حوادث

مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و جمع آوری معتادان باید توأمان انجام شود

رئیس پلیس پایتخت در بازدید از مرکز سروش پایتخت گفت: فروشندگان مواد مخدر و جمع آوری و درمان معتادان باید به صورت مشترک انجام شود.

به گزارش تیتر اول، سروش در بازدید سردار جوسین رحیمی، دادستان کل کشور و تنی چند از مقامات قضایی و انتظامی از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده 16، اظهار کرد: در بخش مصرف و در صورت عدم تدبیر با هم در هر دو بخش، ما موفق نخواهیم شد.

فرمانده انتظامی تهران افزود: ما در دو موضوع در تهران برنامه ریزی داشتیم که شاید قسمت دوم بر عهده پلیس نباشد اما نگاه مسئولانه ای هم به این قسمت داریم و معتقدیم باید روند توانبخشی به درستی انجام شود. “

یک مقام انتظامی گفت: در تهران بیش از 300 منزل به ویژه در مراکزی مانند شوش، مولوی و هرندی شناسایی کردیم که 10، 20 تا 100 معتاد در زمان ورود به این خانه ها مواد مخدر مصرف می کردند و بدون صاحب و مالک بودند. . پول را از همه اهالی خانه گرفت، گفت: با تایید دادگاه آنها را آنلاین می کنیم اما 10 روز دیگر صاحبشان پیدا می شود و فکشان پلمپ می شود. برخی از این 300 خانه ثبت شده چندین بار پلمپ شده اند اما مجوز مجدد دریافت کرده اند و برخی بیشتر شبیه ویرانه به نظر می رسند. به همین دلیل این موضوع باید حل شود.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مراکز DIC و MMT که به نوعی مرکز توزیع مواد مخدر برای معتادان متجاهر هستند باید دور از مراکز جمعیتی مستقر شوند. اما اکنون 12 نوع از این مراکز در شوش، مولوی و هرندی وجود دارد، گفت: انتظار داریم خرده فروشان با جدیت بیشتری برخورد کنند، این افراد متوجه شده اند که با دستگیری های کوچک و آزادی فوری جمعیت زیادی در بند داریم. ” فروشندگان مواد مخدر در تهران متاسفانه در حال رونق هستند.

رئیس پلیس تهران گفت: می‌توانیم حدود 20 هزار معتاد متجاهر را از تهران جمع‌آوری کنیم و پلیس آماده این کار است. اما در بازرسی متوجه می شویم که مثلاً مرکز طی سه یا شش ماه 500 یا هزار مشتری را بیکار کرده است.

پایگاه خبری پلیس گفت: دستگاه های دیگری باید در ساماندهی مواد مخدر دخالت کنند و از دادستان کل کشور به عنوان دادستان می خواهم اعلام کند که سایر مراجع باید در این زمینه مسئولیت و تلاش کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا