فرهنگ و هنر

بقعه چهارانبیا از سه جبهه شرقی، غربی و شمالی آزاد سازی می شود

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین؛ آیین امضای تفاهم نامه طرح ساماندهی بقعه متبرکه چهار اتبیا و امامزاده صالح در آستانه روز عرفه و عید قربان با حضور اعلایی استاندار قزوین، مهدی رجحانی معاون عمرانی، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه روز شنبه در محل بقعه متبرکه چهار انبیا برگزار شد.

بقعه چهارانبیا از سه جبهه شرقی، غربی و شمالی آزاد سازی می شود

علیرضا خزائلی در این مراسم اظهارداشت: گردشگری قزوین در دوران مدیریت استاندار قزوین تقویت شده و پس از بازدید رئیس جمهور شهید از دولتخانه امروزبا پیگیری های انجام شده شاهد امضای تفاهم نامه ای هستیم که ساماندهی بقعه چهار انبیا را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: در سفر استانی به رئیس جمهور شهید متعهد شده بودیم طرح های گردشگری را اجرا کنیم و امروز بخشی از کار کلید و در این تفاهم نامه سه جانبه با همکاری استانداری، اوقاف و میراث فرهنگی شاهد طرح توسعه بقعه چهارانبیا هستیم.

خزائلی گفت: طرح کلی تهیه شده و مراحل تصویب آن در کمیته های تخصصی و کمیته عمومی طی شده و امروز تفاهم نامه توسط مدیران دستگاههای اجرایی میراث فرهنگی، اوقاف و معاونت عمرانی برای پیشبرد پروژه امضا می شود.

بقعه چهارانبیا از سه جبهه شرقی، غربی و شمالی آزاد سازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستانی استان قزوین یادآورشد: این طرح ویژگیهای منحصر بفردی دارد و آزادسازی فضاهای تصرفی پیرامون بقعه چهارانبیا در طرح دیده شده است.

وی بیان کرد: بقعه چهار انبیا در طول سالیان گذشته از سه طرف ورودی مسدود شده و در صددیم در فاز اول آزادسازی جبهه شرقی و غربی و شمالی را در دستور کار قرار دهیم و با تاکید ویژه استاندار و معاون عمرانی متعهدیم برنامه لازم را انجام دهیم.

خزائلی بیان کرد: آزادسازی جبهه شرقی و غربی بقعه بزودی آزاد خواهد شد و برای بالابردن کیفبت فضا این کار عملیاتی خواهد شد و امیدواریم فاز به فاز این طرح بسرعت اجرایی شود.

بقعه چهارانبیا از سه جبهه شرقی، غربی و شمالی آزاد سازی می شود

در ادامه تفاهم نامه سه جانبه توسط مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی امضا شد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا