جامعه

برگزاری امتحانات نهایی با ملاحظات بیشتر در روزهای برفی ایران

بارش برف امروز 21 محور را مسدود کرد و بر اساس اعلام مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران، روند کاهش دما و حفظ برودت هوا تا روز شنبه (24 دی ماه) ادامه دارد.

به گزارش تیتر اول، وزش باد شدید و گرد و خاک طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابلا پیش بینی می شود و تا صبح روز شنبه (24/11) در اکثر نقاط کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. و ثبات هوای سرد پیش بینی می شود.

در استان تهران از ساعاتی پیش تا اوایل صبح فردا بارش برف و باران و در ارتفاعات برف همراه با کولاک و پدیده مه پیش بینی می شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این خصوص با تاکید بر اینکه رانندگان از سالم بودن برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند، گفت: عابران پیاده نیز توجه داشته باشند که برای عبور از جاده ها از معابر عابر پیاده استفاده کنند. ایستادن در سمت ناامن جاده و عبور از جاده بدون مجوز احتمال برخورد با وسایل نقلیه را افزایش می دهد.

آمادگی 100 درصدی نیروهای خدمات شهری برای بارندگی در تهران/ برای برف دعا کنیم

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران بر آمادگی صد درصدی عوامل خدمات شهری شهر تهران برای بارندگی های روزهای آینده تاکید کرد و گفت: دعا کنیم برف بیاید و خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد

کاظمی معاون آموزش و پرورش و آموزش متوسطه نیز غیبت در برخی مناطق را برای کاهش آلودگی هوا راه حل مطلوب ندانست و گفت: آموزش حضوری قابل جایگزینی نیست. مدارس باید آخرین راه حل مسئولان برای مقابله با آلودگی هوا باشد. وی همچنین تاکید کرد که تلاش می کنیم خلاءهای یادگیری را جبران کنیم.

برگزاری امتحانات نهایی با ملاحظات بیشتر/نظارت و رفع تخلفات

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با حضور در نشست تخصصی مدیران کل استانی 4 کشور، روسای اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، کارشناسان، مسئولان و کارشناسان با اشاره به استقرار وی از سامانه های نظارت بر فرآیندهای برگزاری امتحانات نهایی دی ماه امسال خاطرنشان کرد: امسال امتحانات نهایی در سراسر کشور با دقت بیشتری انجام شد و 5 هزار و 300 بازدید برای بهبود وضعیت امتحانات نهایی انجام شده است. 1200 حوزه امتحانی نهایی در سراسر کشور. این بازدیدها شامل تخلفاتی است که در حوزه های فرآیندی یا تأسیسات در مناطق مختلف وجود داشته است، مشاهدات و هشدارها و اقدامات لازم.

واکسیناسیون 426 هزار شهروند خارجی در برابر 3 بیماری در کشور

رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت سیدمحسن زهرایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود 426 هزار بیمار زیر 15 سال داشتیم که 92 درصد آن ها شهروند ایرانی نیستند که با پیش بینی های ما همخوانی دارد، گفت: ممکن است برخی از دانشگاه های علوم پزشکی تحت پوشش بوده باشند. حتی بیش از 95 درصد از گروه هدف خود و بقیه دانشگاه ها مطمئناً تا پایان هفته آینده به این هدف خواهند رسید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در 24 ساعت گذشته 106 بیمار مبتلا به کرونا در کشور پیدا شد که 3 بیمار جان خود را از دست دادند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: بابک عشرتی در گفت وگو با تیتر اول اظهار کرد: در برخی استان ها شاهد افزایش موارد بوده ایم و معتقدیم فعلا این افزایش موارد ادامه خواهد داشت. بنابراین ما موجی داریم که تا ماه مارس ادامه خواهد داشت، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این موج چقدر شدید است و چقدر درگیر خواهیم شد. زیرا افزایش موارد بیماری در کشور سریع و کند نیست. با نگاهی به شکل منحنی موج، به سرعت بالا نمی رود، اما همانطور که پیش بینی می شد، این موج صعودی شکل گرفته است.

«بار دیگر شیوع کرونا؛ اطلاعیه جدیدی درباره روش جمع آوری معتادان دریافت نکرده ایم.

«دوباره شیوع کرونا؛ اطلاعیه جدیدی از نحوه جمع آوری معتادان دریافت نکردیم» عنوان دیگر خبر تیتر اول گفت و گو با مصطفی هادی زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران است که طی آن وی به برنامه ریزی برای جمع آوری معتادان اشاره کرد. معتادان و افزایش ظرفیت مراکز نگهداری و یا ایجاد مراکز جدید که نیاز به تایید دارند در کمیته هماهنگی مرکز بند 16 کشور به ریاست سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، جدید مقرراتی در زمینه نحوه جمع آوری معتادان متجاهر ایجاد شد؟ وی گفت: در حال حاضر اطلاعیه جدیدی از وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دریافت نکرده ایم.

از مبالغه در مورد «حجاب» بپرهیزید.

انسیه هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری روز زن که امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوال تیتر اول درباره آخرین تغییرات قانون حجاب و مجازات های آن، درباره ارائه لایحه تعزیرات به مجلس شورای اسلامی دولت و دستور اخیر دادستان کل کشور مبنی بر برخورد قاطع پلیس با بی حجابی، تصریح کرد: مسئولان موظف به اظهارنظر در این مورد هستند و این پرونده شامل حال نمی شود. محدوده ما بعد از اتمام اعلام تایید و اجرا کنند.

خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازدید از زندان نسوان و پیگیری پرونده های زنان بازداشتی در جریان حوادث اخیر و آزادی خبرنگاران بازداشتی گفت: تاکنون سه بار به زندان نسوان مراجعه کرده ام. من وضعیت سلامتی زندانیان و مسائل مختلف را مشاهده کردم و حتی متوجه شدم که در برخی از خوابگاه های ما نیز وضعیت به همین شکل است. بعد از دو باری که در حوادث اخیر به زندان رفتم، چند چیز را جابجا کردم. دیروز با مسئولان زندان گفت و گو کردم. بسیاری از آنها آزاد شده اند و بسیاری با غل و زنجیر الکترونیکی و سایر اقدامات آزاد هستند. تعداد زندانیان زن کاهش یافته است. البته نمی خواهم وارد موارد و مصادیق خاصی شوم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که از اظهارات وی در خصوص آزادی خبرنگاران مذکور راضی نبود، افزود: اگر مجرم محسوب می شوند باید با آنها و اگر مجرم نیستند با آنها برخورد شود. . همچنین. من می گویم چون او خبرنگار است نباید جرمش را نادیده گرفت.

پنج پست پربازدید سرویس اجتماعی تیتر اول:

بارش برف و باران در جاده های 11 استان کشور / مسدود شدن 21 جاده و ترافیک سنگین در 2 محور

سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد کشور می شود/ سردی هوا تا شنبه ادامه دارد

153 دلال ارز در تهران دستگیر شدند

توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهای برفی/تردد غیرضروری ممنوع است

شیب فزاینده ویروس کرونا در کشور / توصیف زیرسویه های جدید Omicron

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا