اقتصادی

ثبت رکورد برای اقتصاد چین

واردات سنگ‌آهن چین در ماه مارس افزایش یافته و صادرات فولاد نزدیک به بالاترین سطح ۸ ساله رسیده است.

به گزارش تیتر اول، آمار گمرک نشان داد که واردات سنگ آهن چین در ماه مارس حدود ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که انتظار می‌رود تقاضا پس از تعطیلات سال نو افزایش یابد زیرا فولادسازان معمولاً تولید خود را افزایش می‌دهند.

داده‌های اداره کل گمرک نشان می‌دهد که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته ۱۰۰.۷۲ میلیون تن از ماده اصلی فولادسازی را وارد کرده است. این در مقایسه با ۹۷.۵۱ میلیون تن واردات در فوریه و ۱۰۰.۲۳ میلیون تن در مارس ۲۰۲۳ است.

تحلیلگران اظهار کردند که سطح نسبتاً بالای واردات احتمالاً ناشی از انتظارات کارخانه‌های فولاد برای از سرگیری تولید در ماه مارس است که پس از آن تقاضا برای سنگ معدن را افزایش می‌دهد. اما تقاضا در ماه گذشته بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بود.

بر اساس داده‌های مشاوره Steelhome ذخایر سنگ آهن در بنادر اصلی چین تا پایان ماه مارس ۵.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲.۱ میلیون تن رسید که بالاترین میزان از اواخر فوریه ۲۰۲۳ بود، در حالی که قیمت سنگ معدن بیش از ۱۳ درصد کاهش یافت.

آمار گمرک نشان داد واردات سنگ آهن چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۳۱۰.۱۳ میلیون تن رسید که ۵.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. پی هائو، تحلیلگر مستقر در شانگهای در کارگزاری بین‌المللی FIS گفت واردات در ماه آوریل احتمالاً به صورت ماهانه و سالانه بیشتر خواهد شد. محموله‌های دریایی در اواخر ماه مارس و نیمه اول آوریل در سطح نسبتاً بالایی باقی ماندند.

صادرات محصولات فولادی چین در ماه مارس سال گذشته با ۲۵.۳۵ درصد افزایش به ۹.۸۹ میلیون تن رسید که بالاترین میزان از جولای ۲۰۱۶ است.

طبق گزارش رویترز، داده‌های گمرک نشان می‌دهد حجم مارس مجموع را در سه ماهه اول به ۲۵.۸ میلیون تن می‌رساند که بالاترین رقم برای دوره از سال ۲۰۱۶ و افزایش ۳۰.۷ درصدی سالانه است. واردات محصولات فولادی چین در ماه مارس با ۹.۲۶ درصد کاهش به ۶۱۷هزار تن رسید و مجموع واردات محصولات فولادی در ژانویه تا مارس با ۸.۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱.۷۵ میلیون تن رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا