بهترین های کسب و کارعمومی

بهترین پماد برای آبسه مقعدی

در این متن ما قصد داریم به معرفی روش های درمان آبسه مقعدی نظیر استفاده از پماد آبسه مقعدی بپردازیم، اما در ابتدا توضیح مختصری در مورد آبسه مقعدی می دهیم:

آبسه مقعدی از وجود یک چرک در کانال مقعدی بوجود می آید. به مرور زمان ممکن است آبسه منجر به بروز فیستول مقعدی نیز شود. آبسه مقعدی پریانال متداول ترین نوع آبسه مقعدی است.(حدود60 درصد)

هر دو دسته باکتری های هوازی و بی هوازی می توانند مولد آبسه مقعدی باشند. احتمال ابتلای به این بیماری در مردان بیش از زنان است. درمان کلینیکی آبسه بستگی به محل دقیق آن دارد.

آزمایش های لازم

اغلب بیماران مبتلا به ، به آزمایش خون نیاز پیدا می کنند.

برای این کار باید در محل مورد نظر شکاف ایجاد شود.

برای تشخیص این بیماری اگرچه اغلب نیازی نیست؛ اما می توان از اولترا سونوگرافی استفاده کرد. این روش تشخیصی بین 60-100 درصد تشخیص صحیح دارد.

ام آر آی معیار استاندارد این بیماری است و تقریبا حدود 91 درصد بیماری را درست تشخیص می دهد.

استفاده از آندوسکوپی روشی بسیار مطمئن و تضمین شده برای تشخیص این بیماری است. آندوسکوپی خطر ابتلا به باکتری را پایین می آورد و هم چنین اذیت کمتری برای بیمار دارد. از این روش برای بعد از عمل جراحی نیز استفاده می شود.

چه زمانی برای درمان به جای پماد آبسه مقعدی از برش استفاده می شود؟

طبق قائده، مشاهده آبسه نمایانگر لزوم برش و جراحی است. مراقب باشید؛ تنها تهیه و استفاده از آنتی بیوتیک و پماد آبسه مقعدی کار ساز نخواهد بود. تخلیه و درناژ آبسه از ملزومات درمان آبسه است.

در صورت به تعویق انداختن عمل جراحی آبسه مقعدی می تواند موجب تخریب بافت، فیبروز و به هم زدن تقارن کانال مقعدی شود.

آبسه های مقعدی ساده را علاوه بر استفاده از پماد آبسه مقعدی، می توان با جراحی ساده و سر پایی درمان کرد. اما برای درمان آبسه های پیچیده تر باید عمل جراحی توسط و در اتاق عمل انجام شود.

بعضی از جراحان کولوستومی مکمل را برای درمان آبسه های پیچیده پیشنهاد می کنند. گاهی اوقات به جز در موارد کولوستومی هدایت شده امکان باقی ماندن عفونت وجود دارد.

برای بیماران مبتلا به آبسه مقعدی، انجام عمل جراحی مفید تر است یا صرفا استفاده از دارو هایی نظیر پماد آبسه مقعدی؟

اغلب به بیماران مبتلا به آبسه مقعدی پیشنهاد می شود که حتما عمل جراحی انجام دهند، مگر این که تحت شرایط درمانی خاص قرار داشته باشند یا عوارض ناشی از این بیماری استفاده از دارو های خاصی را ایجاب کند. که برای این موضوع هم مشورت با متخصص جراحی حاذق پیشنهاد می شود.

اگر بیمار مبتلا به آبسه سن بالایی دارد، دچار تب، کم خونی، یا اختلالات ایمنی شدید است باید به مراکز درمانی مراجعه کند و برای عمل جراحی با جراح حرفه ای مشورت کند.

 دارو درمانی آبسه مقعدی با پماد و قرص

استفاده روزمره از آنتی بیوتیک برای بیمارانی که مبتلا به آبسه های مقعدی هستند به طور قطع اثبات نشده و عموما پیشنهاد نمی شود؛ به این دلیل که بهبودی و درمان خاصی پس از استفاده مشاهده نشده است.

در بیشتر بیماران به درمان های تکمیلی به کمک آنتی بیوتیک نیازی نیست. علاوه بر این مصرف آنتی بیوتیک در بیمارانی با شرایط زیر محدود شده است.

  • پاسخ التهابی سیستماتیک
  • سلولیت پیشرفته
  • دیابت
  • سوء هاضمه
  • ناهنجاری قلبی

علاوه بر انواع قرص و پماد آنتی بیوتیک که برای درمان استفاده می شود، پماد آبسه مقعدی نظیر لیدوکائین نیز ممکن است تجویز شود.

لیدوکائین نوعی بی حس کننده موضعی است و برای توقف علائم هموروئید یا آبسه هم استفاده می شود.

چطور از پماد آبسه مقعدی استفاده کنیم

برای استفاده از پماد آبسه مقعدی علاوه بر این که به دستورات پزشک معالج دقت می کنید لازم است چند نکته مهم را در استفاده از این پماد در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از درمان و استفاده از پماد آبسه مقعدی تجویز شده بگیرید.

  1. قبل و بعد از استفاده از پماد آبسه مقعدی دست ها را به خوبی بشورید و ضد عفونی کنید
  2. بهتر است از دستکش استفاده کنید تا مبادا ناخن شما با سطح پوست برخورد کند و خراشیدگی ایجاد کند
  3. حتی اگر علائم بیماری را مشاهده نمی کنید پماد تجویز شده را به اندازه و مدت زمان تعیین شده توسط متخصص معالج مصرف کنید و ااز تغییر زمان مصرف پماد و یا مقدار مصرف پماد جدا خودداری کنید.

انواع روش های جراحی آبسه مقعد به همراه عارضه فیستول و نقش پماد آبسه

  • فیستولوتومی: این روش متداول ترین روش برای درمان است و معمولا مؤثر است.
  • تکنیک ستون: این روش برای درمان آبسه های عمیق تر به کار می رود.
  • پروسه فلپ: در مواردی که فیستولوتومی پاسخ گو نیست یا با ریسک بالایی همراه است.
  • پروسه لیفت: در مواقعی که فلوسایتومتری با ریسک بالایی همراه است.
  • آندوسکوپی: روشی کم خطر و بدون ریسک است و معمولا جواب می دهد.
  • جراحی با لیزر: در این روش از لیزر پرتوان برای از بین بردن و تخلیه آبسه مقعد و جدار استفاده می شود و هیچ گونه خطر و ضرری برای بیمار ندارد. به علاوه به بافت سالم اطراف آسیب نمی رساند.

روش های جراحی آبسه مقعدی بسیار متنوع هستند و پزشک بنا بر نظر خود روش مناسب را انتخاب می کند. به همین دلیل برای جراحی و به خصوص لیزر آبسه مقعد به بهترین متخصص جراحی در این زمینه مراجعه کنید.

به طور کل در روش های جراحی مدرن و لیزر امکان بازگشت بیماری کمتر از روش های داروتراپی نظیر استفاده از پماد آبسه مقعدی است. پماد آبسه مقعدی عموما به عنوان یک روش کمکی قبل و بعد از جراحی و تخلیه آبسه مورد استفاده قرار می گیرد و جنبه درمان قطعی آبسه مقعد را ندارد.

سوالات متداول پماد آبسه مقعدی

آنتی بیوتیک مناسب برای آبسه مقعدی چیست؟

بیماران تب دار ، نوتروپنیک یا دیابتی و یا مبتلایان به سلولیت مشخص باید آنتی بیوتیک دریافت کنند. مصرف آنتی بیوتیک حتما باید تحت نظر و با تجویز متخصص جراحی عمومی باشد. به طور معمول آنتی بیوتیک هایی که تجویز می شوند شامل: سیپروفلوکساسین 500 میلی گرم هر 12 ساعت و مترونیدازول 500 میلی گرم هر 8 ساعت ، آمپی سیلین / سولباکتام 1.5 گرم در هر 8 ساعت می باشد. آنتی بیوتیک ها برای بیماران سالم با آبسه های سطحی تجویز نمی شوند.

آیا می توان آبسه مقعدی را بدون جراحی درمان کرد؟

اصول درمانی هرگونه آبسه به خصوص آبسه مقعدی که در این ناحیه فعال قرار دارد تخلیه و درناژ است. با مراجعه به موقع به متخصص جراحی عمومی می توانید به طور سرپایی این عملیات را انجام دهید. از دستکاری هرگونه آبسه، زائده و توده در این ناحیه خودداری کنید. انواع پیشرفته آبسه مقعدی بهتر است با لیزر پرتوان تحت عمل جراحی و تخلیه و خشک کردن قرار گیرد.

آیا پماد و آنتی بیوتیک آبسه مقعدی به تنهایی برای درمان کافی است؟

درمان اصولی مبنی بر خشک کردن آبسه مقعدی است. بهتر است آبسه تحت عمل جراحی و یا با لیزر پرتوان تخلیه شود. به طور معمول مصرف آنتی بیوتیک و پماد درمان موقت این بیماری محسوب می شود و بعد از قطع دارو آبسه مقعدی دوباره عود می کند. آنچه که مسلم است شما نمی توانید برای همیشه از پماد و دارو استفاده کنید و مزمن شدن آبسه مقعدی بیماری های ثانویه بعدی مثل فیستول مقعدی را بروز می دهد  که به مراتب پیچیده تر از بیماری آبسه مقعدی است.

آیا نمک در ضدعفونی کردن آبسه مقعدی و عفونت موثر است؟

نمک به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده ضعیف برای عموم شناخته شده است. همچنین از بروز عفونت تا حدی می تواند جلوگیری کند. معمولا چند روز بعد از جراحی آبسه مقعدی پیشنهاد می شود یک قاشق نمک را در لگن بزرگ آب گرم بریزید تا از بروز عفونت در ناحیه مقعد جلوگیری کنید. تماس زیاد نمک با ناحیه مقعد منجر به حساس شدن و آسیب به پوست اینآنچه باید در این مقاله بخوانید

آبسه مقعدی چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟ - دایجستیو سیستم

در این پست میخواهیم بررسی کنیم که درمان های موضعی مانند پماد  برای درمان آبسه مقعدی  تا چه اندازه کاربرد دارد؟  البته لازمه بهتون بگم که در مورد بیماری آبسه مقعدی تمرکز ما فعلا روی آبسه های سطحی و بیشتر شایع است.

داروی آبسه مقعدی مانند پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی ممکنه در مورد مداوای آبسه های مقعدی عمیق کاربرد چندانی نداشته باشند. و یا کلا بی تاثیر باشند. بنابراین  وقتی ما از پماد برای آبسه مقعدی صحبت میکنیم.

صرفا یک روش درمانی موضعی برای بیمارانی است، که به تازگی به این عارضه دردناک مبتلا شده اند. و به صورت سطحی ناحیه نشیمنگاه  آنها را درگیر کرده و خیلی هم گسترش پیدا نکرده است. میشه گفت با کمک پمادهای موضعی و  داروهای خوراکی که مکمل همدیگه هستند.  از  شدت و گسترش این بیماری  جلوگیری کرد. البته برای آندسته از بیمارانی که انجام داده اند. پمادهای موضعی آنتی بیوتیک برای پانسمان محل آسیب دیده کاربرد ۱۰۰% دارد.

صحبت از آبسه مقعدی سطحی و عمیق شد. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا مقاله انواع آبسه مقعدی را مطالعه کنید. هر چقدر دانش و اطلاعات شما در زمینه بیماری که به آن مبتلا هستید، بیشتر باشد. کار درمان و پیشگیری از این نوع بیماری های آسان می شود.

مرهم سیاه برای آبسه مقعدی

در بین پمادهای موضعی برای درمان آبسه مقعدی، مرهم سیاه از  اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار است. مکانیسم اثر این مرهم سیاه برای درمان آبسه مقعدی، کاهش التهاب و قرمزی بافت های پوست اطراف مقعد، و تسکین اثرات سوزش و خارش و مهار و کنترل درد ناشی از عفونت مقعد است.

این مرهم به عنوان  بهترین پماد برای آبسه مقعدی شناخته شده است. زیرا حاوی مشتقات آنتی بیوتیک بوده و برای معالجه آبسه سطحی در کنار داروهای خوراکی آن  که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی برای آبسه مقعدی عمل می کنند، تاثیر فوق العاده ای دارد.

معالجه بعضی از ناراحتی های نشیمن گاه مانند عفونت یا آبسه مقعدی، به ترکیبی از درمان های طب سنتی ، طب کلاسیک و جراحی نیاز دارند. به این معنی  که در بعضی از  افراد که علائم ناراحتی  مقعد در آنها زیاد و عمیق است. برای درمان موفق ممکنه به  ترکیبی از این سه روش نیاز باشد.

یعنی بیمار توقع نداشته باشه، که تنها با عملی کردن یک متد و روش درمانی به نتیجه مطلوب برسد. خیلی از بیماران هم هستند که تنها با استفاده از پماد و دارو به درمان و سلامتی کامل  می رسند. و ممکنه نیاز به روش های تهاجمی تر مانند عمل جراحی نداشته باشند.  یعنی ممکنه تنها با انجام دستورات ساده خانگی به نتایج درمانی مطلوبی برسند.

مثلا یکی از این روش های معالجه موفق، و با استفاده از داروهای گیاهی خوراکی یا موضعی است.

نام پماد برای درمان آبسه مقعد

معمولا بیماران از ما سوال میکنند که  اسم پماد در پاسخ باید گفت هر مرهمی که خاصیت آنتی بیوتیک داشته باشد. یعنی مواد آنتی بیوتیک در ترکیبات آن به کار رفته باشد. میتوان به عنوان بهترین  پماد برای آبسه مقعدی استفاده کرد.

همچنان که در سطر های بالا اشاره شد برای درمان عفونت آبسه مقعدی در کنار استفاده از درمانهای موضعی مانند پماد عفونت مقعدی از داروهای خوراکی  مانند آنتی بیوتیک  برای درمان عفونت مقعدی استفاده می شود. شاید توضیح این نکته ضروری باشد که انتخاب روش درمان باید متناسب با وضعیت بیماری، مرحله بیماری، و اولویت بندی روش موجود باشد.

با توجه به اینکه عفونت مقعدی در نقطه فعال و بسیار حساسی مانند مقعد  قرار دارد. که روزانه در معرض عوامل میکروبی بسیار زیادی قرار می گیرد. لذا این ناحیه در اثر زخم فیشر و یا سایر انواع بیماری های مقعد  به شدت مستعد عفونت و چرک است. بنابراین رعایت بهداشت  اصولی  مقعد و مراقبت دقیق  مخصوصا در  فصل های گرمای سال که با تعریق زیاد ناحیه مواجه هستیم. در اولویت اول قرار دارد.

شستشوی مدام مقعد با که خاصیت غیر قلیایی دارند.  شما را در مدار سلامتی و بهداشت قرار خواهد داد.

آنتی بیوتیک قوی برای آبسه مقعدی

امروزه داروهای موضعی زیادی برای   درمان عفونت زخم های پوستی به کار میرود. مانند انواع پمادهای موضعی حاوی آنتی بیوتیک، که خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. و هر کدام کارایی متفاوتی دارند. اما انواع مختلفی از پمادهای آنتی بیوتیک در بازار دارویی کشور وجود دارد . که هر کدام از آنها کاربرد مختلفی داشته و مکانیسم اثر آنها اینه که، رشد قارچ و باکتری و میکروبها را متوقف یا کند کنند.

داروهای موضعی حاوی آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی معمولا در اشکال، کرم، پماد و ژل در قفسه داروخانه ها یافت می شود. و قدرت اثر گذاری این پمادها به نحوه مصرف صحیح آن بستگی دارد. و این اثر گذاری درمان، از فردی به فرد دیگر  متفاوت است.

انواع پمادهای انتی بیوتیک با اسم ها  و برندهای مختلفی در بازار دارویی کشور وجود دارد. این آنتی بیوتیک ها معمولا  برای درمان عفونت و قارچ زخم های پوستی عمیق کاربرد دارند. و نمیتوان هر پماد آنتی بیوتیکی را برای درمان آبسه مقعدی استفاده کرد.

حتما بخوانید: چیست؟

انواع پمادهای آنتی بیوتیک قوی :

  • پماد تتراسایکلین
  • پماد تریامسینولون ان ان
  • پماد فوسیدین
  • پماد ازیترو مایسین
  • پماد جنتا مایسین
  • پماد تریپل سولفا
  • پماد موپیروسین

تهیه خودسرانه و مصرف خود محورانه  این پمادها ی آنتی بیوتیک قوی دارای عواقب و مضررات بسیار جدی است. این گونه مطالب صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی شما  درج شده است. تهیه این داروها فقط با تجویز پزشک و نسخه امکان پذیر است. لذا مجله سلامتی مرسی درمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این داروها ندارد. و در خصوص این پمادها و سایر آنتی بیوتیک ها هیچ گونه مشاوره ای ارائه نمی گردد.

پماد تتراسایکلین  برای آبسه مقعدی

تتراسایکلین نوعی آنتی بیوتیک قوی است. که در اشکال دارویی، قرص، کپسول ،پماد موضعی و پماد چشمی در داروخانه ها  یافت می شود. مکانیسم آثر آن برای درمان  بیماری ها با عفونت باکتریایی است. اما برای درمان بیماری های ویروسی کاربرد چندانی ندارد.

پماد تتراسایکلین برای درمان  آسیب های پوستی نظیر ختنه، جوش، جای زخم  به منظور جلوگیری از عفونت زخمی به کار میرود. این پماد در خانمهای باردار، افراد مسن، زنان شیرده  و کسانیکه دارای سابقه آلرژی هستند، منع مصرف دارد.

پماد تتراسایکلین با تجویز پزشک معالج برای درمان و پیشگیری از عفونت زخم مقعد بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی تجویز می شود. اگر شما مبتلا به عفونت مقعدی هستید. استفاده از این پماد آنتی بیوتیک قوی به تنهایی کمک چندانی به درمان شما نخواهد کرد. و مصرف خودسرانه آن عوارض جدی در پی خواهد داشت.

برای درمان آبسه مقعدی با آنتی بیوتیک معمولا به صورت داروهای خوراکی استفاده می شود.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی

مکانیسم اثر این آنتی بیوتیکهای مقعدی  خارجی و بسیار قوی، برای مهار و جلوگیری از پیشرفت عفونت باکتریایی مقعد است. و اثرات آنتی باکتریال ایجاد می کنند. یعنی در دسته دارویی ضد باکتری و ضد عفونت قرار دارند. انیسل  یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف است. که با انواع مختلف باکتری ها مبارزه می کند.

بیماری آبسه مقعدی معمولا با علائمی ظاهر می شود شما باید بدانید که چیست؟

کلام آخر:

ما اعتقاد داریم که :

دقت، صحت و اعتبار مقالات در حوزه پزشکی اهمیت  بالایی دارد. چراکه بسیاری از افراد  جستجو کننده مطالب پزشکی دانشی در این زمینه ندارند. و ممکنه تصمیمات مهمی را با مطالعه این گونه مقالات بگیرند.  بعضا این تصمیم گیری ها در سلامت فرد، خانواده و جامعه  تاثیر زیادی بجای خواهد گذاشت.

به همین دلیل مجله سلامتی مرسی درمان نگاه ویژه ای به تحقیق، تولید و ارائه مقالات با منابع علمی موثق و دانشگاهی دارد. تمام تلاش مجموعه مرسی درمان این است. که به دور از هر گونه مقاصد تجاری، و به دور از هر گونه منفعت شخصی. کاملا بیطرفانه مطالب قابل استناد و از منابع موثق  منتشر کرده و در دسترس خوانندگان خود قرار دهیم.

و دست از هرگونه تحریف حقیقت برداریم. شاید اگر من هم یک جراح بودم این مطالب و نمی نوشتم، و همه بیماران خود را جهت مداوا صرفا تشویق به عمل جراحی میکردم. لازمه یاد آوری کنیم  که برای ارتقای سطح دانش جامعه ما مطالبی ارائه می کنیم. که مطابق با علم روز دنیا بوده و موجب بهبود سلامت وافزایش بهداشت  کلیه بیماران شود.

اگر به موقع برای درمان عفونت  یا آبسه مقعدی اقدام نکنید. درمان های موضعی و دارو های خوراکی هیچ گونه تاثیری در متوقف کردن  رشد باکتریهای مقعد نخواهند داشت. و آخرین گزینه درمان بیماری آبسه مقعدی عمل جراحی درناژ خواهد بود. درناژ به معنی خشک کردن و تخلیه عفونت مقعد، توسط جراح  بیماری های کولورکتال است.

ناحیه می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا