ورزش و نشاط

انتخاب سرنوشت‌ساز فدراسیون انوشیروانی – تیتر اول

کمیته فنی وزنه‌برداری باید یک تصمیم مهم و سرنوشت ساز برای تیم ملی بگیرد که حساس ترین انتخاب فدراسیون انوشیروانی محسوب می شود.

به گزارش تیتر اول، کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری جلسه مهمی را یک شنبه هفته آینده دارد و قرار است در مورد سرمربی تیم ملی بزرگسالان تصمیم گیری شود.

سعید علی حسینی خرداد سال جاری، در آخرین روزهای ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری، با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده گرفت اما بعد از گذشت هشت ماه تصمیم گرفت با فدراسیون سجاد انوشیروانی قطع همکاری کند. او در متن استعفای خود قید کرده بود که سه نامه را در تاریخ های بیست و هشتم دی و سوم بهمن به فدراسیون ارسال کرده اما هیچ پاسخی به این نامه‌ها داده نشده و مطابق قرارداد سه ساله اش عمل نشده است.

فدراسیون هم اعلام کرد که یکشنبه هفته آینده با برگزاری جلسه کمیته فنی و دعوت از او، در مورد این استعفا و تعیین‌ تکلیف سمت سرمربیگری تیم ملی مردان تصمیم گیری می کند. البته قرار بود بعد از قهرمانی جهان کلمبیا نیز عملکرد سرمربی در جلسه کمیته فنی بررسی شود که این جلسه برگزار نشد و به احتمال فراوان تمام موارد د در همان جلسه یکشنبه 16 بهمن بررسی خواهد شد که البته به نظر نمی رسد ادامه همکاری بین او و فدراسیون میسر باشد. 

در هر حال فدراسیون در روز یکشنبه باید دست به یک انتخاب مهم بزند. تیم مردان از اردیبهشت سال 1402 دوباره در مسیر کسب سهمیه المپیک قرار می گیرد و روزهای بسیار حساسی را در پیش دارد. از آنجا که رکوردهایی که وزنه‌برداران در مسابقات گزینشی المپیک ثبت می کنند، جایگاه آنها را در رنکینگ المپیک تعیین می کند، بنابراین نوع تمرینات وزنه‌برداران و عملکردی که در هر مسابقه دارند، بسیار مهم است. همین نکته باعث می شود، تصمیم کمیته فنی در مورد انتخاب سرمربی اهمیت دوچندانی داشته باشد و باید فردی انتخاب شود که تیم مردان را در سال آینده به بهترین شرایط فنی برساند و هر چه زودتر نیز اردوها را سازمان دهی کند تا وزنه برداران در مسیر آماده سازی قرار بگیرند. 

وزنه برداری ایران در بخش مردان می تواند سه سهمیه برای المپیک پاریس بگیرد. تعداد سهمیه هایی که برای المپیک پاریس توزیع می شود کم است و شاید این آخرین المپیک وزنه‌برداری باشد از این رو  رقابت شدیدی بین وزنه برداران کشورهای مختلف شکل می گیرد که مسابقه به مسابقه کار را سخت تر می کند. بنابراین نیاز است وزنه برداران ایران که مدعی رفتن  به المپیک هستند، رکوردی را به ثبت برسانند که جایگاه آنها در رنکینگ تهدید نشود. از این رو در رسیدن به این هدف، دانش فنی سرمربی و نوع شیوه تمرینی اش و مسیری که برای آماده سازی وزنه برداران در نظر می گیرد، بسیار تاثیر گذار است. 

البته گزینه های زیادی هم روی میز نیست و به نظر نمی رسد که کمیته فنی حق انتخاب زیادی داشته باشد اما در بین این گزینه ها برخی افراد مطرح هستند که قبلا آزمون خود را پس داده اند و نیاز است که کمیته فنی با حساسیت بیشتری سوابق آنها را بررسی کند. با توجه به حساسیت مسابقات سال آینده، کمیته فنی فدراسیون باید فردی را انتخاب کند تا بتواند بهترین نتیجه را برای تیم مردان رقم بزند.

در کمیته فنی فدراسیون نفراتی چون حسین رضازاده، بهمن زارع، حسین توکلی، بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال حضور دارند و کوروش باقری مدیر تیم های ملی نیز در جلسه یکشنبه شرکت می کند واین افراد همگی فنی هستند و قرار است یکی از حساس ترین تصمیمات را بگیرند.

 انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا