بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

بهترین شامپو برای موهای چرب

افرادی دارای موهای چرب عموما با معضلات و مشکلات بسیار زیادی از جمله به هم چسبیدن موها، ظاهر نامرتب و براق مو، عدم حالت پذیری مو، شوره سر و … روبرو می باشند. یکی از راه های کاهش و رفع این مشکلات استفاده از شوینده های تخصصی موی چرب می باشد، به همین خاطر در این مقاله تصمیم داریم بهترین شامپو را برای موهای چرب معرفی نماییم.موها در اثر عوامل بسیار زیادی می توانند چرب شوند که به طور مختصر به برخی از شایع ترین آن ها اشاره می کنیم.

شامپو گیاهی موی چرب اِلوا ۲۵۰ گرم | اِلوا اُرگانیک

شست و شوی زیاد موها

شست و شوی زیاد و بیش از حد مو باعث خشکی بیش از اندازه پوست کف سر می گردد. این امر باعث می گردد که پوست سر تحریک شده و سبوم بیشتری برای کاهش خشکی پوست کف سر تولید کند. به این ترتیب باعث چرب شدن موها می گردد. شامپو کافئین biz به دلیل داشتن کافئین موجود در شامپو باعث افزایش گردش خون شده و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.

عوامل هورمونی

ترشح چربی در پوست سر توسط هورمونی به نام آندروژن کنترل می کند. وقتی تعادل هورمونی فرد به هم بخورد در نتیجه ترشح چربی در پوست سر نیز افزایش پیدا می کند. به طور معمول در دوران بلوغ، حاملگی، یائسگی و … این اتفاق رخ می دهد.

ژنتیک

چرب شدن بیش از حد موها می تواند ریشه ژنتیکی داشته باشد. برخی افراد این مشکل را از والدین خود به ارث می برند.

شانه زدن و بازی کردن بیش از حد با موها

شانه زدن و یا بازی کردن با موها نیز باعث تحریک غدد سبابه پوست سر می گردد و این امر پوست را تحریک به تولید چربی و سبوم بیشتر می کند و به این ترتیب موها و پوست سر چرب خواهید داشت.

بهترین شامپو برای موهای چرب محصولی است که علاوه بر کنترل میزان ترشح چربی در پوست سر، مشکلات این نوع مو مانند شوره، ریزش، چرب شدن بیش از حد و کم حجمی را نیز کاهش دهد. امروزه برندهای مختلفی انواع را برای موهای چرب ارائه می‌دهند که انتخاب محصول مناسب را کمی دشوار می‌سازد.

به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک و کم پشت را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر از چربی زیاد موها و پوست سر خود رنج می‌برید، تا انتهای آن با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

ترکیبات مهم در کنترل چربی پوست سر

همان طور که گفته شد، یکی از راحت ترین و موثرترین راه کنترل چربی پوست سر، استفاده از شامپو موی چرب می باشد. این شامپو به علت دارا بودن ترکیبات کنترل کننده چربی، به کاهش و کنترل چربی پوست کف سر کمک کرده و مشکلات ناشی از چربی مو را برطرف می کنند.

ترکیباتی مانند عصاره چای سبز، سبومین، سابال (نخل اره ای)، سیر، سالیسیلیک اسید و … مهم ترین و پر کاربردترین ترکیبات کنترل کننده چربی سر می باشند. این ترکیبات در رفع شوره سر نیز موثر می باشند. همچنین نقش موثری در درمان جوش پوست کف سر دارند.

ویژگی‌های بهترین شامپو برای موهای چرب زنانه و مردانه چیست؟

اگر موها و پوست سرتان چرب هستند، باید از شامپوهایی استفاده کنید که موجب کنترل چربی و تعادل آن شوند. البته دقت کنید که محصولات حاوی مواد شیمیایی قوی و خشن اصلاَ مناسب نیستند؛ چرا که با از بین بردن چربی طبیعی پوست سر موجب تشدید ترشح غدد سبوم و در نهایت افزایش چربی این ناحیه خواهند شد.

هنگام تهیه شامپو حتماً برچسب روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید فاقد سیلیکون و روغن است؛ چرا که این ترکیبات موجب سنگین شدن موها و افزایش ترشح چربی خواهند شد. وجود برخی ترکیبات گیاهی نیز موجب کنترل ریزش موها، درمان شوره سر و افزایش حجم موها می‌شود.

بهترین شامپو برای موهای چرب کدام است؟

بهترین شامپو باری موهای چرب مردانه و زنانه را می‌توانید از برندهای داخلی و خارجی انتخاب نمایید. در این بخش چند نمونه از محصولات برگزیده از نگاه کاربران را به شما معرفی خواهیم کرد:

پریم، بهترین شامپو برای موهای چرب و کم حجم

مدل S+ محصولی استثنایی برای کنترل فعالیت غدد سباسه و کنترل چربی پوست سر است. این شامپو فاقد پارابن و سیلیکون بوده و ضمن رفع خارش کف سر و حذف بوی بد آن، موجب بهبود خون رسانی به پوست سر و افزایش حجم موها نیز خواهد شد. شامپو گانودرما برای موهای چرب بیز دارای فرمولاسیون طبیعی و تخصصی است که باعث کاهش ترشح غدد چربی پوست سر شده و از انتشار چربی مو پیشگیری کرده و مو را تمیز و خوش حالت می کند.

فولیکا، بهترین شامپو برای موهای چرب شوره دار

لافارر، بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو

سری ماینوکسی به عنوان بهترین شامپو برای موهای چرب و ضد ریزش شناخته می‌شود. این محصول با داشتن ماینوکسیدیل، کافئین، عصاره رزماری و دیگر مواد موثر قادر است بدون ایجاد وابستگی، ریزش موها را قطع کند و موجب تحریک رویش مجدد آن‌ها شود.

افزایش گردش خون موضعی، تغذیه فولیکول‌های مو، جذب سریع مواد به پوست سر، افزایش نرمی و حجم موها و افزایش قطر ساقه مو از دیگر مزایای شامپو ماینوکسی لافارر هستند که آن را به بهترین شامپو برای موهای چرب ایرانی تبدیل کرده‌اند.

مورینگا، بهترین شامپو تقویتی برای موهای چرب

کد ۷ با بهره‌گیری از روغن‌های گیاهی و عصاره‌های مفید و موثر، منافذ پوست سر را کاملاً پاکسازی کرده و چربی اضافه  این ناحیه را از بین می‌برد. این محصول قادر است فولیکول‌های مو را تقویت کند، از ریزش مو پیشگیری نماید و در نهایت موجب افزایش رطوبت و درخشش طبیعی موها شود.

ژوت، بهترین شامپو برای موهای چرب بدون سولفات

افراد زیادی ترجیح می‌دهند برای شستشوی موهای خود از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؛ اما در میان این محصولات گزینه‌های کمی وجود دارند که با موهای چرب سازگار باشند. اما برند ژوت بهترین شامپو برای موهای چرب بدون سولفات را معرفی کرده است.

سریتا، بهترین شامپو تقویتی برای موهای چرب و ریزش دار

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به عنوان بهترین شامپو برای موهای چرب و کم حجم معرفی می‌کنیم، مدل Fortifying است. این محصول خنک کننده و شاداب کننده، برای شستشوی روزانه موهای چرب فرموله شده و خارش ناشی از چربی بیش از حد را از بین خواهد برد.

افزایش حالت پذیری و درخشش مو، افزایش حجم و استحکام مو، جلوگیری از رشد قارچ و شوره و تنظیم ترشح چربی پوست سر از مزایای این شامپوی با کیفیت از برند محبوب سریتا هستند.

وچه، بهترین شامپو برای موهای چرب شوره دار

مدل ضد شوره، با داشتن عصاره‌های مورد، ریشه گیاه بابا آدم و پرسیاوشان موجب درمان شوره و ترمیم و بازسازی پوست سر خواهد شد. این محصول ضد عفونی کننده، ضد قارچ و آنتی باکتریال بوده و به افرادی توصیه می‌شود که از شوره شدید و چرب سر رنج می‌برند.

هیدرودرم، بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک و کم پشت

لورآل، بهترین شامپو برای موهای چرب رنگ شده

شامپو لورآل قرمز ضمن حفظ و تثبیت رنگ موها، درخشش آن‌ها را افزایش داده و به عنوان بهترین شامپو برای موهای چرب رنگ شده به شمار می‌آید. طبق گفته کاربران، با استفاده از این محصول تا ۶۰ روز رنگ موهایتان بدون تغییر باقی خواهد ماند. شامپو کافئین جنسینگ بیز با قدرت فوق العاده خود باعث کاهش ریزش مو، تقویت و ضخیم شدن تار آن ها می گردد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا