حوادث

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در پوشش معامله ملک ۷۰۰ میلیاردی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو نفر که در پوشش فروش دریافت کمیسیون یک ملک ۷۰۰ میلیارد ریالی اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش تیتر اول، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:  چند روز پیش فردی به اداره چهاردهم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که قصد خرید ملکی را داشته که دو مرد جوان با همکاری یکدیگر به دنبال فروش آن بوده و مدعی بودند که متعلق به یکی از نزدیکان آنان با هویت معلوم است. شاکی به کارآگاهان گفت که این ملک در حدود ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش گذاری شده و بنا شده بود  تا پس از تکمیل مدارک مالکیت، ملک در اختیارش قرار بگیرد و درهمین راستا نیز این دو ۲۰ میلیارد ریال را به عنوان کمیسیون و بیعانه از وی دریافت کردند.  

وی با بیان اینکه بنگاه معاملات ملکی به بهانه عدم تکمیل مدارک فروشنده، مبایعه‌نامه را فسخ و آن ۲ مرد چک کمیسیون را نقد کرده بودند، گفت: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که دو مرد جوان با صحنه سازی، فردی به نام معلوم را به عنوان مالک جا زده و یک فقره چک ۲۰ میلیارد ریالی از شاکی تحویل گرفته بودند، درحالی که ملک مذکور متعلق به  شخص دیگری بوده است. همچنین کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان پرونده را شناسایی کرده و متوجه شدند که آنها قصد دارند تا با این شگرد دوباره از فرد دیگری کلاهبرداری کرده و مبلغی را تحت عنوان کمیسیون دریافت کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی،   مخفیگاه متهمان را در تهران شناسایی و پس از  انجام هماهنگی‌ با مقام قضایی و اخذ مجوز، این افراد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت:‌این افراد در جریان بازجویی‌ها صراحتاً به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با شگرد صحنه‌سازی  به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند. در ادامه نیز برای دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.  

انتهای پیام

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا