بهترین های کسب و کارعمومی

اگر سگ رو تربیت نکنیم چی میشه؟

آموزش تربیت کردن توله سگ را در 7 گام یاد بگیرید

آموزش تربیت کردن توله سگ به شما و خانواده تان کمک خواهد کرد تا روزهای خیلی خوبی را در کنار هم سپری کنید ما در این مقاله به 7 روش تربیتی سگ اشاره خواهیم کرد که در تربیت سگ مهم ترین چیزی که باید شما به عنوان صاحب حیوان خانگی داشته باشید صبر و حوصله است در هیچ یک از آموزش ها نباید با رفتارتان باعث صدمه زدن به حیوان شوید هیچ تعلیم پذیری ای با صدمه زدن و تنبیه های سخت ارزشمند نخواهد بود. در همه مراحل تربیت سگ حتما اسم او را به زبان بیاوردید مثلا بشین جیمی ، بخور جیمی

 لینک دانلود کتاب تربیت سگ :یکی از ساده ترین آموزش ها و در عین حال مهم ترین ها است کلمه نشستن باید آنقدر در رگ و خون حیوان ثبت شود که تا زمانی این کلمه را شنید فورا بنشیند این کلمه برای مکان های محل عبور و مرور اتومبیل است بسیار کاربرد دارد.

ابتدا شروع تعلیم سگ را در سمت چپ خود قرار دهید و زنجیر که سگ تان را نگه داشتید در دست راست خود بگیرید

 این یک سنت قدیمی است افسران پلیس در گذشته دور برای تربیت سگ ها را در سمت چپ خود نگه میداشتند تا با دست راست خود بتوانند از اسلحه خود استفاده کنند. از آن روز در بین مربیان سگ ها  این یک قاعده شد تا هنگام آموزش سگ ها را در سمت چپ خود نگهدارند. و همچنین ما هم برای احترام به این سنت تعلیم و آموزش خود را با قراردادن سگ در سمت چپ خود شروع میکنیم. با دست چپ خود به آرامی حیوان را به سمت پایین فشار دهید. و در همین حین کلمه بشین را به طور رسا و واضح بگویید جهت یاد آوری فراموش نکنید در تمام مراحل اسم حیوان را به زبان بیاورید به محض اینکه حیوان را نشاندید به مدت حدود حیوان را در همین حال نگهدارید درروزهای ابتدایی نباید این زمان بیش از 15 ثانیه باشد.

در روزهای بعدی که حیوان شما بیشتر با اینکار آشنا شد می توانید به مرور این زمان را بیشتر کنید. در ضمن هنگامی که سگ به حرف شما گوش کرد سگ تان را مورد تشویق قرار دهید این تشویقی می تواند یک خوراکی خوشمزه باشد. در ادامه بعد از چند روز حالا وقت آن رسیده تا اینبار بدون قلاده این تعلیم را انجام دهید مجددا تاکید می کنم در حین تمرین هیچگاه نباید بردباری و حوصله را فراموش کنید بعد از گذشته یک مدت بستگی به نوع نژاد سگ تان خواهید دید تا وقتی سگ تان کلمه بشین را می شنود فورا به آن گوش فرا خواهد داد.

  1. همگام شدن در آموزش تربیت کردن توله سگ

یکی از راه های تربیت سگ همگام شدن با صاحب خود در پیاده روی ها است توصیه ما این است زمانی این آموزش را به سگ خود تعلیم دهید که از یک گردش طولانی بازگشته باشید در این زمان سگ شما خسته است و کم تر بازیگوشی و شیطنت می کند. برای شروع تعلیم اینکار بازهم سگ عزیزتان را در سمت چپ خود قرار دهید و زنجیر یا قلاده را در دست راست خود بگیرید و به آرامی همگام باهم حرکت کنید.

برای اینکه سگ تان در حین راه رفتن با شما به سمت دیگری منحرف نشود بهتر است مکانی را برای اینکار انتخاب کنید که در سمت چپ شما دیوار یا نرده باشد با استفاده از زنجیر یا قلاده باید طوری سگ تان را کنترل و هدایت کنید که از شما جلو تر و عقب تر نرود و نماند بهترین حالت ممکن این است که سر و گردن از شما جلوتر باشد و لذا باید دقت داشته باشید غیر این انجام نشود در هنگام شروع پیاده روی بهتر است از کلمه بریم ( اسم حیوان ) جسی یا حرکت کن (اسم حیوان ) جسی استفاده کنیم

هیچ وقت نباید از زنجیر به عنوان تنبیه حیوان استفاده کرد این آموزش ها زمان برخواهند بود چنانچه حوصله اینکار را ندارید در زمان و روز های دیگر تربیت سگ خود را آغاز کنید باید این قدر این آموزش ادامه یابد تا وقتی صاحب حیون پای راستش را جلو گذاشت و کلمه حرکت یا قدم را گفت شروع به حرکت کند. مجددا باز هم تاکید میکنم به هیچ عنوان از خشونت علیه حیوان خود در تربیت سگ استفاده نکنید. نوازش کردن و دادن یک تشویقی خوشمزه یعد از پایان آموزش فراموش نشود.

  1. تربیت کردن توله سگ در آمدن به سمت شما

یکی از تعالیم تربیت سگ فراخوان آن به سمت شماست توصیه می شود از زمانی که سگ توله است این تعالیم را به آن بیاموزید در این زمان سگ شما استعداد کافی در یادگیری سریع تر خواهد داشت هر دفعه که سگ با میل خودش به سمت شما می آید شما  با گفتن کلمه بیا بیا ( اسم سگ ) جسی را در ذهن او طنین انداز کنید هر چقدر که سگ شما نزدیک تر شد شما خیلی بیشتر و سریع تر بیا بیا بیا جسی را تکرار کنید.

اگر از زمان تولگی سگ  که وقت تعلیم دادن آن نرسیده است با میل خودش این آموزش را به آن بیاموزیم سگ شما خیلی طبیعی تر به این کار عادت نموده و کار شما را در آینده برای تعلیم دادن راحت می کند علاوه بر آن این تعلیم در ذهن توله سگ شما فراموش نشدنی تر خواهد شد.

قلاده را در دست خود بگیرید و از سگ تان دور شوید برای اینکار نیاز است تا از زنجیر های به طول بیش از 15 متر استفاده کنید بنشیند و شروع به صدا کردن سگ تان کنید مثلا: بیا جسی بیا جسی می توانید برای تحریک بیشتر کمی زنجیر را به آرامی به سمت خودتان بکشید فراموش نکنید زمانی که سگ به پیش شما آمد با دادن تشویقی از او استقبال کنید مجددا بلافاصله از سگ تان دور شوید و این کار را چندین بار تکرار کنید.

هیچ وقت به سمت سگ تان حرکت نکنید زیرا سگ تصور می کند آموزش به پایان رسیده  و همه چیز موفقیت آمیز بوده است بعد از چندین بار تمرین وقت آن رسیده است تا زنجیر و قلاده را باز کنید و بدون آن این یخش از  تربیت سگ را تکرار کنید.

  1. تربیت سگ برای جلوگیری از پریدن بر روی سر کله صاحب خود

سگ ها عموما دوست دارند برای ابزار محبت به سر و کول صاحب خود بپرند مخصوصا اگر یک مدت کوتاهی صاحب خود را ندیده باشند این کار آنها تشدید تر خواهد شد غافل از اینکه کثیف بودن پنچه ها و ناخن های سگ باعث اذیت شما می شود.

دو راه برای تربیت سگ وجود دارد:

وقتی سگ شما به سمت شما میپرد و احتمالا صورت شما را میلیسد در یکجا بایستید و در کمال دقت سگ را به آرامی به عقب برگردانید در موازات اینکار با صدای رسا و محکم بگویید: اه اه و با احتیاط خیلی زیاد، با کف دست مانع لیس زدن سگ شوید. فراموش نکنید همیشه بعد از اینکار او را نوازش کنید.

سگ شما هیچ تقصیری ندارد نمیداند که تا چه اندازه ناخن هایش باعث اذیت صاحبش می شوند. با تمرین مداوم سگ شما کم کم خواهد آموخت صاحبش از این عمل او راضی نیست و این عادت خود را ترک می کند.

در تربیت سگ های با جسده کوچک نباید اجازه دهیم سگ مجال پریدن پیدا کند زمانی که قصد پریدن داشت ما با دست هایمان او را نوازش کنیم خواهید دید که به مرور اینکار خود را ترک خواهد کرد.

 دراز کشیدن یا خوابیدن در واقع این بخش تکمیلی بخش اول یعنی نشستن است هیچگاه نباید از انجام اینکار برای سرگرمی خود استفاده کنید اگر سگ شما در منزل است همان آموزش نشستن کفایت می کند اما شاید دوست داشته باشید آموزش های تربیتی سگ خود را بیشتر کنید برای چنین کاری کافی است.

زنجیر حیوان را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر او را به طرف پشت بخوابانید درهمین حین با صدای رسا و واضح بگوئید: بخواب وقتی حیوان خوابید فراموش نکنید سگ تان را در همین حالت نوازش کنید و همچنین دادن تشویقی کار تربیت سگ را تسهیل می کند. می توانید را در وب سایت ما مشاهده کنید.

 بهتر است سگ شما از ابتدا در یک ظرف معین و در یک مکان معین غذای خود را بخورد آنگاه خیلی این احتمال کم است از دست دیگران اقدام به خوردن غذا کند.

یک استخوان ، خوراکی یا هرچیز خوشمزه ای را در مقابل حیوان خود قرار دهید و به محض اینکه خواست لقمه را بخورد خیلی سریع لقمه را پنهان کنید و بلند و رسا بگویید : اه اه این عمل را چندین نوبت تکرار کنید تا سگ عزیزتان بداند نباید لقمه را بخورد .

مرحله بعدی غذا مورد علاقه سگ تان را در محلی پنهان کنید و در حالی که قلاده سگ تان را در دست گرفته اید از کنار لقمه عبور کنید به محض اینکه سگ تان اراده کرد تا آن را بخورد مجددا بگوئید: اه اه اینکار را مجددا تکرار کنید.

اگر چنانچه فورا غذا را خورد با گفتن کلمه اه اه سگ تان را ملامت کنید صبر و بردباری برای تعلیم دادن و تربیت سگ تان را فراموش نکنید زمانی که به خوبی تعلیم داده شده را یاد گرفت او را نوازش کنید و بگذارید لقمه که برای او تهیه کرده اید را بخورد. اگر در خوردن لقمه تردید داشت با نوازش کردن به او بفهمانید که درس که داده اید را خوب فرا گرفته است و الان وقت آن است تا لقمه را به راحتی نوش جان کند.

  1. اصول تربیتی سگ (نکات تکمیلی)

شخصی که قصد تربیت حیوان را دارد باید به طور کامل با خصوصیات سگ آشنا باشد اما آشنا بودن به تنهایی کافی نیست صبر و حوصله نیز مهم ترین بخش تعلیم دادن به حیوانات است باید به این موضوع دقت کافی داشته باشیم.

 آموزش تربیت کردن توله سگ باید توام با شادی و احساس آرامش برای حیوان شما داشته باشد هیچ وقت نباید این آموزش ها باعث اذیت و آزار سگ شما شود.

 اگر بتوانید سگ را به درستی تربیت کنید پیوند بین شما سگ تان چند برابر خواهد شد علاوه بر این جذابیت و محبوبیت سگ تان در بین خانواده افزایش خواهد یافت.

 حیوان شما معمولا در جلسه اول زود حوصله اش سر می رود و خسته می شود بهتر است جلسات اول را خیلی کوتاه تر برگزار کنید.

هیچگاه در تربیت سگ بی خودی سگ تان را مورد سرزنش قرار ندهید اینکار شما باعث سردرگمی حیوان می شود.

 هیچگاه نباید سگ تان را کتک بزنید کتک زدن سگتان باعث ترسو بار آمدن اش می شود.

 مدت زمان تمرینات برای سگ تان در طول یک روز 10 تا حداکثر 15 دقیقه می باشد. طولانی تر شدن تمرینات با بدن و فیزیولوژیک حیوان سازگاری ندارد.

 هیچگاه تا زمانی که یک تعلیم را سگ تان یاد نگرفته است سراغ تمرین بعدی نروید اینکار منجر به  سردرگمی و گیجی حیوان شما می شود.

 توصیه می شود برای بدست آوردن نتیجه مطلوب تر یک ساعت مشخصی از روز را به آموزش حیوان عزیز خود اختصاص دهید.

دکمه بازگشت به بالا