بین الملل

تمرد نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تا توقف کامل طرح اصلاحات قضایی

صدها نفر از نیروهای ذخیره یگان عملیات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم به تمرد خود از خدمت تا توقف کامل طرح اصلاحات قضایی شده‌ گرفته‌اند.

به گزارش تیتر اول، نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل اجرای قانون موسوم به «اصلاحات قضایی» توسط کابینه نتانیاهو، از پیوستن به نیروی هوایی خودداری می‌کنند.

در همین رابطه، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که صدها نفر از نیروهای ذخیره یگان عملیات نیروی هوایی ارتش تصمیم به تمرد و سرپیچی از خدمت تا توقف کامل طرح اصلاحات قضایی گرفته‌اند.

پیشتر صدها نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با امضای طوماری به نخست‌وزیر این رژیم نسبت به فروپاشی تشکیلاتشان در صورت تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی هشدار داده بودند.

اختلافات میان نتانیاهو و نیروهای ذخیره، برخی از وزرای او و روسای پلیس و ارتش در پی مطرح‌شدن طرح اصلاحات قضایی تشدید شده است و با وجود تعلیق موقت روند تصویب این طرح، اما تظاهرات علیه اصلاحات همچنان ادامه دارد. طرحی که کابینه نتانیاهو برای محدودکردن اختیارات دستگاه قضایی در پیش گرفت، چند ماهی است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است.»

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است.» اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان‌دادن به نقش دستگاه قضایی به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا