اقتصادی

انجام ۶ میلیون پرواز بدون سانحه در ۴ سال/ ورود ناوگان جدید تا پایان سال

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با وجود همه مشکلات، در زمینه ورود ناوگان جدید و تجهیز ناوگان اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم تا پایان سال، ناوگان را به عددی برسانیم که مردم دغدغه‌ای برای پروازهای ایام خاص نداشته باشند.

به گزارش تیتر اول، محمد محمدی بخش در آیین آغاز به کار مرکز کنترل عملیات پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صنعت هوانوردی شرایط سخت تحریم‌ها و کرونا را سپری کرد، اظهار کرد: با وجود این شرایط اما این صنعت متوقف نشد و به انجام ماموریت‌های مهم خود پرداخت و مجددا سرپا شد.

وی افزود:انجام شش میلیون پرواز بدون سانحه در مدت حدود چهار سال با وجود همه کمبودها، تحریم‌ها و مشکلات، نشان‌دهنده تخصص، توانمندی و تلاش بالای فعالان صنعت هواپیمایی کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در حوزه عملیات حج نیز اقدامات لازم صورت گرفت و سفرها با امنیت و ایمنی انجام شد. یعنی با وجود اینکه عربستان ما را در شرایط بسیار سختی قرار داد اما با تدابیر  اتخاذ شده و برنامه‌ریزی دقیق این پروازها به صورت منظم و ایمن در حال اجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه صنعت یکی از موضوعاتی که جای آن بسیار خالی است، چرخه تکمیلی صنعت است، گفت:در حوزه دفاتر طراحی ساخت، تعمیر و نگهداری،آموزش و … در عالی ترین سطوح هستیم اما با این حال دستورالعملی تحت عنوان بازیافت هواپیما تدوین و بارگذاری شده است و برای اجرای پایلوت‌ آن نیز شهر همدان در نظر گرفته شده است تا شرکت‌هایی که دراین حوزه فعال هستند بتوانند اقدام به بازیافت قطعات هواپیما کنند.

محمدی بخش در پایان گفت: با وجود همه مشکلات اما در زمینه ورود ناوگان جدید و تجهیز ناوگان اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم تا پایان سال ناوگان را به عددی برسانیم که مردم دغدغه‌ای برای پروازهای ایام خاص نداشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا