد که بر این اساس سنگ آهن مورد نیاز این شرکت تامین شده و این مشکل ریشه ای حل می شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان اصفهان به همراه معاونین خود ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان، از خط تولید ریل، روند بازسازی کوره شماره یک و پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان این وزارت خانه و ذوب آهن، شیوه های رفع معادن سنگ آهن و مس ایران بر طبق برآورد های انجام شده چیزی حدود ۳۷ میلیارد تن ذخایر قطعی دارد که به همین دلیل به بهشت معادن دنیا معروف است و نظر بسیاری از سرمایه گذاران فعال در این زمینه را به خود جلب کرده است.

همچنین تا کنون توده های معادن بسیاری شناسایی شده و برخی نیز مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته، اما به طور کلی ناحیه های آهن دار ایران با توجه به نزدیکی آن نواحی به کانسارهای آهن به به مناطق مختلف شامل منطقهٔ اراک – ملایر، منطقهٔ کرمان – یزد شامل معدن سنگ آهن جلال‌آباد زرند معدن گل گهر و معدن آهن چغارت و معدن آهن چاهگز بافق و معدن آهن سه چاهون بافق، منطقهٔ اصفهان – کاشان، منطقهٔ خراسان، منطقهٔ تهران – قم – قزوین، منطقهٔ خلیج فارس و کوار تقسیم شده است.

همچنین باید گفت، دو معدن مس سرچشمه و سنگ آهن چادرملو هر دو به عنوان دو معدن مس سرچشمه و سنگ‌آهن چادرملو دو معدن منحصر به فرد هستند که به عنوان پرعیار ترین معدن دنیا ثبت شده اند ایران دو معدن از پر عیارترین و منحصر به فردترین معادن دنیا را به نام خود ثبت کند.

بناراین، با توجه به جایگاه ایران از نظر معادن سنگ آهن برخی از معدن های بزرگ سنگ آهن ایران را معرف می کنیم، اما لازم است پیش از آن به معرفی سنگ آهن این ماده معدنی ارزشمند بپردازیم و سپس معادن بزرگ سنگ آهن کشور را معرفی نماییم و در اخر افق چشم انداز سنگ معدن کشور را بررسی کنیم.

معرفی سنگ آهن

سنگ آهن یکی از موارد ارزشمندی است که حدود ۵ درصد از پوسته زمین را تشکیل داده و در سراسر دنیا یافت می شود. جهت استخراج و بهره برداری از سنگ آهن این ماده ارزشمند را تحت عملیات خاص از پوسته زمین استخراج می نمایند. سنگ استخراج شده دارای ناخالصی هایی است که باید تفکیک شده و سپس یک پودر تیره قهوه‌ای- خاکستری تولید شود.

باید گفت ۹۸ درصد از سنگ آهن های تولید شده در دنیا برای تولید فولاد مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی و ساخت و ساز به کار می رود زیرا این ماده اصلی ترین ماده تولید فولاد است و از اینرو اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

سنگ آهن ها خواص و ویژگی های مختلفی و از اینرو کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال از آنجایی که رنگ سنگ آهن هماتیت قرمز می باشد به عنوان رنگدانه مورد استفاده قرار می گیرد و یا سنگ آهن مگنتیت سیاه رنگ بود و دارای خاصیت الکترومغناطیسی است بنابراین در ساخت آهنربا مورد استفاده قرار می گیرد.

باید به این نکته توجه داست که سنگ آهن‌ فرآوری شده ابتدا ذوب شده و سپس ناخالصی های آن تفکیک می گردد و در نهایت به صورت ، گندله و دانه بندی شده در بازار عرضه می گردد.

حال که سنگ آهن معرفی شد و به معرفی مهمترین معادن سنگ آهن ایران می پردازیم.

معرفی مهمترین معادن سنگ آهن ایران

معدن سنگ ‌آهن چغارت

این معدن که تامین کننده اصلی شرکت ذوب آهن اصفهان در زمان تاسیس آن بوده اولین معدن سنگ ‌آهن ایران نیز می باشد که در بافق یزد قرار دارد و با توجه به پتاسیل بالای بلوک معدنى بافق که قادر به ذخیره بیش از یک سوم سنگ آهن کشور است عنوان مهمترین منطقه آهن ‌دار ایران را به خود اختصاص داده است.

معدن سنگ‌ آهن چادرملو

در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کنسانتره سنگ ‌آهن کشور که قادر به تولید ۳۲۰ میلیون تن ذخیره قابل استخراج می باشد معدن سنگ ‌آهن چادرملو است. این معدن سنگ آهن در قلب کویر مرکزی ایران و در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان یزد قرار گرفته است. باید گفت متاسفانه طبق پیش بینی های انجام شده عمر ذخایر سنگ‌ آهن معدن چادرملو تا ۱۰ سال دیگر به پایان خواهد رسید.

معدن سنگ‌ آهن گل گهر

معدن سنگ‌ آهن گل گهر واقع در استان کرمان شهرستان سیرجان در حال حاضر برزگترین معدن شناخته شده سنگ‌ آهن خاورمیانه است زیرا دارای ذخیره احتمالی یک میلیارد تن و ذخیره قطعی ۲۱۹ میلیون تن می باشد. همچنین، تولیدات حاصل از سنگ استخراجی معدن سنگ‌ آهن گل گهر شامل گندله سنگ ‌آهن، کنسانتره سنگ ‌آهن و سنگ ‌دانه ‌بندی شده است.

معدن سنگ آهن آهنگران

این معدن که حدود ۲۹ کیلومتر مربع مساحت دارد در جنوب شرقی استان همدان و نزدیک شهر ملایر قرار دارد. قدمت این معدن سنگ آهن به سال ۱۳۳۵ باز می گردد. نحوه استخراج در این معدن به صورت زیر زمینی بوده و به طور میانگین از آن۱۰ درصد سرب و ۲۰۰ گرم بر تن نقره و عیار سنگ آهن حدود ۴۰ درصد آهن خالص استخراج می شود. همچنین در سال ۱۳۵۱ کارخانه فلوتاسیون در پایین دست معدن و با فاصله ۲ الی ۳ کیلومتری آن راه اندازی شد و در حال حاضر واحد آزمایشگاه، واحد انبار وسایل و قطعات و واحد تعمیرگاه ماشین آلات در محوطه این معدن وجود دارد.

معدن سنگ آهن جلال آباد

یکی از ذخایر بزرگ سنگ آهن ایران در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان زرند در استان کرمان که سنگ آهن مورد نیاز جهت خوراک دهی کارخانه کنسانتره سنگ آهن فولاد زرند ایرانیان را تامین می نماید معدن سنگ آهن جلال آباد است. ظرفیت تولید سالیانه معدن جلال آباد استخراج ۱۹۰ میلیون تن سنگ آهن شامل از مگنتیت و هماتیت می باشد که استخراج به صورت پلکانی روباز انجام می شود.

معدن سنگ آهن بافق

این معدن یکی از معروف ترین معادن سنگ آهن می باشد که ظرفیت تولید سالانه آن پنج میلیون تن گندله بوده و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد واقع شده است.

بلوک معدنی بافق با ذخیره بیش از یک سوم سنگ آهن کشور بعنوان مهمترین منطقه آهن دار ایران شناخته شده است. همچنین، از سال ۱۳۴۰ تاکنون در این منطقه بیش از ۳۸ آنومالی آهن دار با ذخیره نزدیک به ۷/۱ میلیارد تن شناسایی شده که مهمترین آنها معادن چغارت، سه چاهون، آنومالی شمالی، میشدوان و چاه گز هستند.

معدن سنگ آهن کاشان – اصفهان

این معدن سنگ آهن در استان اصفهان و نزدیک شهر کاشان واقع شده است و مهمترین محصول آن مگنتیک می باشد.

معادن سنگ آهن سنگان – خراسان

مجموعه کانسار های سنگ آهن سنگان شامل کانسار های غربی، مرکزی و شرقی به شکل مستطیلی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری خواف و ۱۸ کیلومتری سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان واقع شده و در حال حاضر دسترسی به محل کانسارهای سنگ آهن سنگان از دو مسیر امکان پذیر می باشد. اما به زودی خط آهن سراسری به سمت هرات در افغانستان از جنوب سایت معدن سنگان عبور خواهد نمود. میزان ذخایر مجتمع سنگ آهن سنگان حدود یک میلیارد تن براورد شده که یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده تولید کنسانتره، گندله و سنگ آهن است.

 معدن سنگ آهن بیجار

از معدن سنگ آهن بیجار به عنوان یکی از بزرگترین معدن های سنگ آهن روباز کشور در استان کردستان و در نزدیکی شهر بیجار، سنگ آهنی با عیار ۵۷-۴۵ استخراج می شود. عملیات استخراج و دانه بندی این سنگ ها توسط شرکت صبا نور صورت میگیرد  طبق براوردهای انجام شده، ذخیره سنگ آهن این معدن ۴۰ میلیون تن بوده و توده های سنگ آهن بیجار در هفت نقطه پراکنده شده اند.

به طوری که توده های ۱، ۲ و ۳ (نزدیک روستای شهرک) شهرک ۱، شهرک ۲ و شهرک ۳، توده های کوره کور ۱ و کوره کور در نزدیکی روستای کوره کور و دو توده دیگر به نام های سراب یک و سراب دو در نزدیکی وستای سراب قرار دارند. گفتنی است که بیجار یک کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت ۳۲۵ هزار تن در سال دارد.

حال که مهمترین معادن سنگ آهن مهم ایران معرفی شد نگاهی بر افق چشم انداز سنگ آهن کشور خواهیم داشت.

افق چشم اندازهای سنگ آهن کشور

از میان معادن سنگ آهن معرفی شده برخی در بخش خصوصی و برخی در بخش دولتی فعالیت دارند. اما به طور کلی و بدون در نظر گرفتن بخش فعالیت آنها، بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود تا سال ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تن سنگ آهن استخراج و در خطوط فراوری و سنگ شکن ها، خرد شده و فولاد تولید شود.

متاسفانه در صورت دستیابی به این میزان فولاد نهایتا تا ۱۷ الی ۱۹ سال دیگر ذخایر معادن سنگ آهن به اتمام خواهد رسید که مدت زمان بسیار کوتاهی می باشد، بنابراین باید به دنبال اکتشافات جدید و استخراج از معادن سنگ آهن جدید باشیم چرا که معادن سنگ آهن کنونی مربوط به اکتشافات سال های گذشته است و بنابراین معادن سنگ آهن کنونی باید از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد. در غیر اینصورت، پس از اتمام دوره مذکور مجبور به واردات سنگ آهن خواهیم شد.

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر متوسط جهانی عمق اکتشافات معدنی ۱۵۰ متر و در کشورهای پیشرو تا بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ متر است حال آنکه در ایران این رقم ۲۰ متر می باشد.

با این حال در ۶ سال گذشته حدود ۹۷۷ میلیون تن ذخیره سنگ آهن در ۶ سال گذشته در کشور شناسایی شده که طبق آن سهم ذخیره جدید از کل ذخایر معادل ۳۳ درصد می باشد و بر اساس اطلاعات منتشر شده مربوط به همین دوره ۶ ساله، در حال حاضر میزان کل ذخایر سنگ آهن حدود ۲ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تن است که پیش ‌بینی می‌ شود با ادامه برنامه های توسعه ای و راهبری میزان ذخایر شناسایی شده سنگ‌آهن تا سال ۱۴۲۰، حدود ۲ میلیارد تن دیگر افزایش یابد.

ذکر این نکته ضروری است که سنگ آهن پس از استخراج به کک، آهن اسفنجی و گندله تبدیل شده و پس از انجام فرآیندهایی فولاد تولید می شود و فولاد تولید شده نیز ماده اصلی مصرفی در بسیاری از صنایع به وییه صنعت خودرو می باشد. بنابراین سنگ آهن از اهمین و جایگاه ویژه ای در صنعت برخوردار است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

موانع دستیابی این شرکت به جهش تولید را مورد بررسی قرار داد. سرپرست وزارت صمت پیش از حضور در ذوب آهن از فولاد مبارکه بازدید کرد.

تأمین سریع تیرآهن، میلگرد، پروفیل، ورق سیاه، نبشی و دیگر آهن‌آلات ساختمانی و صنعتی و… از برندهای گوناگون همچون تیرآهن اصفهان، میلگرد بناب، میانه، شاهرود و اهواز تنها خدمات قابل ارائه آهن‌آنلاین نیستند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا