عمومی

برگزاری مراسم‌های ویژه در مساجد همدان در دهه آخر صفر  – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام وحید عباسی در گفتگو خبرنگار آنلاین با اشاره به دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: همزمان با ایام رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برنامه‌های عزاداری در شهرستان همدان در دو سطح برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه بسیاری از هیئت‌های مذهبی همدان به دعوت هیئت‌های مذهبی شهر مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور دارند، گفت: این هیئت‌ها در حرم مطهر امام رضا (ع) برنامه‌های عزاداری با عنوان هیئت‌های همدان را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی از سوی استان همدان برای اطعام دهی و پذیرایی از زوار در مشهد مقدس نیز حضور دارند، افزود: این مواکب و ایستگاه‌ها با مکاتباتی که با آستان قدس رضوی داشتیم با هدف خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) برپا شده است.

حجت‌الاسلام از برپایی دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در سطح استان و شهرستان همدان در سه روز پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: مراسم‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و سطح شهر و محلات به صورت حرکت دسته‌جات برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم‌های ویژه در مساجدی که به نام مبارک حضرت رسول (ص) امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در مسجد محمدیه دره مرادبیگ، هیئت محمد رسول‌الله، محبان رضا (ع) در امام زاده یحیی برنامه‌های عزاداری را داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد: همچنین به همت خادم یاران رضوی و عاشقان و مشتقان امام هشتم پیاده روی به سمت مشهد مقدس از سوی دوستداران امام رضا (ع) انجام شده است.

وی با اشاره به به حضور مبلغان اعزامی و بومی برای برنامه‌های سه روز پایانی ماه صفر در سطح شهرستان همدان بیان کرد: برگزاری برنامه‌های عزاداری، برنامه‌های بصیرت افزایی و جهاد تبیین با عنوان نگاه اسلام به زن و کرامت زن در اسلام، محافل و پویش‌های قرآنی و ختم صلوات، توزیع نذورات و اطعام دهی، برپایی دسته‌جات عزاداری از مسیرهای مختلف منتهی به میدان امام و همچنین دسته‌جات عزاداری در شهرها و روستاها و… از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در این ایام است.

دکمه بازگشت به بالا