ورزش و نشاط

خطای خطیر درباره هزینه‌ قهرمانی استقلال/ تیم مجیدی با ۸۰ میلیارد قهرمان نشد!

پس از انتقادهای جواد نکونام از شرایط نقل و انتقالاتی استقلال و اینکه باشگاه هزینه‌ زیادی برای جذب بازیکن نمی‌کند، علی خطیر مصاحبه‌ای با رسانه رسمی باشگاه استقلال انجام داد و در بخشی از آن گفت: «هزینه فصلی که استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی قهرمان شد، نزدیک به 80 میلیارد تومان بوده، فصل قبل هم که همه می‌دانند حدود 400 میلیارد تومان هزینه شده و جامی هم کسب نکردیم. این نشان می‌دهد معیار فقط هزینه کردن نیست و تیمی که 80 میلیارد هزینه کرده، قهرمان لیگ شده و تیمی که 400 میلیارد هزینه کرده، قهرمان نشده است».

اولین سؤالی که پس از این صحبت‌ها پیش می‌آید این است که آیا استقلالِ فرهاد مجیدی با 80 میلیارد تومان قهرمان شده است؟ برای پاسخ به این پرسش، بهترین راه مراجعه به صورت‌های مالی است. صورت‌های مالی استقلال به وضوح نشان می‌دهداین تیم در فصلی که با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شده تنها برای بازیکنان و کادرفنی خود بیش از 197 میلیارد تومان (بدون پاداش) و با احتساب سایر موارد در مجموع بیش از 263 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کرده است که این ارقام با رقم ادعایی سرپرست جدید باشگاه فاصله زیادی دارد. حتی مبلغ هزینه شده در سال 1400 (یک سال قبل از قهرمانی استقلال با مجیدی) نیز فقط برای بازیکنان و کادرفنی (بدون پاداش) بیش از 110 میلیارد تومان بوده است.

ریز هزینه‌های باشگاه استقلال در سال‌های 1400 و 1401 را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

تیم فوتبال استقلال , علی خطیر ,

اینکه پول ملاک موفقیت محسوب می‌شود یا خیر موضوع دیگری است اما نکته مهم این است که آمار ارائه شده از سوی سرپرست باشگاه استقلال با آنچه در صورت‌های مالی دیده می‌شود همخوانی ندارد.

258 258

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا