بین الملل

تکمیلی/ تظاهرات ۳۰۰ هزار نفری در لندن برای فلسطین+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، با تشدید تلفات غیرنظامیان فلسطینی در حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی، حمایت‌های افکار عمومی بین‌المللی از فلسطینیان هم گسترش یافته و در لندن پایتخت انگلیس علیه رژیم اشغالگر قدس تظاهرات برگزار شده است.

منابع رسانه‌ای از قبیل «رویترز» گزارش‌هایی درباره تظاهرات گسترده عصر روز شنبه (دیروز) در لندن پایتخت انگلیس منتشر کردند.

 

خبرگزاری انگلیسی رویترز مدعی شد که حدود صد هزار معترض در این تظاهرات در لندن در حمایت از فلسطینیان شرکت کردند و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

«کارزار همبستگی با فلسطین» که سازماندهی این تظاهرات گسترده در لندن را برعهده داشت، اما اعلام کرد که 300 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت داشتند.

معترضان در این تجمع بنرهای در حمایت از فلسطینیان در دست داشته و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و پس از راه پیمایی در خیابان‌های لندن، در نزدیکی «داونینگ استریت» (محل استقرار و سکونت نخست‌وزیر انگلیس) تجمع کردند.

 

پلیس انگلیس تخمین زده که حدود صد هزار نفر در تظاهرات «راهپیمایی ملی برای فلسطین» حضور یافتند اما «کارزار همبستگی با فلسطین» شمار معترضان را ۳۰۰ هزار نفر خوانده است.

یکی از زنان شرکت کننده در تظاهرات لندن به رویترز گفت: «به عنوان یک فلسطینی که دوست دارم روزی به خانه برگردد، به عنوان یک فلسطینی که در غزه برادران و خواهران و خانواده دارد، آرزو می کنم که بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم اما در حال حاضر، اعتراض کردن کاری است که می‌توانیم انجام دهیم».

 

 

خبرگزاری رویترز در روایت تظاهرات در لندن نوشت: «بسیاری از شعارها و بنرها حاوی شعارهای به شدت ضد اسرائیلی بود و یکی از معترضان بنری با تصاویر سوناک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با پیام “تحت تعقیب جنایات جنگی” در دست داشت».

این رسانه انگلیسی در گزارش خود به هشدارهای قبلی مقام‌های این کشور درباره حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و خبر داد که پلیس انگلیس ۱۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد.

 

در گزارش رویترز آمده است: «پلیس (انگلیس) قبل از این راهپیمایی هشدار داده بود که هر کسی که از حماس حمایت کند، با بازداشت مواجه خواهد شد (چرا که حماس) به عنوان یک سازمان تروریستی در بریتانیا ممنوع شده است».

پلیس پایتخت انگلیس بعد از تظاهرات در مخالفت با رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان در لندن اعلام کرد که این تظاهرات عمدتا مسالمت آمیز بود و نیروهای پلیس ۱۰ نفر را دستگیر کردند.

 

حمایت گسترده افکار عمومی در انگلیس از مردم فلسطین در شرایطی انجام شده که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس و دیگر مقام‌های این کشور از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و به رغم حملات شدید رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، در حال حمایت از رژیم اشغالگر قدس هستند.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه روند حمایت‌های غربی‌ها از رژیم صهیونیستی، خودش شخصا به فلسطین اشغالی رفت و ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت فلسطین، از ایستادن لندن در کنار تل‌آویو سخن گفته است.

 

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم از روز اول عملیات طوفان الاقصی در حال محکوم کردن نیروهای مقاومت فلسطین است و حماس را یک «گروه تروریستی» خوانده است.

 

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا