اقتصادی

ترکیه ۲۰ میلیون گردشگر کم آورد!

به گزارش شفاف ، جلال ابراهیمی گفت: اقتصاد ترکیه طی سالهای اخیر بخش قابل توجهی از درآمد خود را حول محور گردشگری جمع کرده است ، اما در اثر شیوع کرونا ویروس و کاهش شدید سفر ، اقتصاد این کشور به شدت آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه ترکیه قصد دارد تا سال 2021 از 50 میلیون گردشگر پذیرایی کند ، افزود: ترکیه اکنون با حدود 30 میلیون گردشگر راضی خواهد بود. در سال 2020 ، اوج شیوع کرونا ویروس ، تعداد کل گردشگرانی که به ترکیه می روند تنها حدود 13 میلیون نفر بود که یک سوم از سال 2019 است و ترک ها در این منطقه در رکود اقتصادی شدید به سر می برند.

رئیس خانه اقتصادی ایران و ترکیه با اشاره به کاهش جدی تعداد گردشگران آلمانی و روسی در ترکیه گفت: در سال های گذشته تنها حدود 15 میلیون گردشگر به ترکیه رفته اند اما امروز این تعداد به کمترین میزان خود رسیده است “رقبا در بخش گردشگری در تلاشند این بازار را بدست آورند.

ابراهیمی درباره میزان درآمد دولت ترکیه از ورود گردشگران خارجی نیز توضیح داد: ترکیه در سال 2019 پذیرای حدود 45 میلیون گردشگر خارجی بود. اگر تخمین بزنیم که متوسط ​​درآمد هر گردشگر 2000 دلار است ، در این سال کشور 90 میلیارد دلار در این منطقه درآمد کسب کرده است ، اما در دو سال گذشته ، با کاهش تعداد مسافران ، افت عجیبی در درآمد ایجاد شده است. در این بخش

وی ادامه داد: در سال 2019 هفت میلیون گردشگر از روسیه ، پنج میلیون گردشگر از آلمان و دو و نیم میلیون گردشگر از انگلیس به تركیه رفتند اما اوضاع به حدی توسعه یافته است كه انگلیس در سال جاری حتی به دو تیم فوتبال اجازه بازدید داد. همچنین به ترکیه صادرات نداشته است. فعالان اقتصادی و کارشناسان ترکیه معتقدند که اگر در کوتاه مدت هیچ راه حلی پیدا نشود ، اقتصاد ایران با بحران های متعددی روبرو خواهد شد.

به گفته شفافا ، از ماه های آخر سال 2019 که اولین مورد ویروس کرونا در چین مشاهده شد ، همه کشورهای جهان با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه شده اند و سفرهای توریستی برای کاهش شیوع قابل توجهی کاهش یافته است.

کشورهای جهانگرد امیدوارند که در ماه های آینده با افزایش میزان واکسیناسیون در برابر کرونا بتوانند از مسافران جدید استقبال کنند.

دکمه بازگشت به بالا