استان ها

دوست محمدی اعلام کرد،‍ کاروانسرای شاه عباسی سمنان در بند ضوابط اداری

به گزارش خبرگزاری تیتر اول استان سمنان ، حمیدرضا دوست محمدی در یک نشست خبری در رسانه های استان اظهار داشت: این تغییر بنای تاریخی این زندان از دهه 1960 باعث ایجاد زخم های عمیق بر این اثر تاریخی ارزشمند شده است. کاروانسرا شاه عباسی در دهه های 1960 و 1960 به عنوان دفتر میراث فرهنگی فعالیت می کرد و اداره میراث فرهنگی وقت کاروانسرا را مرمت کرد ، اما به مدت ده سال کمتر مورد استفاده قرار گرفت و زندان به کاربری تبدیل شد.

من با استفاده از موزه در این کاروان مخالفم و برخی از کاربری ها با افزودن موارد اضافی باعث از بین رفتن هویت آثار تاریخی می شوند.

تغییر کاروانسرا به زندان باعث زخم های عمیق این اثر مظلوم تاریخی شده است.

متأسفانه با وجود صدور دستور قضایی برای انتقال تریلرها ، این بنای ارزشمند تاریخی هنوز در آیین نامه های اداری است.

طبق مقررات اداری و قوانین ، فروش بناهای تاریخی متعلق به ارگان های دولتی ممنوع است.

شهرداری در این مدت اقدامات خوبی انجام داده است و علی رغم موانع موجود در این پروژه ، فعالیت های مرمت در ساختمان متوقف نشده و روند حذف پسوند و نوسازی ساختمان با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی آغاز شده است.

مشکلات ناشی از انتقال مالکیت به شهرداری دارای یک مشکل حقوقی است که در صلاحیت دستگاه ملی است و باید در خارج از استان حل شود.

میراث فرهنگی استان سمنا موافق همه مواردی است که زمینه را برای تولد دوباره ، مرمت و حفاظت بهتر از این تریلر تاریخی فراهم می کند.

میراث فرهنگی در صورت انتقال به شهرداری ، روند بازسازی ساختمان را با حساسیت کنترل می کند و اگر مالکیت به میراث فرهنگی منتقل شود ، طبق قوانین و نظارت به سرمایه گذار منطقه منتقل می شود. روند خصوصی سازی و مرمت صندوق احیا و استفاده از اشیاoric تاریخی توسط میراث فرهنگی کنترل می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا