استان ها

راه اندازی سوت زنی سایبری در بازار سرمایه

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تیتر اول، رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ به صورت جدی‌تر به پیگیری تخلفات می‌پردازیم که اگر موارد مدنظر را برطرف نکنند پرونده آنها را سریعا به اداره تخلفات ارسال خواهیم کرد.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که در حوزه امنیت می‌توان ۲ نوع افشا برای اطلاعات محرمانه داشت که نباید بنا بر هر دلیلی افشا شود، افزود: نوع نخست مربوط به افرادی است که اطلاعات در اختیار آنها قرار دارد و نباید به هیچ عنوان اطلاعات را مورد افشا قرار دهند، اما فرد به دلیل دسترسی به برخی از دیتا‌ها تخلف کرده و دیتا نشت پیدا می‌کند، این افشا ناشی از حمله سایبری نیست و نفوذ امنیتی صورت نگرفته است.

راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری در سال ۱۴۰۳

وی به برنامه‌های مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: به دنبال راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری هستیم، در این زمینه هر شخصی که بتواند آسیب‌پذیری و مشکل امنیتی را در سامانه بازار سرمایه کشف کند، جایزه دریافت خواهد کرد.

سنجری اعلام کرد: پیگیری راه‌اندازی مرکز داده پشتیبان و رفع سریع قطعی‌ها از دیگر برنامه‌های این بخش مدیریتی سازمان بورس است که در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا