جامعه

برنامه «جوانی جمعیت» و «سلامت خانواده» باید در کنار هم اجرایی شوند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اجرای برنامه جوانی جمعیت از اولویت های مهم کشور و نظام سلامت است گفت: البته این برنامه از «سلامت خانواده» تفکیک ناپذیر است و باید در کنار هم اجرایی شوند.

به گزارش تیتر اول به نقل از وبدا، دکتر حسین فرشیدی در «نشست هم اندیشی روسای هیات های اندیشه ورز و مسئولین بسیج جامعه پزشکی کشور با مسئولین نظام سلامت» در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت گفت: در اپیدمی کووید ۱۹ شاهد موفقیت طرح «شهید سلیمانی» با همکاری سازمان بسیج بودیم و می خواهیم از این ظرفیت و توانمندی در اجرای برنامه ملی «سلامت خانواده» نیز بهره ببریم.

وی افزود: تجربه من در استان هرمزگان نشان داد که اجرای «طرح شهید سلیمانی» در اپیدمی کووید ۱۹ وقتی همه خسته و مستاصل شده بودند، مانند یک یار کمکی ورزشی که وقتی وارد مسابقه می شود نتیجه را عوض می کند، عمل کرد و با اجرای این طرح برنامه های مهار کووید۱۹ متحول شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: طرح شهید سلیمانی وقتی کووید ۱۹ تمام ارکان سلامت را تهدید می کرد یک تدبیر موثر و کارآمد بود که قصد داریم همین تجربه را در مهم ترین برنامه فعلی نظام سلامت که برنامه «سلامت خانواده» است به کار گیریم.

دکتر فرشیدی با بیان این که در استان هرمزگان حتی بیماری تب دنگی و پشه آئدس که برای اولین بار در بندر لنگه مشاهده شد، را با طرح شهید سلیمانی کنترل کردیم، خاطرنشان کرد: روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بار دیگر بر تقدم بهداشت بر درمان تاکید کردند. بنابراین برای تقویت شبکه بهداشت کشور نیز باید از توانمندی بسیج استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توفیق در حوزه سلامت به سه مولفه مهم بستگی دارد؛ پشتیبانی و اعتبارات که توسط سازمان برنامه و دولت باید انجام شود، بخش فنی، برنامه ریزی و سیاستگذاری که به عهده وزارت بهداشت است و ضلع سوم، مشارکت مردمی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: اجرای برنامه جوانی جمعیت نیز از اولویت های مهم کشور و نظام سلامت است که البته این برنامه از «سلامت خانواده» تفکیک ناپذیر است و باید در کنار هم اجرایی شوند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا