جامعه

سازمان ثبت اسناد: درآمد واریزی به خزانه در ۱۴۰۲ بیش از ۴۱ درصد رشد داشت

معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهم اقدامات ۳۲ ماهه این معاونت در دوره تحول و تعالی از رشد بیش از ۴۱ درصدی مجموع درآمدهای واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تیتر اول به نقل از قوه قضاییه، امیدی معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت معمار دستگاه قضا حضرت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، با اشاره به اهم اقدامات این معاونت در دوره تحول و تعالی، گفت: در یکساله ۱۴۰۲ تخصیص‌های دریافتی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان نسبت به یکساله ۱۴۰۰، رشد چشمگیر بیش از ۱۱۱ درصدی را داشته است.

امیدی در ادامه گفت: از تخصیص جمعاً مبلغ ۱۰۰۸ میلیارد تومان مربوط به دو ردیف درآمدی “توسعه، تکمیل، تجهیز و پشتیبانی از نظام جامع حدنگاری کشوری” و ردیف ” تهیه نقشه و اطلاعات مکانی برای حدنگاری اراضی کشاورزی” و همچنین مبلغ ۸۱۳ میلیارد تومان مربوط به سایر ردیف‌های درآمدی بوده است.

وی افزود: این در حالی است که تخصیص دریافتی در سال ۱۴۰۰ در ردیف اصلی به میزان ۸۰ درصد و در ردیف‌های درآمدی به کسر ردیف معادل ۴۲ درصد اعتبار ابلاغی بوده است. تخصیص هزینه‌ای دریافتی سال ۱۴۰۲ در ردیف اصلی نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی معادل ۷۵ درصد و در بخش سایر ردیف‌های درآمدی دارای رشدی معادل ۱۳۸ درصد است.

معاونت راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت گفت: در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از مبلغ ۷۱ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲ اختصاص داده شده مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان مربوط به گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات، مبلغ هزار و ۶۰۷ میلیارد تومان مربوط به تامین اعتبار پروژه‌های در دست اجرا و مطالبات پروژه‌های خاتمه یافته سازمان، تامین تجهیزات سخت افزاری پایگاه اطلاعات به مبلغ ۴هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان، سخت افزار مورد نیاز جهت انجام عملیات آرشیو الکترونیکی به مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان بوده است.

امیدی افزود: همچنین تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین آلات به مبلغ ۶ هزار و۲۰۲ میلیارد تومان، آرشیو الکترونیکی و زمین مرجع نمودن نقشه‌های ثبتی و نقشه‌های ارتوفتو به مبلغ ۳۶۲ میلیارد تومان، آرشیو پرونده‌ها و دفاتر به مبلغ ۹/۳۴ میلیارد تومان مربوط به بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بوده است.

وی عنوان کرد: تدوین و ابلاغ سند پیشرفت و تعالی پنج ساله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سال ۱۴۰۳ تا ‏۱۴۰۷ با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی با تشکیل کارگروه‌های استانی، تخصصی، تلفیق و ستاد عالی به عنوان ابزار استحکام و هماهنگی، نظرات صاحبنظران، نخبگان وکلیه همکاران درسراسرکشور جمع بندی که در مجموع بیش از ۶۰۰ نظر اصلاحی و تکمیلی در قالب ۵۵ مکاتبه از سوی ادارات ستادی و استانی واصل شد و النهایه سند تدوین شده در قالب ۸ فصل نهایی شد.

امیدی گفت: عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای سند تحول قضایی از مجموع ۲۰ راهکار مصوب تاکنون تعداد ۱۲ راهکار بطور کامل عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر طراحی و راه اندازی داشبوردهای مدیریتی سازمان ثبت، عنوان کرد: در راستای رصد عملکرد و نظارت بر فرایندهای خدمات ثبتی سازمان از ابتدای آبان ۱۴۰۰ تاکنون داشبوردهای متنوعی در حوزه‌های مختلف طراحی، توسعه و راه اندازی شده است که از مهم‌ترین آن‌ها داشبورد میانگین زمان ثبت تغییرات شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، میانگین زمان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به کاداستری و کاداستری به کاداستری، اجرای قرارداد تولید نرم افزار مدیریت داشبوردها POWER BI است.

امیدی گفت: مجموع درآمدهای واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به منظور اجرای ماموریت‌های محوله و سیاست‌های کلان سازمانی، بیش از ۳۹ درصد رشد داشته ایم و این رشد به تفکیک در بخش اعتبارات هزینه‌ای معادل ۲۲ درصد و در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای معادل ۷۳ درصد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا