عمومی

سالم ترین آب برای نوشیدن چه آبی است؟

آب یعنی زندگی! همه ما بارها این جمله را شنیده ایم. این فقط یک جمله کلیشه ای و بی اساس نیست. آب نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها و بقای کره زمین دارد و به معنای واقعی منبع حیات ما انسان هاست. 83 درصد مغز و 95 درصد چشم ها از آب تشکیل شده است. همین آمار برای تشخیص اهمیت آب کافی است. در بهترین شرایط، بدن انسان تنها یک هفته بدون آب می تواند زنده بماند و پس از آن فرد برای همیشه می میرد.

این روزها پزشکان و متخصصان بیش از هر زمان دیگری بر مصرف آب استاندارد و اساسی تاکید دارند. اما چه نوع آبی برای نوشیدن خوب است؟ چگونه آب سالم و استاندارد را از آب نامرغوب تشخیص دهیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید. در این مقاله شما را با ویژگی های مهم آب شرب استاندارد و نکات خرید آب معدنی کوچک آشنا می کنیم.

نقش آب در سلامت بدن، منبع حیات انسان

قبل از پاسخ به این سوال که چه نوع آبی برای نوشیدن مناسب است، بهتر است نقش آب در سلامت بدن را به طور کامل توضیح دهیم. همانطور که گفته شد 83 درصد مغز و 95 درصد چشم ها از آب تشکیل شده است. به طور کلی حدود 60 درصد وزن بدن ما را آب پوشانده است.مصرف آب نقش بسیار مهمی در هضم آسان غذا و گردش آسان خون در بدن دارد.
بسیاری از عفونت های دستگاه ادراری با نوشیدن آب از بین می روند و سلامت بدن تا حد زیادی با نوشیدن آب حفظ می شود. نوشیدن آب کمتر و استفاده از آب نامرغوب باعث سنگ کلیه، عفونت ریه و سردردهای مزمن می شود. با مصرف آب معدنی خالص و استاندارد می توانید سلامت بدن خود را تا حد زیادی حفظ کنید.

آب جوشیده بهتر است یا آب شیر

آیا آب لوله کشی شهری برای مصرف مناسب است؟

بی شک بیشترین مصرف آب مربوط به آب لوله کشی یا آب شهری است. اکثر افراد جامعه بدون اطلاع از مضرات آب لوله کشی شهری از این آب برای مصرف روزانه استفاده می کنند. تامین آب شهرهای تهران و شهرهای بزرگ ایران مربوط به 50 تا 60 سال پیش است. لوله هایی که در دل زمین برای انتقال آب به منازل مسکونی استفاده می شود پس از مدتی زنگ می زند و این زنگ زدگی وارد آب مصرفی منازل می شود.

گل و لای و املاحی که در مسیر با جریان آب وارد خانه ها می شود نیز عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه و بیماری های میکروبی و عفونی است. بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان از نوشیدن آب لوله کشی خودداری کنید.پیشنهاد ما استفاده از آب معدنی بطری شده به جای آب لوله کشی شهری است.

چه نوع آبی برای نوشیدن مناسب است؟

مزایا و مضرات استفاده از آب معدنی و تاثیر آن بر سلامت بدن
آب معدنی یکی از انواع آب های موجود در بازار است که استفاده از آن موافقان و مخالفان زیادی دارد. آب معدنی در واقع همان آبی است که از چشمه های مختلف کوه ها و مناطق مختلف کشور تولید می شود. میزان املاح معدنی چشمه ها در فصول مختلف سال متفاوت است. بسیاری از این مواد معدنی برای سلامت بدن مفید هستند.

اما مصرف زیاد آب معدنی و تشکیل رسوبات معدنی در کبد و ریه ها سلامت انسان را به خطر می اندازد. مقدار ناخالصی یا TDS آب معدنی در حالت استاندارد باید کمتر از 300ppm باشد. TDS کمتر از حد استاندارد آب را تلخ می کند و TDS بیشتر باعث بیماری های کلیوی و گوارشی می شود. مصرف آب معدنی به دلیل گران بودن و آسیب طولانی مدت به بدن توصیه نمی شود.

آب آشامیدنی، آبی کمتر شناخته شده برای استفاده روزمره

طبق باور اکثر مردم، آب آشامیدنی همان آب لوله های شهری است که در طول روز از آن استفاده می کنند.این باور تا حدی درست است. آب آشامیدنی در واقع آب لوله کشی است که با استفاده از دستگاه های تصفیه پیشرفته در دسترس عموم قرار می گیرد. میزان آلودگی این آب توسط دستگاه های پیشرفته تصفیه به طور کامل بررسی شده و با استاندارد بین المللی TDS به عنوان بهترین آب مصرفی روزانه در منزل و محل کار شناخته می شود.

بطری آب آشامیدنی که خریداری می کنید در واقع توسط کارشناسان حرفه ای از تمام نمک های مضر حذف شده و املاح مورد نیاز بدن به خوبی در آن حل می شود. آب آشامیدنی را می توان با کیفیت ترین آب مصرفی روزانه دانست. برای خرید آب معدنی لوکس و آب آشامیدنی سالم می توانید به سایت سورپرایز مراجعه کنید.

کدام آب برای استفاده روزانه در منزل و محل کار مناسب تر است؟

با توجه به توضیحات این مقاله در مورد این سوال که چه نوع آبی برای آشامیدن مناسب است، بهترین آب برای مصرف روزانه آب آشامیدنی بسته بندی شده یا آب آشامیدنی بسته بندی شده است. با مصرف این آب تا حد زیادی می توانید از مشکلات ریوی، گوارشی و کلیوی جلوگیری کنید.

کدام آب برای نوزادان بهتر است؟

بهترین و مناسب ترین آب برای کودکان، آب سالم و تمیز است.این آب نباید حاوی مواد مضر مانند سرب و مس باشد. توصیه می شود از آب سفت برای غذای کودک استفاده نکنید. باید از آبی استفاده کنید که دارای مواد معدنی کافی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم و سایر املاح باشد.

یعنی نه آنقدر که آب سفت باشد و مشکل ایجاد کند و نه آنقدر کم که نتواند مقدار لازم این مواد را برای کودک تامین کند بهترین آبی که می توانید برای دادن کودکتان استفاده کنید آب جوشیده است. . این آب دارای غلظت متعادلی از مواد معدنی است و میکروب ها و عوامل بیماری زا با جوشاندن از بین می روند. اگر قصد دارید به نوزاد شیر خشک بدهید، باید بدانید که برای این منظور لازم است از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید. خیلی ها فکر می کنند برای تهیه شیر خشک فقط باید آب لوله کشی شهری را بجوشانند، اما این تصور کاملا اشتباه است. در واقع برای تهیه شیر خشک نوزاد باید هر نوع آب اعم از آب لوله کشی، آب معدنی، آب چشمه، بطری و به طور کلی هر نوع آبی را بجوشانید و بگذارید به دمای محیط برسد. و سپس از آب آن برای تهیه شیرخشک استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا